Forumtreff på Hifi-Klubben 3. nov. Alle lever, inntrykk kommer etterhvert - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 42 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 828
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For det første så kritiserer jeg ingen. Jeg konstanterer bare at interessen er liten uansett hvor tråden ligger på forumet. Beklager dersom du føler deg truffet.

For det andre. Hvordan kunne jeg vite at du skulle opereres? Selvsagt er det ikke meldeplikt, men det hadde gått ann å bare si at det ikke passet den gangen. I ettertid også.

Når det gjelder retningen denne tråden har tatt, så er jeg faktisk enig Wizkid. Den inneholder for mye GCC, og er sikkert ikke veldig interessant. Derfor startet jeg den andre tråden i går kveld, og håper andre legger inn andre tråder ved behov. Når det er sagt, så er det faktisk endel relevant prat innimellom her. Vi har som Svantekiller sier, prøvd å holdt den igang for at folk skal se at her er aktivitet.

En ting er sikkert. Det vil ikke komme noe fornuftig ut av at vi to krangler i tråden hvertfall. Derfor legger jeg ned "stridsøksen" og finner frem fredspipen. Lyst på en blås?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    En ting er sikkert. Det vil ikke komme noe fornuftig ut av at vi to krangler i tråden hvertfall. Derfor legger jeg ned "stridsøksen" og finner frem fredspipen. Lyst på en blås?
    Vi krangler da ikke, vi diskuterer. Men en blås det har jeg aldri sagt nei til. Host-host, tror pipen er tom jeg gitt. Nå er det jaggu fred på jord

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Det var det muttern og fattern sa når vi var små også. Enda det lignet mye på krangel.

Nå har jeg lagt ut 1 tråd til under lokal-laget. Hvor interessant og relevant den er kan sikkert diskuteres, men vi gir oss ikke på det å få fart på lokal-laget. Tråden er en slags registrerings tråd. Syns ikke folk skal legge ut adressen sin, men stedet de bor. Litt kjekt å finne ut at det er flere i nabolaget som har samme hobby.

Som en liten anekdote kan jeg fortelle at en mor kom bort til meg på barnehagen her en dag. Det første hun sa var at hun hadde sett meg på internett i går. Jeg tenkte hva i helvette er det nå?! Jo, hun mente det var i forbindelse med et treff. Jeg ble lettet. Det viser seg at mannen er lidenskapelig opptatt av hjemmekino og lager til på loftet for tiden. I tillegg så "bor" han på forumet. Der hadde han sett bilder fra treffet, og lurt på om ikke det var Frode fra barnehagen. :-D

Så, dersom du ser dette pappaen til "H", så må du fortelle oss hva du har kjøpt av utstyr!! :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Link til Subtesting til JAKV. Kjøpte nylig en SVS PB12-NSD etter anbefaling fra SVS. Ønsket helst 2 stk for jevn bass i hele rommet. Trodde SVS var hypet, men til prisen tenkte jeg at det var verdt å prøve. Og det var det!
    Dette var hva de skrev:

"I et rom på 28m2 så holder det med en PB12-NSD for de fleste… men det er slik at vi er forskjellige og at for noen så må det 2stk til. Vi snakker da om store lydtrykk selvsagt. 2stk subwoofere vil ikke bare gi høyere lydtrykk, men også bedre lydmessige fordeler da det totale vil bli mer dynamisk, kontrollert, og som du sier, bedre respons i hele rommet for flere plasser. Skråtak osv er ofte veldig bra siden det hjelper til med å unngå stående bølger osv. Desto flere parallelle flater man har i et rom, jo større sjanse er det for å få stående bølger.
    Har du plass til 2 subwoofere anbefaler jeg deg 2stk PB12-NSD… dette vil gi noe mer trykk under 25hz enn Plus/2 i 20Hz modus, men Plus/2 vil være like bra eller bedre over 30Hz. Over det gjennomsnittlige så er det like bra, men du får dra fordelen av å ha to subwoofere med tanke på bedre respons i rommet.
    SB12-Plus er en mikro-subwoofer som ikke kan matche de store SVS-ene, men kan derimot sammenlignes med langt høyere priset konkurrenter i mikro-klassen. SB12-Plus ble introdusert for å tilføre en subwoofer for de som kun vil ha en liten subwoofer… men L-Sound og SVS sier det ganske klart, har du plass, så gå for en stor SVS.
    Har du plass til to, gå for 2stk PB12-NSD, hvis ikke anbefaler jeg deg Plus/2. PB12-Plus er også en ekstrem subwoofer, men det kommer bare an på hvor mye du ønsker egentlig.
    "
    Takker for tipset, men har akkurat "kastet" ut en som var litt i største laget fysisk. Den tar vel muligens enda litt mindre plass enn den du anbefaler. Skal det bli SVS er det enten PB 10 eller SB 12 det blir aktuelt med. Skal stå på ei stue, så det er litt begrenset med plass. Lettere å smyge inn to små enn en stor også ;-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer hingst sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen
    Eg lurte berre på om det var nokon her som hadde peiling på cd-spelarar i bil? Må ha meg ein ny ein sidan nokon har putta to cdear inni samstundes (les: mor). Eg har sett meg ut Alpine-cde 9881. Eg lurer på om dette er ein kurant spelar til 2000 kr? Om ikkje, er det nokon som har betre alternativ til omlag same prisen?

På førehand takk

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe om denne Sunfire MK II True Subwoofer ? Faktisk en her i Baillby'n som skal selge, og lurer på om det kan være noe.

Kan dessverre ikke hjelpe deg med anlegg til bil hingst, men mener da at Alpine skal være OK. Mener det var det jeg hadde i den forrige bilen, var aldri noe tull, og med de høyttalerne som var der låt det ikke så halvgærnt heller.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmmm.. Siden den har låst seg nå, så passer det bra å sette på filmen. :-D

Jeg er litt spent på hvordan det går med Tandstad jeg. Tror det kan trykke bra i kinoen hans når han er ferdig. Viss han ikke stikker innom her snart, så må jeg nesten sende PM. (ikke en trussel altså... )

He he he he he he he!!! Der dukka det plutselig en tyrkisk kanal opp i stedet for tv2. :-D Jaja. Kanskje bedre det....
    Hehe, kjekt å sjå at dykk venter på update, dessverre ikkje gjort stort sidan eg var på treffet :/ Stoppa opp litt mtp kva type grunning eg skal kjøpe for å halde kostnadane nede, til 100 kroner burken(300ml) blir det ei dyr afferè :P Stort sett kun grunning og lakking som gjenstår da.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm jaja eg berre kjøpar eg og satsar på det beste Er grenser kor lenge eg held ut med berre radio....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke hjelpe deg jeg heller Henrik, men dersom du holder deg til de kjente merkene, så burde du være trygg. Du kan jo legge ut en tråd i bilstereo-kategorien.....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Hehe, kjekt å sjå at dykk venter på update, dessverre ikkje gjort stort sidan eg var på treffet :/ Stoppa opp litt mtp kva type grunning eg skal kjøpe for å halde kostnadane nede, til 100 kroner burken(300ml) blir det ei dyr afferè :P Stort sett kun grunning og lakking som gjenstår da.
    Grunne mye med Quick er ikke billig akkurat nei.... Kjenner du ikke en lakkerer? Viss ikke så må du på favorittbutikken din og kjøpe kompressor.
    Eller så må du bare kjøpe en lakk-sprøyte til den kompressoren som du har tilgang til gjennom din far.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kompressor er ikkje noko problem, det he eg tilgang til fleire plassar, men he ikkje sett meg noko inn i kva blanding eg skal kjøpe og bruke enda. Fekk ein del tips frå Leikis om blanding, men he ikkje rota meg til å bestille enda :/ Begynner virkelig å kjenne suget da, er vel snart eit halvår sidan sist eg fyrte opp projektoren :O

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke hjelpe deg jeg heller Henrik, men dersom du holder deg til de kjente merkene, så burde du være trygg. Du kan jo legge ut en tråd i bilstereo-kategorien.....
    Har gjort det, men responsen var ikkje akkurat så veldig god. Men no er den kjøpt, betalt og på veg i posten. Alt er uansett betre enn det som er der i dag.

Edit: Vil berre nytte anledninga til gratulere meg sjølv med dagen og lappen:-D

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hingst
    Edit: Vil berre nytte anledninga til gratulere meg sjølv med dagen og lappen:-D
    GRATTIS!!!!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. :-D :-D

Litt ugunstig å få lappen dagen før 16. mai kanskje. Hvem skal være sjåfør i kveld? :twisted:

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Henrik!! :-D

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå begynner jeg å bli frustrert her........ :-(

Blir jo aldri tid til å få laget dette lerretet mitt jo.... Jobber og jobber, og når jeg har fri så har han kompisen min som er kyndig nok til å la meg bare være hjelpemann, jo da er han på jobb... Har nappet litt på ett par lerret som er til salgs her på avtorget, men........ Av alle ting sitter jeg her på vakt i natt igjen... Vakt nr.3 av 6 på rappen........ FRUSTRERT?? JA!! Slik, da fikk jeg ut litt av frustrasjonen her... :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alvorlig mye nattvakt på deg Etaten. Er det lenge til neste gang når du er ferdig med de 6 du holder på med nå?

Må da være mange snekkerkyndige som kan hjelpe til med et lerret nede på søre luten?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nettopp ferdig med natt 3 av 6 på rappen.. Mye sykdom, og ferie snart... Fri i helga, men da er det selvfølgelig noe familieopplegg på planen. også er det vakt igjen på mandag. Men etter det har jeg fri noen dager og da skal det presses på for å få bistand til lerretet ja for nå er jeg sugen som f... på å få større bilde enn min stakkars 42" plasma :-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå kjeeeeeeeeder jeg meg skikkelig her... Driver og surfer etter lerret/rammespent evt.. Samt driver og byr på såkalte "angel eyes"-frontlykter til bilen, en facelift kan du si med xenon... Kjeeeeder meg her.. :-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Problemet med å surfe på forumet så sent, er at det er lite aktivitet.

Men det er litt mer M&R-aktivitet i generell chitchat-tråden vår for tiden Etaten. Litt artigere det.

Side 17 av 42 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •