Stavanger-Sandnes-Egersund: Demotreff hos medlemmene i distriktet - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 73 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1451
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ELEL6200
    Hva skjer a? Noen som har noe nytt utstyr på gang:-D
    Hos Necroth snakket noen om en magisk cd som vistnok skulle ha en effekt. Er det noen som kan brenne denne til meg? Er skeptisk til all magi, men man må jo prøve før man kommer med en endelig dom.

Lf

Disse magiske cd'ene er det enten g-h eller FallenA som har!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stille før stormen!

Det ser ut som at treffene har roet seg ned nå før ferien. Derfor vil jeg takke alle lokale AV'ere for flotte treff som jeg har vært med på. Håper på flere etter sommeren. Ok da skal jeg ha treff jeg også..

GOD SOMMER!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Necroth og Rojoh kommer innom meg en tur i dag for å høre på Naim Nait 5i + CD5i vs Quad CD-P99 + Talk Tornado 3.1. Regner med vi kommer til å bytte en del mellom Triangle og Proac-kloner på høytalersiden. Rojoh skal også ha med seg noen akustikkplater for å se om vi kan forbedre romakustikken.

Send meg en PM hvis du har lyst til å være med. Vi starter kl 19.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sommeren er ikke helt sesong for denne hobby nei...

Har selv vært for lite på treff her hos dere andre, men antar jeg selv også kan by til et lite treff hos meg ved anledning.

Ha en fin fin sommer da!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kjekt på treffene tidligere i år. Håper på en revitalisering når høstmørket sniker seg på, og solkremen blir byttet ut med snakeoil. God sommer til nerdene i distriktet.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er noen andre enn HoJ som er interessert i å være med i dag, forresten, så må dere bare skrike ut. Har plass til en eller to til.

HoJ hadde ikke mulighet i dag, men kommer neste onsdag i steden, så da er det også en mulighet til å henge seg på.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Necroth og Rojoh kommer innom meg en tur i dag for å høre på Naim Nait 5i + CD5i vs Quad CD-P99 + Talk Tornado 3.1. Regner med vi kommer til å bytte en del mellom Triangle og Proac-kloner på høytalersiden. Rojoh skal også ha med seg noen akustikkplater for å se om vi kan forbedre romakustikken.

Send meg en PM hvis du har lyst til å være med. Vi starter kl 19.
    Kan tenke meg til at Proac-klonene vil være ett naturlig valg på begge anleggene..
    Hvis ikke du har veldig kontrollert akustikk hos deg?
    Hadde vært hyggelig med treff igjen... litt trist at det knapt kan gjennomføres her ute

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes faktisk Quad/Talk spiller best samme med Triangle, mens Naim-settet så langt ser ut til å spille best med klonene. Naim + Triangle gir en i overkant "rett-i-trynet" lyd (i mangel av et bedre uttrykk). Hva som spiller best av de to kombinasjonene har jeg ennå ikke helt bestemt meg for...

I rettferdighetens navn skal det sies at jeg ikke har fått testet allverden siden jeg fikk Naim-settet. Planen er å kjøre Naim + Triangle noen dager fremover for å se om intrykket bedrer seg. Det er helt klart positive trekk ved denne kombinasjonen, men samtidig er det en del ting som ikke føles helt 100.

Blir spennende å høre hva de andre sier

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes faktisk Quad/Talk spiller best samme med Triangle, mens Naim-settet så langt ser ut til å spille best med klonene. Naim + Triangle gir en i overkant "rett-i-trynet" lyd (i mangel av et bedre uttrykk). Hva som spiller best av de to kombinasjonene har jeg ennå ikke helt bestemt meg for...

I rettferdighetens navn skal det sies at jeg ikke har fått testet allverden siden jeg fikk Naim-settet. Planen er å kjøre Naim + Triangle noen dager fremover for å se om intrykket bedrer seg. Det er helt klart positive trekk ved denne kombinasjonen, men samtidig er det en del ting som ikke føles helt 100.

Blir spennende å høre hva de andre sier

Gleder meg :-D

Mitt første møte med Naim

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom dere frem til noen konklusjon med dagens treff?

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Kom dere frem til noen konklusjon med dagens treff?

Jepp, det var veldig interessant. Noe Wodger kanskje kan skrive litt om, Naim er spesielt men det var noe med det som fenget også.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja... Konklusjon og konklusjon. Jeg trodde jeg hadde kommet til en konklusjon, men så måtte jeg bare prøve en kombinasjon til...

En liten oppsummering:

Vi testet Naim + Triangle, Naim + kloner, Quad/Talk + Triangle og Quad/Talk + Triangle + Naim-kabler.

Vi konkluderte relativt fort med at Naim + Triangle ikke var noen spesielt god match. Det spiller veldig frempå og diskant/mellomtone har en tendens til å bli slitsom når det skjer mye. Rojoh hadde også med seg 3 akustikkplater som vi prøvde å plassere litt rundt omkring i rommet uten at det gjorde de helt store forskjellene. Jeg innbiller meg at diskanten ble litt ryddigere når platene stod bak høytalerne, men sikker er jeg ikke

Naim + kloner spilte mye bedre, men samtidig forsvant mye av særegenhetene med lyden slik vi hadde opplevd det tidligere. Dynamikk og smell var ikke det samme.

Quad/Talk + Triangle spiller etter min mening bedre enn begge oppsettene over. Det er en lyd det er lettere å like og man risikerer ikke å bli sliten slik som med de to andre oppsettene (spesielt Naim + Triangle). Lyden er også ikke mye ryddigere i diskant/øvre mellomtone når det skjer mye på én gang. Man mister litt i toppen av diskanten, men resten av lydbildet er minst like detaljert som med Naim synes jeg.

Til slutt puttet vi høytalerkablene til Naim på det siste oppsettet. Wow! *Aldri* har jeg hørt så store forskjeller på høytalerkabler. Det virker nesten som om mye av "rett-i-trynet"-lyden til Naim ligger i kablene! Vi syntes likevel det funket best med mine gamle Symo-kabler.

Konklusjonen til slutt ble at Naim virker spennende, men at de ikke passer helt med hverken Triangle eller Proac-klonene. (Klonene bedre enn Triangle dog..)

Meeen....

Etter at Necroth og Rojoh dro fant jeg ut at jeg måtte prøve mine gamle Symo høytalerkabler sammen med Naim + Triangle også. Og nå er jeg jammen ikke sikker på hva som er best! Med Symo spiller Naim faktisk ganske bra sammen med Triangle. Utrolig at en høytalerkabel kan endre lyden så mye!! Trodde faktisk jeg hadde konkludert tidligere i dag, men nå må det testest mer. :twisted: (Bare å beklage overfor Necroth og Rojoh at jeg ikke kom på å prøve dette mens de var der ops: )

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være enkelt!

Jeg følger utviklingen med argusøyne siden jeg sitter med Triangle høyttalere jeg også :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Skal ikke være enkelt!

Jeg følger utviklingen med argusøyne siden jeg sitter med Triangle høyttalere jeg også :-D

Gratulerer med giftemål..!

Heng deg på til onsdag da vell..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Gratulerer med giftemål..!

Heng deg på til onsdag da vell..
    Takker for det! Skal på et kurs i Oslo førstkommende Onsdag :-?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Takker for det! Skal på et kurs i Oslo førstkommende Onsdag :-?

Ja ja ja.. litt må en vell ofre

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir det sikkert ikke flere treff, prøver igjen..

god sommer

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får satse på mer hifi-nerding til høsten! God sommer!! :-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får satse på mer hifi-nerding til høsten! God sommer!! :-D
    Så absolutt! Jeg er på utkikk etter en preamp med XLR in/ut og vil gjerne (hvis jeg får tak i en) få andre synspunkter på ljudet også.

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    God sommer fra Hommersåk!

Hvis det er noen som kjeder seg i ferien, er det bare å ta en tur innom til kaffe.

Side 28 av 73 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •