Stavanger-Sandnes-Egersund: Demotreff hos medlemmene i distriktet - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 73 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 1451
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sphinx
    Da passe fint kl 1600 ja
    Flott, da sees vi da. PM med adresse etc er sendt deg også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer 16:00.

Blir til at jeg kjører selv. Holder på med fagprøven. Så jobber ved prøvestasjonen frem til klokken nærmer seg.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får dessverre ikke tid til å komme denne gang da jeg har mer enn nok med diverse oppussing her hjemme. Det gjelder å få gjort mest mulig før vi blir flere i familien

Kanskje du har en time eller to ledig en kveld neste uke?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Kanskje du har en time eller to ledig en kveld neste uke?
    Torsdag er eneste dag med hull neste uke, men så spørs det passer for deg?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å bestemme seg for låter her, men to cder har jeg bestemt meg for:
    Queen - Greatest Hits og Eddie Vedder - Into the wild.

Blir spennende dette, vi sees!

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for demo!

Jeg kan med hånden på hjertet si at kokkens "slow food kino" lever opp til navnet. Kaffen som ble servert var meget bra og kanel-i-svingene (skillingsboller for dere som ikke er lokalkjente) var i helt ypperste klasse! Dette var et eksempel til etterførgelse!

Hyggelig å treffe likesinnede!

Hvordan var Abrahamsen anlegget?

Disclaimer: Først vil jeg si at jeg aldri har vært i kokkens kino før, så jeg kjenner ikke akustikken i rommet sammen med andre anlegg. Vi gjorde heller ingen eksperimertering mhp plassering av høyttalerne, så det er god mulighet for at det kunne være noe å hente der.

Samlet koster vel anlegget som ble demonstrert omkring 50 frogner-tiere, hvorav halvparten er høyttalerne.

Min oppfatning er at anlegget vil gjøre seg godt i en stor stue med mye plass. I kokkens sweetspot (knappe 2,7m avstand?) slet høyttalerne (jeg antar at det var dems feil) litt med stereoperspektivet/timing og med resonanser i nedre mellomtone/øvre bass. Her er det mange elementer per kanal som skal spille i takt. På mannsstemmer (feks David Munyon) ble gjengivelsen malt med bred pensel og var litt unøyansert. Tendensen var langt mindre med feks Katie Melua. Anlegget klarte stort sett å engasjere også når Audioslave trøkket på etter beste evne.

For øvrig kunne displayet gjerne vært et par-tre hakk større...

Jeg tror at anlegget kan være et bra valg for dem som har en virkelig stor stue og som spiller litt variert musikk. Da vil jeg tro at timing og stereoperspektiv faller litt mer på plass og at høyttalerne kommer til sin rett! (Jeg mener at G-H nevnte at Abrahamsen anbefaler min 3.5m lytteavstand)

Tusen takk for demo!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for god kaffe og kanelisvingen. Alltid kjekt å treffe andre lokale "nerder".

Kokkens hjemmekino er et eksempel til etterlevelse for de som skal bygge hjemmekino. De røde kinostolene passer helt ypperlig i det sorte rommet.

Tror som Kalle Klovn sier at høyreiste FS401 med alle sine elementer ville profitert ved å ha større rom rundt seg.

Har vært på demo i dette rommet før og da med Kef, som benyttes fast i rommet. De høyttalerne spiller sykt myyyye bedre enn det Abrahamsenanlegget klarte presentere i samme rom i dag.

På den positive siden synes jeg FS401, dog tolket gjennom de resonnanser som var tilstede i samarbeidet mellom rom og høyttaler, spilte ganske dynamisk.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hyggelig demo Kokken

Selv om jeg kom litt sent, fikk jeg med meg det meste av seansen.
    Rommet ditt er utrolig hyggelig, fantastiske stoler du har fått deg.
    Lurer på hvordan jeg skal klare å overtale W til dette

Testen:
    Abrahamsen har jo klare likhetstrekk med Electrocompaniet når det kommer til design.
    Jeg syns personlig komponentene kunne vert litt mindre "harry".
    Det blir litt mye med store gull knotter, og det blå displayet.
    Displayet var heller ikke spesielt lett å lese, dette burde Abrahamsen sett selv, før produktene kom på markedet.

Sweetspoten ble litt liten, og når man sitter på sideplassene på første rad ble det veldig mye lyd fra den ene siden.
    Midtsete foran, og de to midtsetene bak, fungerte mye bedre.
    Det var bra høyde, men følte at bredden ble litt trykket sammen, spesielt når det ble mye informasjon som skulle formidles.
    Det ble til tider "litt mye".
    Jeg vil , som de andre allerede har skrevet, tro at disse høyttalerne fungerer mye bedre i et rom som er en del større en det vi hadde til rådighet i dag.

Kokken: Du lever virkelig opp til nicket ditt.
    Kanel i svingen, som var i verdensklasse og det samme var kaffen.
    Takker så mye for et meget hyggelig treff.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satte også stor pris på dette (altfor korte) treffet, og Kokken får virtuelle blomster for gjestfrihet og gode kanel-i-svingene (cinnamon-in-the-swings) :-) Det er en kjekk kino, og det var artig å se det bra resultatet av lang tids arbeid!

Enhver kommentar av komponenter i et ukjent rom domineres av rommet, og for meg ble lydbildet smalere, mørkere og mindre luftig enn hva jeg er vant med. De omtalte resonnansene i mellomtone/bass bidro også til at totalinntrykket var et komprimert lydbilde med mye rot/uklarhet (spesielt når det ble mye aktivitet/instrumenter i lydsporet) og dotter-i-ørene-effekter.

Som indikert blir ikke dette en karakteristikk av utstyret alene - jeg tror at dersom dette hadde vært oppstilt i et større rom, ville lyden vært karakterisert av "nerve"/musikalitet, dynamikk og en for meg behagelig diskant. Jeg tror imidlertid lyden er mørkere/tykkere (jada, det er jalla å beskrive lyd...) enn hva jeg selv foretrekker. Men jeg ville absolutt foretrukket å høre dette hjemme hos meg selv (for referansen) eller et kall det mer nøytralt rom enn Kokkens.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for i dag Kokken, I had a good time!
    Håper vi kan komme tilbake en annen gang for å oppleve den ekte hjemmekinoen 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for at jeg fikk stikke innom i går Kokkis

Var en hyggelig men altfor kort demo.

Og selv om jeg risikerer hakk i plata, så må også jeg skryte av skillingsbollene dine samt en meget god coca cola 8)

Lyden, tja hva ska jeg si... Jeg har nok langt fra slike hi-fi ører som brorparten av de som var innom, ,men til og med meg forto at disse høytalerene hadde gjort seg med litt mer plass rundt seg. Som Tiger nevner ovenfor, Kef'ene dine spiller ringer rundt Abrahamsen i dette rommet.

Ellers så synest jeg personlig at lyden var best (eller mest behagelig) midt på andre rad. Kjenner dessverre ikke så altfor godt til "spesi" musikken til hi-fi nissene , men kan uttale meg litt om min egen samt Audioslave og Melua (som jeg kjenner svært godt).

Nå var jeg førstemann ute, og etterhvert som tiden gikk så konkluderte jeg med at jeg skulle visst skrudd opp endel. Spesielt på første låten : the gathering - a life all mine. Her manglet det endel trøkk rett og slett. Hadde jeg vridt opp volumhjulet så hadde jeg nok oppnådd trøkket, men litt usikker på om Abrahamsen hadde blitt litt masete (som de ble ved høyt volum på mye annet).
    Låt to, opeth - porcelain heart led nok litt under det samme. Men mener denne låt bedre.
    Nå må det siset at platene mine nok ikke er de med best inspilling, derfor virket det kanskje litt tamt og skulle vert kompensert med høyere volum. (Men som sagt, er redd det kunne blitt for mye av det gode)

Audioslave fungerte bra, så lenge volumet var litt dempet. Ble litt masete rotete når volumet ble høyt nok.
    Melua låt også bra, jeg personlig savnet litt trøkk også her.

Ellers blir det jo selvfølgelig vanskelig å dømme Abrahamsen etter en slik demo, rommet betyr mye, og når høytalerene åpenbart sleit med litt klastrofobi så ble det aldri så mye mer en bra/okay på lydsiden.

Takker igjen for samværet, og jeg kommer gjerne igjen ved en annen anledning.

Og dere som ikke har opplevd kinoen til Kokken bør absolutt prøve å skaffe seg audience, er dere heldige så har mannen fortsatt litt hvetemel og kanel igjen

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ref min egen og andres kommentar ovenfor så er det en hvis grad av kritikk ute og går. Da er det et par viktige ting vi bør huske på (for dem som ikke var der men bare leser våre magre kommentarer):

1) En stor andel av testpanelet (meg selv inkludert) er "bortskjemt" med langt dyrere stereo oppsett en Abrahamsen settet. Man bruker naturlig sitt eget oppsett som referanse, og da blir det raskt litt urettferdig for Abrahamsen...

2) Høyttalerne var ikke valgt ut etter prøving og testing i dette rommet. Så vi hadde verken de beste høyttalerne for kokkens kino eller det beste rommet for Abrahamsen.

Dermed blir konklusjonen etter demoen - nå og som alltid før - prøv høyttalerne hjemme hos deg selv før du kjøper, men gå til kokken for å få kanel i svingen!

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil føye meg til i rekken og takke Kokken for det fine treffet.
    Tror det har blitt nevnt i en bisetning eller to før, men kaffen og kanel-i-svingene var fantastiske.

Når det gjelder anlegget så har Kalle Klovn en del rett i det han sier om egne referanse-oppsett. For min del har jeg kun hatt rent stereooppsett i 6-8 måneder, og da kun utelukkende rør i en litt annen prisklasse.

Men vil si oppsettet spilte de fleste stykkene "behagelig", og jeg får lov å bruke det uttrykket, og spilte på en måte som gjorde at jeg koste meg. Det at jeg klarte å "blåse" hele gjengen (med unntak av sambygdingen, Mori) bak i lokalet når jeg spilte Audioslave var selvsagt også bra :twisted:

Håper på flere slike tilstemninger, men tror vi må skru ned forventningene til herskapet neste gang, det går ikke ann å leve opp til det Kokken leverte/serverte..:-D
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for bakeskryt 8) Selv om oppskriften er fra Ingrid Espelid Hovig, så hadde jeg ikke fjuska. Deigen ble satt tidlig på dagen og langtidshevet (slowfood). Allerede kl 1100 stod det tre stekebrett med "svinger" i kald kjeller.

Godt var det også at kaffen falt i smak. Den kaffemaskinen som stod bak i rommet og presset ut kaffeen er en Jura Impressa J5 med en gatepris ikke så fjernt fra det V2.0 og V6.0 fremme koster tilsammen - så da burde den strengt tatt trylle kaffedråper. Allikevel må jeg si at det er den beste kaffeinvestering her i hjemmet.

Det jeg glemte i farten var dog å finne frem sukkerrørforsterkeren :cry:. Nå må jeg spise den opp selv :twisted:.

Etter 1. pulje hadde forlatt lokalet og neste gjeng satte seg ned, da tok vi et eksperiment og flyttet høyttalerene 10 cm nærmere hverandre. Tanken var bla at skråtaket kunne ha noen uheldige innvirkninger og HT'ene trengte litt mer luft sideveis. Katastrofalt mye dårligere. Dotter-i-ørene-effekten ble skikkelig markant på første rad.

Før jeg pakker ned utstyret i dag, da skal jeg gjøre to eksperiment: Flytte subbene bort og sette Abrahamsene der. Sub-posisjonen er jo der bassen har det godt i rommet mitt, samtidig som jeg får større avstand til sweetspot (både første og andre rad).
    Andre eksperiment er å gi 401'ene mer futt. Jeg kobler på EC 250R'en og ser om den klarer holde kontroll på elementene med portene plugget.

Tilslutt må jeg si at listen for bevertning på treff var allerede lagt høyt. Tiger serverte en Spitzenklasse smaksbombe av en sjokoladekake tidligere i uken 8).

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiller meg i rekken og takker for fint treff og gode kanel i svingene.

Som newbie så har jeg lite å komme med hvordan dette låt da jeg har lite/få referanser. Det jeg sammenligner med er mine JBL Studio L880 som ble drevet av HK970.
    Det jeg merket meg var at jeg savnet "trøkk". Jeg følte jeg hørte bassen mer enn jeg kjente den. Kan godt være at dette hadde blitt bedre med litt høyere volum, et annet rom og kanskje mer effekt.

Men ellers så likte jeg designet på ht men elektronikken synes jeg ble for likt EC + at displayet/ene va en total skivebom i forhold til prisen.
    En annen ting jeg bet meg merke i var fjernkontrollen og utformingen på den.
    Den virket solid og var akkurat passe stor. Langt i fra det plastikkgreiene som vanligvis følger med.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et treff snart folkens? Selv så jobber jeg med saken, men med kone og to unger, samt et lydrom så er meget lytt så må jeg rett og slett få de på reis den kvelden jeg skal ha treff. Men jeg jobber med saken.

Men nå er det vel på tide å treffes igjen, enten hos noen for å lytte, eller et sted hvor vi kan spise og snakke - eller hva?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et alternativ vi har snakket om før er å ta et treff på f.eks. Harry Pepper. Drøse AV og annet over en større tallerken Super Nachos. Hva tycks?

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid kjekt med et treff. Skal til Bergen i uke som kommer, men er klar til helgen, eller uken etter.
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Et alternativ vi har snakket om før er å ta et treff på f.eks. Harry Pepper. Drøse AV og annet over en større tallerken Super Nachos. Hva tycks?

Den er jeg klar for!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Side 67 av 73 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •