Stavanger-Sandnes-Egersund: Demotreff hos medlemmene i distriktet - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 73 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1451
    Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    AAAAA fan. Helt glemt ops:

Skal på hifi dugnad til gut_man i morgen kveld og regner med det blir servert drikkevarer så søndag kan bli problematisk :-D

Men kanskje en kveld i neste uke? Onsdag kanskje?

Pre har jeg ikke lenger kjører dacen min rett i effektrinnet så eneste rørene jeg har er i effektdelen. Det er enorme justeringmuligheter og jeg har hatt knapt med tid i det siste så jeg styrer enda med og få det til og stemme. Kommer seg men litt igjen
    Ja, hva skal man egentlig med forforsterker egentlig :-D. Har kjørt CD/DAC-spiller'n rett i effekten lenge jeg og har forsåvidt vært fornøyd med det, men nå har jeg mer eller mindre tilfeldig havnet i selskap med en integrert. Ikke helt ideelt for å være ærlig, men det er resultatet som teller. Heldigvis kan jeg bruke Quad'en som signalvelger og kjøre én enkelt analog kobling til Ayon (Ayon har ikke inngangsvalg på fjernkontrollen så uten mulighet til å velge inngang via Quad'en så hadde den vært uaktuell...)

Når det gjelder treff til uka så er onsdag den eneste dagen det ikke passer... :???:

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal på hifi dugnad til gut_man i morgen kveld og regner med det blir servert drikkevarer så søndag kan bli problematisk :-D
    Vil ellers anbefale Dig!!! Lazarus Dig!!! med Nick Cave & the Bad Seeds som demomateriale

Eller noe Motõrhead da... :twisted:

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Vil ellers anbefale Dig!!! Lazarus Dig!!! med Nick Cave & the Bad Seeds som demomateriale

Eller noe Motõrhead da... :twisted:

Skal ha med loddebolten i første omgang så får vi se om de spiller noe musikk i det hele tatt etterpå

Egentlig greit med dac rett i effektrinn, hopper over ett ledd, sparer en kabel og får en mer homogen klangsignatur. Men pinlig korrekt og kan være forferdelig kjipt på dårlige innspillinger :-? Vel vel, pose og sekk får man vel aldri? ops:

Hmmmm, har fullt opp. Har arbeidshelg fra torsdag til søndag. Kanskje uka etter`?

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha med loddebolten i første omgang så får vi se om de spiller noe musikk i det hele tatt etterpå

Egentlig greit med dac rett i effektrinn, hopper over ett ledd, sparer en kabel og får en mer homogen klangsignatur. Men pinlig korrekt og kan være forferdelig kjipt på dårlige innspillinger :-? Vel vel, pose og sekk får man vel aldri? ops:

Hmmmm, har fullt opp. Har arbeidshelg fra torsdag til søndag. Kanskje uka etter`?
    Greit å ha pre i CD/DAC i hvertfall synes jeg. I hvertfall så lenge den er bra (har bl.a. prøvd Quad mot Primare 30.1 og Bladelius Tyr og synes pre'en i Quad er bedre). Men samtidig har jeg hatt besøk av RoJoh sin EAR 864 og vet at en god pre kan tilføre anlegget utrolig mye og at jeg har mye å gå på. (Har veldig lyst på FallenA sine EAR-komponenter, men akk... Ikke lottogevinst denne helgen heller :neutral

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å ha pre i CD/DAC i hvertfall synes jeg. I hvertfall så lenge den er bra (har bl.a. prøvd Quad mot Primare 30.1 og Bladelius Tyr og synes pre'en i Quad er bedre). Men samtidig har jeg hatt besøk av RoJoh sin EAR 864 og vet at en god pre kan tilføre anlegget utrolig mye og at jeg har mye å gå på. (Har veldig lyst på FallenA sine EAR-komponenter, men akk... Ikke lottogevinst denne helgen heller :neutral

En god pre er absolutt ikke og forakte, så lenge ting matcher bra så. dCs P8i feks. spilte absolutt ikke nevneverdig bra gjennom pre. Rett i sluttrinnet derimot.....det var andre boller.
    Wadiaen min kan også med stort hell kjøres rett i effektrinnet, men jeg foretrakk en rør-pre til og dempe litt av "imponatoreffektene" dette tilførte.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig, den er rett som det er i min cdspiller også..

Jeg har en pre som vi kan teste hvis du vil.. sikkert ikke like bra som du ønsker deg men..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det noe treff snart igjen eller? Lenge siden sist nå..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært kjekt å tatt ein film kveld eller lytte kveld hos noen ein dag. Har lyst til å bli kjent me nye folk i området

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har planer om ein demo i nær framtid. Någen forslag? Hadde vært greit å ta det ein ittemiddag, før ungene legge seg. Det skrangle sånn på loftet når eg spele i kjelleren...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende! Me finne ei tid. Må hørra med maktå ka ti hu kan ta ungene...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se om jeg kan få blitt med jeg også..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som lørdag ettermiddag er en bra tid. Da er eldstejenta i selskap, så blir det litt færre for Mor å dra på..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får litt prestasjonsangst når jeg ser systemene deres.... :shock:

Dere får ta med musikk og godt humør, så skal jeg stå for kaffe og den slags. Hvis dere har ting dere har lyst å prøve eller høre så er jeg ganske altetende. Er HD-formatnøytral fra i dag (har kjøpt PS3). Hvis noen av dere som kommer har DVE på BD hadde det vært fint å få låne den kjapt for å sjekke kalibreringen på BD. Har ingen BD filmer pr. i dag.

Ser vi for oss å sette oss å se en film, eller blir det mer 'tradisjonell' demo? Har aldri vært på eller hatt 'regions-treff' før jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Justering av tv'en

Har nå hatt min nye Tv (LG50PG6000) nå i en måned.
    Tenkte at jeg skulle forsøke å stille denne inn manuellt og gå vekk fra de ferdige fabrikk innstillingene.

Er det noen her i nabolaget som har noen gode tips for justeringer eller erfaring med å justere?

Jeg har ikke noe verktøy (DVD eller alla spyder TV).

Eller tips på sider som har oppsett. Har søkt etter dem men har ikke funnet noen.

Enda bedre om noen kunne stukket innom og gitt tips

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen interesse for treff hos meg en dag neste uke eller så?
    Jeg har ny planer på gang og tenkte det kunne vært kjekt med ett treff før slikt skjer. Annlegget spiller nå såpass bra at jeg tør vise det frem også men det er litt i overkant kilent på innspillinger for enkelte (meg inkludert når gammal metall dras fram) Men de virkelig gode kan spilles så høyt man bare orker uten unoter. (ta det med i beregningen, det vil bli spillt høyt ja)

Annlegget er som følger

Avantgarde UNO m/225 subs
    VTL ST85 røreffekt
    dCS Delius D/A konverter og Purcell Upsampler
    Wadia 6 drivverk
    Project (?) med Grado The Reference PU
    Doxa pre med RIAA, litt custom

Kan det passe feks Onsdag 21? for noen?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror onsdag'n passer for meg:-D

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ooohh, frister mye, men er booket hele neste uke. Jobb + må jo på Classic Rock Festival 2008 Tror de spiller høyt der også, men kanskje ikke så rent? :twisted:

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint HoJ

Kokken: Uhhh, Terje Tysland :twisted:
    Hmmm, Thin Lizzy og Slade hadde vært kult. Du får komme ei anna gang :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg tar en tur.. skal jeg ha med noe?

Side 48 av 73 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •