Stavanger-Sandnes-Egersund: Demotreff hos medlemmene i distriktet - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 73 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1451
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Eh? Det er vel Antal ESW du mener? :-) Mine Triangle er etterhvert rukket å bli godt innspillt, helt sykt med detaljer disse franskmennene klarer å plassere i lydbildet!!? Hva føler du nå?? Rundet av lytterunden?
    ESW såklart :-D. Leverte de tilbake i dag, etter å ha lånt de i 1,5 uker uten noe som helst mas og kjas. Kjempebra service fra begge brødrene Sach på Resonans!

Jeg er helt enig i det du sier. Jeg har alltid vært skeptisk til alt man "hører som man ikke har hørt før" med nytt utstyr, fordi jeg stort sett ikke har hørt så mye av dette personlig, men når jeg legger merke til det uten å tenke over det så må det jo være noe i det! Skikkelig åpent lydbilde og massevis av lyder jeg ikke har lagt merke til før. En drøss med cder er testet med ny opplevelse.

I like!

Har solgt unna mine gamle høyttalere og subwoofer (bruker noen gamle eltax inntil videre <-- sucks). Har vel så godt som bestemt meg for Antal ESW ja!

Nå skal det sies at jeg ikke har hørt på alternativer i prisklassen, men jeg er veldig fornøyd med opplevelsen av Antal ESW.
    Svogeren min var innom og mente at den var litt for hissig i diskanten, men jeg kan ikke si det er noe jeg har lagt merke til (bortsett fra at den er særdeles oppløst og klar, noe jeg likte)

Resonans-gutta mente jeg etterhvert kunne tenke på å bytte ut en komponent med noe rørbasert, men det får være senere.

DrE

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    ESW såklart :-D. Leverte de tilbake i dag, etter å ha lånt de i 1,5 uker uten noe som helst mas og kjas. Kjempebra service fra begge brødrene Sach på Resonans!

Jeg er helt enig i det du sier. Jeg har alltid vært skeptisk til alt man "hører som man ikke har hørt før" med nytt utstyr, fordi jeg stort sett ikke har hørt så mye av dette personlig, men når jeg legger merke til det uten å tenke over det så må det jo være noe i det! Skikkelig åpent lydbilde og massevis av lyder jeg ikke har lagt merke til før. En drøss med cder er testet med ny opplevelse.

I like!

Har solgt unna mine gamle høyttalere og subwoofer (bruker noen gamle eltax inntil videre <-- sucks). Har vel så godt som bestemt meg for Antal ESW ja!

Nå skal det sies at jeg ikke har hørt på alternativer i prisklassen, men jeg er veldig fornøyd med opplevelsen av Antal ESW.
    Svogeren min var innom og mente at den var litt for hissig i diskanten, men jeg kan ikke si det er noe jeg har lagt merke til (bortsett fra at den er særdeles oppløst og klar, noe jeg likte)

Resonans-gutta mente jeg etterhvert kunne tenke på å bytte ut en komponent med noe rørbasert, men det får være senere.

DrE
    Hissig? Diskanten er litt frempå ja men jeg vil ikke kalle den hissig? Unnspillt låter de riktig ille, jeg fikk mine ifjor sommer og nå er de vel i mål innspillingsmessig. Kan jo tenkes at høyttalerene du lånte ikke var (ferdig) innspillt?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frempå er nok et bedre ord ja.

Jeg er usikker på hvor innspilt de var, men dette var et par lånt direkte fra importør og de så godt brukt ut (småskader/riper i kabinett) og Resonans sa at de skulle være spilt mye på.

Med mitt erfaringsgrunnlag synes jeg høyttalerne var smooth og vil ha de!

Kost: 15.990,-
    har solgt gamle ht: 3500,-
    har solgt sub: 3000,-
    har solgt vannkjøling: 1500,-
    har satt av 1500,-
    --> Mangler 6500,- foreløpig
    Har brent meg på kredittkortkjøp i mine yngre dager og prøver å unngå det, dog, det er fristende!

Jeg føler ikke jeg har samvittighet til å prute på prisen, siden prisen nettopp gikk ned fra 16990, samt at jeg fikk låne høyttalere i 1,5uker levert på døra, så nå er målet å skaffe seks-og-et-halvt tusen kjappere enn svint.

DrE

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo lov å prute da;-)
    Hvis ripene var på modellen før du lånte de og velbrukte demomodeller så burde du jo ikke ha dårlig samvittighet:-)
    Har kjøpt billett (2stk) til William Hut så jeg drar uansett:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DrErling: Du må slette noen PM`er

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Er jo lov å prute da;-)
    Hvis ripene var på modellen før du lånte de og velbrukte demomodeller så burde du jo ikke ha dårlig samvittighet:-)
    Har kjøpt billett (2stk) til William Hut så jeg drar uansett:-D
    Han lånte noen demomodeller fra Norsk Hificenter som har vært hos flere mannfolk enn ei gjennomsnittlig kaiarbeider De er i god teknisk stand, men ikke så veldig flotte.....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Han lånte noen demomodeller fra Norsk Hificenter som har vært hos flere mannfolk enn ei gjennomsnittlig kaiarbeider De er i god teknisk stand, men ikke så veldig flotte.....
    Har ikke sett de, men hvis så burde prisen bli tilsvarende.
    Dvs. bra;-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    DrErling: Du må slette noen PM`er
    It has been taken care of! :-D

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Midgard Audio kommer med Capri til Resonans

En liten reklamesnutt for de som vil høre de nyeste høytalerne til Midgard Audio. De heter altså Capri og kommer til å ligge på cirka 18k. Det er en prototype som kommer til å bli vist.

Jeg er litt usikker på hvilket rom de blir plassert i, men vi har dem for "demo" fra onsdag morgen til torsdag kveld. Med andre ord, det er bare å komme å høre for dem som ønsker det

Link til pressemeldingen fra MA: http://avforum.no/forum/pressemeldin...tml#post573000

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært fristende.. men..

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende, g-h

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært fristende.. men..
    Bare å kle seg ut som Osama BinGuarden og snakke med gebrokken stemme så lurer du deg på visningen uten noe problemer :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nå da kanskje se ut som at jeg har planer om å sprenge Twin mini-snickers-towers
    Hyre ett minifly og fly inn i Resonans kanskje?
    Hehehe:-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Vil nå da kanskje se ut som at jeg har planer om å sprenge Twin mini-snickers-towers
    Hyre ett minifly og fly inn i Resonans kanskje?
    Hehehe:-D
    Den tenkte jeg ikke på, hehe. Genial idè.

Komme springende inn på Resonans utkledd som kamelrytter med en skalamodell av en twin-otter tapet på turban'en og velte den ene høyttaleren...

Vel, det beste er kanskje å la være, hehe.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Komme springende inn på Resonans utkledd som kamelrytter med en skalamodell av en twin-otter tapet på turban'en og velte den ene høyttaleren...

En kan komme til å angre på det litt senere ja..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

E vel en stygg fare for at e får besøk av nån kara i hvite frakka da ja;-)
    Og trur itje de kommer for å få kaffe og kaka
    Hehehe

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder fra en lytteseanse hos Resonans. Virkelig god service i den butikken.

Vi hørte på Vienna Acoustics og Triangle. CD-spiller fra Marantz og Effekt fra Jungson.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom butikken i dag, hørte på Snickers sine høyttalere, ble meget positivt overrasket.. De låt detaljert, og med en behaglig diskant..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk også en god halvtime i sweetspot, samt ca 1,5 timer til sammen i rommet. Jeg er ikke så flink til å "slappe av og lytte" i butikker, men jeg også synes lyden var krem!

De spilte stort i alle frekvenser og man kunne "se" hvor de forskjellige instrumentene var plassert i lydbildet. Jeg ble positivt overrasket over størrelsen på høyttalerne. Det er mye lyd for å være såpass lite prangende høyttalere!

Hvis de prises så agressivt som det er antatt så er det jo en seriøs høyttaler å ta med i betraktningen i prisklassen 15-30k vil jeg tro.

Mange andre hyggelige folk innom Resonans også mens jeg var der!

DrE

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange andre hyggelige folk innom Resonans også mens jeg var der!
    Må si meg enig med deg der. Har truffet mange ila de to dagene Jørn Rune har holdt på med demoene.

Tror forumet var representert med nærmere 10 personer på den tiden jeg var der ihvertfall.

Side 15 av 73 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •