Nord-Trøndere : Oversikt - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 252
    Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    rai rai

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye liv på denne tråden nei:cry:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E litt fer få N-trøndera her ja

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvalitet vet du.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny opptæling tå Nord Trøndera...

E du nord trønder så skriv dæ på :-D

harman/kardon

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    harman/kardon
    er du fornøyd med RX-V3800

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke akkurat fullt trykk her inne nei :-D

Er det noen butikker i Nord-Trøndelag som har innslag av god lyd i sitt sortiment? Har bare kjennskap til Øyvind Johansen i Namsos jeg som i hvertfall fører produkter fra NebyHifi og høyttalere fra Kef, PolkAudio, Canton etc. Hørte Bose lifestyle(usikker på hvilken modell det var) i kjelleren der for litt over et år siden. Sjelden har jeg vel vært mere skuffet av et anlegg til nærmere 40 000.. Skranglete skuff å legge CDen inn i, lyden druknet i bass.. Kan det ha hatt noe med lytterommet å gjøre? Ganske lite rom med murvegger.

Ellers har jeg mast mye(og lenge) på Elkjøp om å ta inn mer av det de faktisk kan få tak i av HiFi. Hørte det var planer om å "rydde" DVD-veggen og hyllene med microanlegg og få inn stereokomponenter nå. Dette gjelder i første omgang butikken i Namsos, men etter hvert også Steinkjer og Levanger. Firmaet Odd Ingebrigtsen AS drifter vel Elkjøp-butikkene i både Namsos, Steinkjer og Levanger etter det jeg forstår. Tidsaspektet var sommeren/høsten 2008.

De hadde visst også hatt en demo med Abrahamsen-produkter i Steinkjer for en lang stund siden. Og etter det jeg forsto har en del av Elkjøp-lydfolket nå vært på kurs hos Per Abrahamsen.. og den karen vet vel litt hva han driver på med, så det er håp... Ellers håper jeg de tar inn Arcam også. Fikk et pristilbud på en A32 som ikke var dårligere enn HiFi-centerkjeden, så det lover også godt Infinity er vel også et merke de bør få inn i butikken. Var ellers innom på lørdag og så at de hadde satt opp Pioneer-anlegget som vant budsjettklassen i Lyd og bilde før jul(A6/D6). Spilte på noen Pioneer høyttalere. Fant en Queen-cd som jeg fikk satt på, syns det låt bra jeg.. Pent og luftig, dog uten så voldsom bass, men turte ikke å dra på så voldsomt der inne blant damer med barnevogn Eget lytterom hadde gjort seg.

Noen som har erfaring med Infinity forresten? Ser AndreWerdenskrieg har Cascade i leiligheten sin, syns det ser stilfullt ut.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I nord-trøndelag finner du ingen som har både bra sortiment og reel peiling, de snakker stort sett bambus lest rett ifra manualen til det aktuelle produktet!

Mitt råd er og ta turen til trondheim, der finner du gjerne både god service, fagfolk og stort produktutvalg!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av x-metal
    harman/kardon
    er du fornøyd med RX-V3800
    Jo da, te mett bruk e 3800 ok.
    Matcher klipschene mine vældig bra :-D

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    I nord-trøndelag finner du ingen som har både bra sortiment og reel peiling, de snakker stort sett bambus lest rett ifra manualen til det aktuelle produktet!

Mitt råd er og ta turen til trondheim, der finner du gjerne både god service, fagfolk og stort produktutvalg!
    Hehe, jeg skal til Trondheim ja.. men til Stavanger en tur først, fikk noen tips om butikker der også..

Hadde det ikke ligget an for flytting hadde jeg seriøst vurdert Vetteman's brukte GS60, selv om det hadde sprengt budsjettet RS8 er mer realistisk prismessig når det gjelder nye høyttalere fra MA. Har fått kokt ned litt hva jeg ønsker å høre på hvertfall, tok litt av her da det var mange flere merker enn jeg var klar over. De som er med videre ellers er: B&W DM683, B&W CM7, Dynaudio Focus 140, XTZ 99.36. Dynaudio Focus 220 blir for dyr, samme med SA Ranger, men kanskje man er heldig og kommer over noe brukt. Har lest en del om SA her inne, forstår det litt mellom linjene at de har litt liten horisontal spredning. Erfaring med det? Tenker med tiden kanskje å utvide til surround og da er vel det en ulempe? Syns de er pene og plasseringsvennlige hvertfall.

Var i utgangspunktet ikke ute etter stativhøyttaler, men Tiger overbeviste meg om at Focus 140 var en bra høyttaler, så det blir spennende å høre den. Syns Focus 140 og 220 er rå i rosewood! Har videre diskutert CM7 litt med Gimsegutten, virker å ha en bra mellomtone, noe jeg håper er kanon til min musikksmak. XTZ er det vel vanskelig å få hørt da det bare er surround.no som selger de?

Er det for lite folk i Nord-Trøndelag for en spesialbutikk innen Hifi? Hva med Levanger eller Namsos? Når Otto Moe i Namsos klarer å selge en haug med Volvo XC90 før jul i fjor, burde det jo gå an å få solgt noen kurante stereoanlegg også. Pengene har jo tydeligvis folk(evt bankene..) Stjørdal er vel for nært Trondheim. Steinkjer har jeg laber erfaring med butikkdrift fra... Hva med den der butikken i Kongensgt. i Steinkjer med masse instrumenter i vinduet, fører de Hifi, eller har de kun instrumenter?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har kun instrumenter ja!
    Har forøvrig lekt mye med tanken om og starte en hifi butikk i levanger, tatt inn sikkre merker, og seriøse ting. No-bullshit butikk, for det er det mangel på.
    Dynaudio sikkler jeg også seriøst på, fokus 220 er og blir snadder!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har kun instrumenter ja!
    Har forøvrig lekt mye med tanken om og starte en hifi butikk i levanger, tatt inn sikkre merker, og seriøse ting. No-bullshit butikk, for det er det mangel på.
    Dynaudio sikkler jeg også seriøst på, fokus 220 er og blir snadder!
    Moro å starte butikk, men det fører til mange søvnløse netter.. Og kapitalbehovet er alltid større enn man tror.. Kommer alltid utgifter man ikke hadde forutsett. Vi fikk plutselig en ekstrautgift på flere titusen fordi kommunen ikke godkjente trappa inn til butikken... I tillegg tar det gjerne tid å få kundene inn døra. Kunsten er å få de første kundene j.... fornøyd, slik at de forteller det videre. Beste formen for markedsføring! Dette med service er så vanvittig viktig. Man kan jo begynne å lure på hvordan det er rundt omkring når folk tar meg i hånda etter, i mine øyne, en rutinemessig utført jobb, og takker for god service.

Syns Focus-serien er rå jeg, men det må være rosewood! Eneste som bekymrer meg litt er at det ikke fins noen høyttalere i serien som kan festes på vegg(surround) så vidt jeg kan se. Men det er vel kanskje ikke noen krise å bruke noe annet bak?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mye og ta hensyn til ja, det er det som gjør meg skeptisk, men en eller annen gang skal du se

Tror ikke du vil merke nevneverdig forskjell med et annet merke i baken, men det kan være greit og sjekke ut på forhånd!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mye og ta hensyn til ja, det er det som gjør meg skeptisk, men en eller annen gang skal du se

Tror ikke du vil merke nevneverdig forskjell med et annet merke i baken, men det kan være greit og sjekke ut på forhånd!
    Send meg en PM når du er i gang! :-D Regner med at V75-bongen går inn en gang, og da trenger jeg hjelp til noe seriøst bra..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, den er go

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sjer no av å te kjeda som søke ætti nån som vil starte me butikk...
    Å de e no ikke nå sikkelig HIFI butikk i nord trøndelag

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kokes det ned her.. og nå ødelegger jeg vel tråden... men det var så rolig her uansett... :smile:

Alternativ 1: Venter på pristilbud nå fra Hifihuset på 2 stk RS6, RSLCR, RSW-12, 2 stk RSFX og Yamaha RX-V1800. Hva tror dere om denne kombinasjonen? Fyren på Hifihuset mente Yamahaen burde duge til stereo også og at man måtte høyt opp i pris for å finne en stereoforsterker i tilsvarende kaliber. Fikk også anbefalt RS6 i steden for RS8 hvis jeg kjører sub. i surround-oppsett.

Alternativ 2: Parasound NC-2100, Parasound NC-2250 og RS6 i rent stereooppsett. NC-2100 har prosessorinngang og NC-2250 kan vel brokobles dersom økonomien blir bedre og RS6 blir byttet ut.

Begge alternativene burde vel åpne for forandringer/oppgraderinger senere, noe som er viktig. Kommer nok ikke til å bli noen handel før nærmere sommeren grunnet flytting, men greit å ha et utgangspunkt. Økonomien kommer nok uansett til å styre mer enn hjertet.. :smile:

Vet dere om det er noen nye versjoner av Yamaha-receivere på trappene? Ellers noen kommentarer?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke si at noen av disse alternativene er dårlige nei

Tror kanskje jeg hadde startet med stereo oppsettet og bygd ut med surround senere, mer for pengene, samt at du er sikkra mer krefter!

Og det er jo ikke sikkert du er av den typen som vil ha med subben når du spiller musikk eller?

Dessuten ser jeg ingen grunn til at du trenger og brokobble 2250 med mindre du har ekstremt tungdrevne høytalere, les ekstremt, men matchingen må være rett

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjæm vel ann på ka du vil ha ja... stereo eller kringlyd...
    Musikk eller film som prioriteres...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men med alternativ 2 så sitter'n med et mildt sagt GODT utgangspunkt for videre utbygging!

Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •