Stavanger-Sandnes-Egersund: Demotreff hos medlemmene i distriktet - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 73 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1451
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, hadde jeg vært litt smart så hadde jeg tatt med meg AN dac'en.. Tror det hadde blitt noe jevnere match da;-) Bra Htpc, men ble nok litt "walk-over" for Marantz SA11. Kanskje ikke så rart siden de tilhører 2 helt forskjellige prisklasser? Vanvittig dynamikk i mellomtone området. Litt tørr oppover, men siden de er nye så kan det være at System audio'ene trenger noe mere innspilning. Iallefall imponerende greier:-)
    Må takke Tiger for hyggelig treff og meget bra vertskap. Og fikk også gjort ett nytt hyggelig bekjentskap. Dr.Erling er iallefall alltids velkommen på besøk:-)
    (I likhet med alle andre jeg kjenner her på forumet selvfølgelig:-))
    Vedlegg 17810
    Bildet ble desverre litt dårlig, men iallefall ser man fra høyre til venstre:
    Primare 30.5(?)
    Marantz SA11 (g-h)
    Yamaha RX-V2700 surround
    Htpc (Dr.Erling)
    SA1750

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forforsterker var Yamaha RX-V2700, og ikke Marantz SR-7001. Synes at Yamahaen klarte seg godt som foforsterker i går.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra klarte yamaha'n seg, lyden ble mye mørkere en det jeg har hørt SA1750'ene før, det tror jeg mye takket være yamaha'n.. Har hørt dem (SA1750) på ren primare oppsett noen ganger, men synes dette låt mye bedre Tiger.. Ikke bytt den med det første mener jeg..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Forforsterker var Yamaha RX-V2700, og ikke Marantz SR-7001. Synes at Yamahaen klarte seg godt som foforsterker i går.
    Bommert

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En vakker dag så "setter jeg meg til rette" og prøver å finne ut hvordan jeg kan få htpcen til å lyde bedre. Juli@ skal jo ha gode DAC`er i utgangspunktet, men det er helt sikkert mye å hente på å bruke ekstern DAC. Det var egentlig utgangspunktet å gå for en slik løsning, men første pri er høyttalere!

Spørs om jeg ikke må innom Resonans i morgen å sette opp et par Triangle Industries Antal ESW på bestilling :-D.

På treffet nevnte jo g-h at modellen under Antal (Altèa) hadde en litt bedre mellomtone, men jeg frykter at den kanskje har litt for lite i de lavere frekvensene til stua mi? (Den er L-formet og etter nærmere måling 3x7m + ca 8kvm i den minste delen av L'en, altså 30kvm)

Nå ser jeg jo at Celius har samme mellomtone som Altèa, men hva var nå prisen på den igjen? (tipper den knuser budsjettet mitt til pinneved, med budsjetter er vel til for å knekke i god avforum ånd, er de ikke???)

:twisted:

DrE

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Celius 23K. Altea 12K. En stor forskjell i pris mao. Lykke til.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DrE...
    Kan sikkert låne Audio Note dac'en min i helga siden jeg ikke har bruk for den;-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    DrE...
    Kan sikkert låne Audio Note dac'en min i helga siden jeg ikke har bruk for den;-)
    Hadde vært knall å teste det, men det blir nok lite lytting i helga. Har to 3-åringer løpende rundt her nå, hehe. Onkelungen på overnattingsbesøk. AV-utstyr brukes utelukkende til Elias og Brannmann Sam, og det er vel begrenset hvor mye bedre "Tråle" gnåler med ekstern DAC

Kanskje jeg kan låne den en dag det passer litt bedre? :-D

Btw, 20% på Triangle skulle tilsi ca 18500 for Celius da og rundt 13k for Antal... får sove på det.

DrE

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ? 20% gir hhv. 18.4K og 9.6K. Tenk at "bigger ain't necessary better" når det gjelder høyttalere. Men, du har jo en L-formet stue. Tror faktisk ikke de aller største høyttalerne kan bote på "forsvinnende bass". Mitt råd er Altea + sub der du utligner problemene...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hæ? 20% gir hhv. 18.4K og 9.6K. Tenk at "bigger ain't necessary better" når det gjelder høyttalere. Men, du har jo en L-formet stue. Tror faktisk ikke de aller største høyttalerne kan bote på "forsvinnende bass". Mitt råd er Altea + sub der du utligner problemene...
    Antal havner vel på 13000. Det er de jeg tidligere har lånt med meg hjem og som jeg likte veldig godt. Altèa havner på rundt 9 ja og Celius på rundt 18. Prishoppet/budsjettknekken jeg snakker om er altså de 5k :-D.

Hadde Quadral 400 DV som hjalp veldig på B&W603, men jeg "følte" at den ikke hang helt med når jeg koblet opp Antal. Var mere attack når jeg koblet ut subben. Jeg tar attack fremfor dypbass når som helst :twisted: (klart, ja takk begge deler men...)

DrE

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan alltids leve uten den 2-3 dager (har en dvd) så det går sikkert sååååå fint;-)
    P.s. Kanskje neste helg?
    Skal bort den helga så;-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Kan alltids leve uten den 2-3 dager (har en dvd) så det går sikkert sååååå fint;-)
    P.s. Kanskje neste helg?
    Skal bort den helga så;-)
    Siden du er så grei å låne den bort (f.eks neste helg ja!) så må jeg jo bare tipse om plass i bofellesskap (siden du nevnte at du måtte flytte ut snart) --> Søt gutt ønskes til bofellesskap - Ledigt nu

DrE

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Siden du er så grei å låne den bort (f.eks neste helg ja!) så må jeg jo bare tipse om plass i bofellesskap (siden du nevnte at du måtte flytte ut snart) --> Søt gutt ønskes til bofellesskap - Ledigt nu

DrE
    Høhøhøhø:lol:

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DrE:

Er du plaget med lite bass er det min erfaring at matching og plassering kan gjøre store utslag her.

Å plassere lytteposisjon i nærheten av bakvegg kan hjelpe på bass/mellomtone og i tillegg er det veldig viktig å sørge for at komponentene passer sammen. God forsterker + gode høytalere er ikke nødvendigvis en god kombinasjon.

Hadde en periode QLN 604 Mk II sammen med AVI S21, noe som viste seg å være en utrolig dårlig match. På tross av størrelsen spillte høytalerne veldig dårlig bass og mellomtone. (Jeg har mer bass i dag med VA Haydn Grand...) Løsningen ble i første omgang å ommøblere leiligheten slik at lytteposisjon havnet i nærheten av bakvegg. Dette hjalp en del på bassen.

Den største forskjellen kom imidlertid når jeg byttet ut den kritikerroste AVI'en på 2x175w med el cheepo Pioneer 915 + en EC AW100DMB med 5 - 6 år på baken. Høytalerne var ikke til å kjenne igjen. Alt det som manglet tidligere var på plass så det holdt og de spillte utrolig thight og kraftfull bass. Mellomtonen var også plutselig på plass. Det var mer eller mindre den ideelle rockelyden og hadde det ikke vært for en litt for en litt for metallisk diskant så hadde jeg hatt dem ennå. På den annen side funket EC'en dårlig sammen med Tannoy M4 som hadde funket OK sammen med AVI'en. EC + M4 ble rett og slett alt for mørkt.

R

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel egentlig ikke det at jeg er plaget med lite bass, men heller at jeg (siden jeg er på utkikk etter nye høyttalere) ikke vil kjøpe noe jeg ikke blir 100% fornøyd med.

Har lyst på skikkelig godlyd og ønsker å jobbe meg mot det målet (selv om det blir en lang vei).

Omøblering og demping av vegger er ikke så aktuelt WAF-messig, siden det tross alt er "vår" stue og ikke "min" stue, men det er jo såklart lov å prøve seg på ting som ikke skriker så voldsomt (f.eks en dempeplate på veggen på siden av ht skulle jeg alltids klare å forklare :-D)

1.pri: 2-kanals
    2.pri: bygge videre til flere kanaler (langt frem i tid)

pri2 er også en grunn til at jeg trolig velger Triangle. Høyttalerne lar seg komplettere med center og de har potensiale for god filmlyd.

DrE

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både Celius og Altea til test hjemme hos meg, jeg endte opp med Altea. Ja Celius var nok bedre i bunnen, men siden jeg uansett skal ha subwoofer til film så får man jo en grei sub på mellomlegget.
    I mellomtonen og diskant klarte ikke jeg å fange opp noe forskjeller på de.

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel egentlig ikke det at jeg er plaget med lite bass, men heller at jeg (siden jeg er på utkikk etter nye høyttalere) ikke vil kjøpe noe jeg ikke blir 100% fornøyd med.

Har lyst på skikkelig godlyd og ønsker å jobbe meg mot det målet (selv om det blir en lang vei).

Omøblering og demping av vegger er ikke så aktuelt WAF-messig, siden det tross alt er "vår" stue og ikke "min" stue, men det er jo såklart lov å prøve seg på ting som ikke skriker så voldsomt (f.eks en dempeplate på veggen på siden av ht skulle jeg alltids klare å forklare :-D)

1.pri: 2-kanals
    2.pri: bygge videre til flere kanaler (langt frem i tid)

pri2 er også en grunn til at jeg trolig velger Triangle. Høyttalerne lar seg komplettere med center og de har potensiale for god filmlyd.

DrE
    Hvis du skulle ha behov for å høre et komplett Triangle oppsett så er du velkommen.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bli fornøyd er helt klart det viktiste med denne hobbyen!

Husker jeg ikke helt feil så har du allerede prøvd Triangle i heimen med godt resultat. Låter det bra så er det jo bare å handle!

Når det gjelder kampen mellom stereo og surround så har jeg bestemt meg for å holde meg til to høytalere. Var innom surround en kort periode, men selv om man velger billigste vei så går det fort tusenlapper når man skal ha surroundreceiver, bakhøytalere og senter (og evt. sub). Skal du i tillegg ha en surroundløsning som spiller bra i stereo så flyr pengene enda raskere avsted. Men det er selvfølgelig opp til den enkelte å prioritere

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Skal du i tillegg ha en surroundløsning som spiller bra i stereo så flyr pengene enda raskere avsted. Men det er selvfølgelig opp til den enkelte å prioritere
    Enig i det ja. Utviklingen går så sinnsykt fort på bilde/multikanalsfronten at jeg venter på bedre tider før jeg kaster meg på den karrusellen. Satser på bra/god/bedre 2-kanals lyd i første omgang. Det er litt lettere å forholde seg til utstyr som varer i 5-10år og av og til lengre. Klarer ikke å ha oppgraderingsspøkelset hengende over meg når jeg ikke har råd til å gjøre som det befaler, hehe.

Kefkam: kommer kanskje tilbake til det. Kunne vært kjekt å lyttet til front og center i samspill. Takk for invitasjonen!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lært at når det gjelder slik så er det greit å ikke sluke over for mye og heller finne ut hva man vil prioritere hjemmekino eller hi-fi basert på hva man tror man vil ha mest glede av. Og er man i tvil så kjøp stereoanlegg og gjerne en billig dvd-spiller:-)

Side 19 av 73 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •