Stavanger-Sandnes-Egersund: Demotreff hos medlemmene i distriktet - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 73 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 1451
    Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Har bestemt meg for at søndag neste helg må være ett greit tidspunkt..
    Enig?
    Skal dobbelsjekke om det går med jobbing og diverse, men høres bra ut. Klokkeslett?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for at søndag neste helg må være ett greit tidspunkt..
    Enig?
    Dette kunne jeg tenkt å være med på / høre på. Våre anlegg er så langt fra hverandre at eneste fellesnevner er Kimber 4TC.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av listen
    Skal dobbelsjekke om det går med jobbing og diverse, men høres bra ut. Klokkeslett?
    Det er jeg faktisk IKKE sikker på..
    Men, fra 4 på søndagen må jo være en grei sak?
    Har bra cd-spiller, men hadde vært digg og fått testet den opp mot nyere, så hadde det bare vært "skøy" om kanskje en tok med seg:-) Får si fra om det er noe annet utstyr man gjerne vil teste. For da kan vi feks høre med Resonans eller Maxwell ang lån av utstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres innteresant ut. kan ta me no kabler eg ? på forus sa du?:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimkong
    Dette høres innteresant ut. kan ta me no kabler eg ? på forus sa du?:-D
    Tja..
    Hva har du?

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike!

Så ikke denne tråden før nå jeg!
    Takk for tipset Bguarden ;-)
    Beklageligvis bor jeg litt for langt unna (Egersund), og har ikke bil.
    Det blir dermed litt vanskelig å ta tingene på sparket!
    Er spent på å lese litt om resultatet etterpå ;-)

BTW Jens:
    Alle må starte et sted, og i slike samlinger og treff er erfaringsgrunnlaget på de fleste som regel veldig variert. Det samme er lydpreferanser, og musikksmak.
    Det er det som er så genialt. En lærer ALLTID noe nytt underveis, og får høre ny spennende musikk.
    En annen ting er at selv om man er "fersk" i gemet, så har en gjerne et annet synspunkt på ting, og kan tilføre de mer "inngrodde" en ny tenkemåte

Skal prøve å få med meg mer av dette i fremtiden.
    Jeg og Gut_man planlegger (les, har snakket om) å arrangere en samling her i Egersund før jul.
    Her i Egersund har vi noen entusiaster etterhvert, og bare her i enden av gata, (nabohus til hverandre) er vi 3 stk, som har mye variert utstyr, og i forskjellige prisklasser. Så det hadde vært artig å fått til noe om ikke så lenge.

MVH
    Kjetil

EDIT:
    Ser det snakkes om neste helg (søndag)!
    Da skal jeg se hva jeg får til! (Jeg har vakt, men det kan hende at jeg greier å få det til) ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har signal kabler foreløbigt(sølv/kobber) i forskjellige lengder og fasonger. DIY self men bra. Må bare vente litt med høytaler kabel(sølv) og strøm kabler pga økonomi.

Newcomer jonrune sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vært interessant å lage en "sticky" liste over folk her i distriktet (ref. også initiativ fra Tiger i 2004)? Ser mange aktive fra distriktet her i forumet og har allerede fått masse gode tips og hjelp til mine spørmål og planer!

Jeg skulle ellers gjerne vært med på søndag 22. , men har allerede planlagt tur til hytta med familien...Godt initiativ!! Blir gjerne med neste gang!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonrune
    Kunne vært interessant å lage en "sticky" liste over folk her i distriktet (ref. også initiativ fra Tiger i 2004)? Ser mange aktive fra distriktet her i forumet og har allerede fått masse gode tips og hjelp til mine spørmål og planer!

Jeg skulle ellers gjerne vært med på søndag 22. , men har allerede planlagt tur til hytta med familien...Godt initiativ!! Blir gjerne med neste gang!
    Lygren (site-mod) har snakka noe om å få igang en fylkesliste sånn at det blir lettere å få oversikt. "Kimkong" du skal bare ta de med.. kan bli spennede:-)

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte desverre jobbe. Så jeg går både glipp av en ny hjemmekino og Liverpool - Man Utd på søndag. Sjefen står ikke høyt i kurs nå.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av listen
    Måtte desverre jobbe. Så jeg går både glipp av en ny hjemmekino og Liverpool - Man Utd på søndag. Sjefen står ikke høyt i kurs nå.
    Ok...
    Har iallefall åpent frem til 21 om kvelden, så skulle sjansen by seg så er du fortsatt velkommen;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ligger der an her?
    Hvem er vi? Og når møtes vi?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Hvordan ligger der an her?
    Hvem er vi? Og når møtes vi?
    Her! finn.no - Norges største markedsplass. Annonser for kjøp og salg av nytt og brukt, eller ledige stillinger.
    Fra 16-21 så har flere muligheten til å møtes.
    Får se om jeg får fiksa litt kaffe og kake..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger igjen tlfnr hvis det skulle trenges;-)
    -41148024-

P.s De jeg bor hos ser helst at parkering skjer på veien nedenfor;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iallefall kom det 3 stk...
    Jens123, Nightspirit og Kimkong dukket opp som forventet, men litt synd at det ikke kom flere siden interessen før har vært ganske stor.

Kim(kong) hadde med seg 2 stk kabler. En kobberkabel m/biltemaplugger som er basert på "Dikermarken" og en sølv kabel m/skjerm og bulletplugger. Men begge hadde en pvcslange tredd over som hindrer knekk siden den bøyer seg jevnt.
    Lytteinntrykkene er mye basert på meg og Kim.

Dikemarken: Veldig pompøs kabel som vil være ett godt alternativ for lyse anlegg. Hørtes veldig flott ut på anlegget, men virket som den farget lyden ganske mye. Som sagt på en positiv måte.

Sølvkabel m/Bullet: Virket tammere enn dikermarken, men når vi hørte bedre etter var vi ikke i tvil om en ting: Den var mye mere oppløst og hadde ikke den "hengekøye-effekten" som Dikemarken hadde. Hvilket vil si mindre nivå i bassen, men som var endel strammere.

Ellers ble det mye snakk om Hi-fi generelt. Om anlegg vi har hatt, det vi har. Og endel ang. oppgraderinger og kommende investeringer.

Neste gang (enten hos Kim eller Jens) blir det vel en liten test av mine. Som deler mange av egenskapene til sølvkabelen siden der er en hybrid mellom kobber og sølv.

De dro rundt halv ni og det virket som de var fornøyd med treffet.

Skulle det være noe ønske for å stikke innom for å ta en lytt er alle velkommen igjen;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iallefall kom det 3 stk...
    Jens123, Nightspirit og Kimkong dukket opp som forventet, men litt synd at det ikke kom flere siden interessen før har vært ganske stor.
    Ble nesten litt skuffet over oppmøte. Trodde selv vi kom til å bli 6-7stk. Men det var jo et velykket treff fordet!:-)

Neste gang (enten hos Kim eller Jens) blir det vel en liten test av mine. Som deler mange av egenskapene til sølvkabelen siden der er en hybrid mellom kobber og sølv.
    Når skal vi møtes neste gang?
    Kjekt om det ikke blir så altfor lenge til!
    Kunne forøvrig tenke meg å teste noen andre kabler her hjemme selv. Kim(kong) sa seg villig til og ta med et par av hans egne. Men bare kjekt om du tar med deg litt "snacks" du også:-) Om Nightspirit er i Stavanger når vi møtes hos meg forsto jeg det slik at han også kunne ta med seg noe(?) Men dette kan vi se litt an. Vi vet vel ikke helt enda om neste treff blir hos meg, eller hos Kim.

De dro rundt halv ni og det virket som de var fornøyd med treffet.
    Uten tvil!:-D
    Det var veldig morsomt å få høre både rør, Klipsh og Peerless! Pluss alt det andre;-)
    Men det var hovedsaklig disse merkene jeg var spent på.(Peerless og Klipsh, samt Klipsh sammen med rør)
    Det låt uten tvil meget bra! Litt skummelt og møte opp på slike treff, kan være farlig for lommeboka! Merker med en gang at jeg har mye å gå på før jeg er forøyd med stereo delen i mitt oppsett! Har egentlig ikke noen svær raport å komme med fra dette velykket treffet(prøver og drøye slikt til jeg har litt mer erfaringer og ikke begir meg ut på tynn is...) Men kan trykkt skriver under på at dette oppsette kunne fint stått i kjelleren min:-)
    Med andre ord, det falt meg i samk fra første stund!

Skulle det være noe ønske for å stikke innom for å ta en lytt er alle velkommen igjen;-)
    Det vil jeg så gjerne! Etter noen runder hos meg, Kim og kanskje noen andre kunne det vert morsomt å komme tilbake å få høre oppsettet til deg igjen!

Vil bare føye til at jeg er knall glad for at vi har fått til noe her, å ikke bare snakk å tull om at treff kunne vert morsomt. Selv om vi ikke var så mange, så var det jo på alle måter velykket!
    Uten om anlegget ditt, så var det en særdeles god kake du hadde stelt i stand:-D

Gleder meg til neste treff!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble nesten litt skuffet over oppmøte. Trodde selv vi kom til å bli 6-7stk. Men det var jo et velykket treff fordet!:-)!
    Var en liten nedtur, men hyggelig å få en sånn hyggelig gjeng på besøk. Med sånt folk frister det med gjentakelse!!
    Når skal vi møtes neste gang?
    Kjekt om det ikke blir så altfor lenge til!!
    Jepp.. Tror det beste er at en av dere sier : Jeg gjør det! Hvis ikke kan det være at ingen gjør det fordi man blir sittende å avvente et initiativ;-)
    Kunne forøvrig tenke meg å teste noen andre kabler her hjemme selv. Kim(kong) sa seg villig til og ta med et par av hans egne. Men bare kjekt om du tar med deg litt "snacks" du også:-) Om Nightspirit er i Stavanger når vi møtes hos meg forsto jeg det slik at han også kunne ta med seg noe(?) !
    Man har litt å lære av å lytte på kabler, og mener selv at selv om ikke forskjellene var så veldig innlysende så er de der.. Og kan dra ett allerede ett velfungerende anlegg rett vei.

Uten tvil!:-D
    Det var veldig morsomt å få høre både rør, Klipsh og Peerless! Pluss alt det andre;-)
    Men det var hovedsaklig disse merkene jeg var spent på.(Peerless og Klipsh, samt Klipsh sammen med rør)
    Det låt uten tvil meget bra! Litt skummelt og møte opp på slike treff, kan være farlig for lommeboka! Merker med en gang at jeg har mye å gå på før jeg er forøyd med stereo delen i mitt oppsett! Men kan trykkt skriver under på at dette oppsette kunne fint stått i kjelleren min:-)
    Med andre ord, det falt meg i samk fra første stund!!
    Alltid hyggelig med skryt, og det er alltid litt morsomt å høre på annet utstyr enn det man har selv. Da finner man fort ut hva man liker ikke liker. Folk som har hjemmekino føler ofte at det av og til mangler endel i musikkdelen. Er uansett en stund siden jeg har hørt på hjemmekino, og tror det vil bli en morsom opplevelse å høre på SVS, Concept, LcAudio og Marantz:-)
    Høres heftig ut!!
    Det vil jeg så gjerne! Etter noen runder hos meg, Kim og kanskje noen andre kunne det vert morsomt å komme tilbake å få høre oppsettet til deg igjen!!
    Sikkert:-) En gang er jo sirkelen sluttet, og kommer sikker noen flere oppgraderinger senere;-)

Vil bare føye til at jeg er knall glad for at vi har fått til noe her, å ikke bare snakk å tull om at treff kunne vert morsomt. Selv om vi ikke var så mange, så var det jo på alle måter velykket!
    Uten om anlegget ditt, så var det en særdeles god kake du hadde stelt i stand:-D!
    Hmmm.. Jo, den var grei nok, men neste gang tror jeg at jeg lager bunnen selv på oppskrift fra pappa. Veldig god:-D

Gleder meg til neste treff!
    Ditto!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...hyggelig å få en sånn hyggelig gjeng på besøk. Med sånt folk frister det med gjentakelse!!

...Tror det beste er at en av dere sier : Jeg gjør det! Hvis ikke kan det være at ingen gjør det fordi man blir sittende å avvente et initiativ;-)
    Jeg kan veldig fint være første man ut. Som sakt passer det for meg nesten når som helst. Vet ikke helt hvor lang "pause" vi "vil" ha. Men for min del kan vi samles hos meg neste søndag(?) (om det ikke blir litt for fort...)
    Men vil nesten høre hvordan det ligger an med Kim før vi bestemmer noe. Jeg har hverfall alle søndager til rådighet. Veldig sjeldent jeg finner på noe fornuftig å ta meg til på søndager!

Man har litt å lære av å lytte på kabler, og mener selv at selv om ikke forskjellene var så veldig innlysende så er de der.. Og kan dra ett allerede ett velfungerende anlegg rett vei.
    Jeg har vel selv aldri sett på kabler som noe man får enn kjempe oppgradering fra. Men etter litt switching hos deg med diverse kabler er jeg sikker på at det kan "dra ett allerede velfungerende anlegg i rett vei!" Så kunne tenkt meg litt prøving av diveresse kabler selv.

Alltid hyggelig med skryt, og det er alltid litt morsomt å høre på annet utstyr enn det man har selv. Da finner man fort ut hva man liker ikke liker. Folk som har hjemmekino føler ofte at det av og til mangler endel i musikkdelen.
    Der sitter jeg litt "fast". Men håper jeg får løst opp den delen litt bedre etter hvert.

Er uansett en stund siden jeg har hørt på hjemmekino, og tror det vil bli en morsom opplevelse å høre på SVS, Concept, LcAudio og Marantz:-)
    Høres heftig ut!!
    :-D
    tja... får håpe det kan falle sånn noen lunde i smak!

En gang er jo sirkelen sluttet, og kommer sikker noen flere oppgraderinger senere;-)
    Det er jo noe av det jeg synes er litt spennede med slike treff. Når da en av "gjengen" får seg en oppgradering og to så vil det være kjekkt å kunne komme å høre hvordan det blir. Får med seg litt hva andre produkter levere, å ikke bare blir sittende å lese på tester.
    Så skal bli kjekkt om vi klarer å sammles en gang i blandt!:-)

Hmmm.. Jo, den var grei nok, men neste gang tror jeg at jeg lager bunnen selv på oppskrift fra pappa. Veldig god:-D
    Håper den neste gangen blir når vi sammles hos deg igjen:-D

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kan veldig fint være første man ut. Som sakt passer det for meg nesten når som helst. Vet ikke helt hvor lang "pause" vi "vil" ha. Men for min del kan vi samles hos meg neste søndag(?) (om det ikke blir litt for fort...)
    Men vil nesten høre hvordan det ligger an med Kim før vi bestemmer noe. Jeg har hverfall alle søndager til rådighet. Veldig sjeldent jeg finner på noe fornuftig å ta meg til på søndager!
    Ta det etter klokken fem da, så kan jeg og være med Da kommer jeg fersk fra Bergen med en effektforsterker som er "litt" annerledes enn din jens, så det kunne jo være festlig å prøve.

Glenn

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0