Forumtreff på Hifi-Klubben 3. nov. Alle lever, inntrykk kommer etterhvert - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 42 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 828
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er dere klar over at vi har rundet 300 innlegg ?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    teddytusen: Du kan jo se på ELFA -- Elektronikdistributör i norra Europa også om du ikke finner noe hos Eltek. De har brukbart utvalg, men det er et mareritt å finne fram på den websiden deres.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. maaange innegg, det er det første man gjør når man våkner og det siste man gjør før man legger seg hehe

Jeg griller KUN med gass, har blitt overbevist. Noen klager over at det ikke smaker som "grillmat". Personlig så liker jeg ikke kjøtt som smaker av tennveske

Jeg sitter å lurer på om jeg skal kjøpe nabohuset jeg det er til salgs og jeg liker ikke naboer. Men om jeg er min egen nabo så begynner det å ligne noe

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg ville hatt en dumsnill kynisk jævel til nabo jeg Kjetil! :-D LOL LOL (nå var jeg artig!!!)

Morsomt du sa det Jan, for jeg hentet opp siden og da var det mitt innlegg som sto der. Såg det var nr 299 eller noe, og tenkte "Shit! Snart 300!!!".

Når det gjelder grill så er det kull her i gården. Men det er mest fordi jeg hater jalla, og har ikke hatt penger til å kjøpe en skikkelig gassgrill.

Sjekka på Elfa tidligere i dag. Fant ingenting, men det kan være at jeg ikke letet lenge og godt nok.

Dette er vanedannende......
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Er dere klar over at vi har rundet 300 innlegg ?
    Og hvor mange er "on topic"???

Skjønner ikke hvorfor dere sitter ute. Jeg sitter inne og nyter gutterommet uansett vær. Grillmat er noe tull. Får jo levert pizza på døra. Litt surt å måtte sette på pause for å hente den inn når samboeren er ute men...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wizkid: De 7 første!!! :-D Vel det sniker seg nå noe forumrelatert inn av og til, men vi prøver å begrense det.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Og hvor mange er "on topic"???

Skjønner ikke hvorfor dere sitter ute. Jeg sitter inne og nyter gutterommet uansett vær. Grillmat er noe tull. Får jo levert pizza på døra. Litt surt å måtte sette på pause for å hente den inn når samboeren er ute men...
    post 1, 21 , 55 , 77 ,123 er on topic sier vel det meste om interessen i denne regionen, eller at det er noen av oss som liker å snakke

Og denne pizza teorien FYY:twisted: Jeg bor på TINGVOLL hvor mange leverer pizza/annen mat her 0 derfor må jeg grille, neas er dyr på strømmen også

Og Frode, jeg liker meg som nabo. Tenk deg hvor fint jeg og meg? kunne ha fått det da konjakk og Billy hver helg ( ikke at det er det nå men kjekt med en god nabo som selskap ) :twisted:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke mer pizza her på en stund heller. Den nyåpnede pizzabutikken har kjørt kampanje siste ukene, og da har det blitt noen ja...

Og Kjetil, det må ikke smake tennveske om man bruker kull. Det går an å vente så lenge at grillen faktisk er varm og fri for lukt, og det finnes alternative opptenningsmetoder. Tips for å få "grillsmak"; vi som bor i "bushen" hopper over gjerdet, tar en kvast med einer og slenger oppi grillen minuttet før vi slenger på koteletten. Grillsmak i massevis ;-)

Fikk forresten vite at vi får nye naboer om ikke lenge her også. Blir lagt ut noen tomter ikke langt fra oss. Luringen av en grunneier "ga" velforeninga en jordflekk hvor vi lagde lekeplass/ballslette/akebakke, og nå selges det snart tomter "i rolig og barnevennlig strøk med kort avstand til lekeplass". Lurer på om det får opp prisene litt? Får montere et voldsverk av et anlegg på den siden av huset den dagen det er visning :twisted:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv

Og Kjetil, det må ikke smake tennveske om man bruker kull. Det går an å vente så lenge at grillen faktisk er varm og fri for lukt, og det finnes alternative opptenningsmetoder. Tips for å få "grillsmak"; vi som bor i "bushen" hopper over gjerdet, tar en kvast med einer og slenger oppi grillen minuttet før vi slenger på koteletten. Grillsmak i massevis ;-)
    Dette må du utdype det er ikke meningen at man skal bruke 1 flaske pr gang altså? :twisted:

Jeg har 4 15" og masse krefter jeg kan låne deg ved visning sammen med noe annet skal vi sende de tilbake til steinalderen

Du tenker på den sjappa som har åpnet når du svinger inn til st.hans veien og greier? pizza til 75 og 100 eller noe slikt? er den god?? mulig jeg svinger innom og unner meg en lunsj for en gangsskyld jeg også.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange flaker du skal bruke hver gang avhenger selvfølgelig av været ;-) Og hvor mye grillkull du har, men normalt skal en liter per pose grillkull holde ;-)

100 for stor og 70 for medium, synes den er grei. Blir forresten film og pizza på skolen i morgen også. Skal (forsøke å) lære noen å kalibrere anlegg, og da må det jo prøves etterpå

Vi har et PA anlegg stående i kjelleren på skolen for tiden også, mener det er 8x15" og rundt 3kW der nede, skal kanskje holde det. Men hvis du stiller med dine i tillegg bør det nok holde :twisted:

PS: Lunsj på skolen 12, da er det stor trafikk der nede. De har tlf. 71674640 ;-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    post 1, 21 , 55 , 77 ,123 er on topic sier vel det meste om interessen i denne regionen, eller at det er noen av oss som liker å snakke

Og denne pizza teorien FYY:twisted: Jeg bor på TINGVOLL hvor mange leverer pizza/annen mat her 0 derfor må jeg grille, neas er dyr på strømmen også

Og Frode, jeg liker meg som nabo. Tenk deg hvor fint jeg og meg? kunne ha fått det da konjakk og Billy hver helg ( ikke at det er det nå men kjekt med en god nabo som selskap ) :twisted:
    Denne tråden høyner ikke akkurat interessen i regionen heller. Ikke det at jeg er viden kjent for å være så utrolig korrekt, men denne tråden starta veldig bra. Den ender nå (for meg) i en stor smell og skulle vært flytta til generell chitprat. Gidder ikke følge med på 3-4 kompiser som diskuterer grill vs. pizza(som jeg også nevnte), og tennveske. Selv drikker jeg Cognac...:?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig! men over tid har vi funnet ut at det ikke er så stor interesse for relatert snakk.

EDIT: Tenkte litt etter jeg postet og byttet mening

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wizkid. Hverken du eller særlig mange andre har vist interesse for hverken GCC-tråden, eller denne før det ble veldig mye generellt pisspreik for den del. Ikke gadd du svare på de siste PM-ene jeg sendte deg før treffet heller. Istedet for å "surmule" over hvor denne tråden er på vei, så oppfordrer jeg deg til å starte mange interessante tråder basert på det du likte i starten av denne tråden. Eller andre relevante tema.

Hvorfor det har blitt sånn, ja det vet jeg ikke. Dersom det plager deg veldig mye, så kan vi sikkert flytte til GCC.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da startet jeg en ny tråd her på det lokale AVlaget. Håper det "smaker".

http://avforum.no/forum/norge-more-r...tml#post636030

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen

Hvorfor det har blitt sånn, ja det vet jeg ikke. Dersom det plager deg veldig mye, så kan vi sikkert flytte til GCC.
    Grunnen er enkel, vi har hatt denne tråden og den riktige "GCC" over lengre tid og det er mildt sagt laber interesse, dette så vi FØR vi tok av med grilling etc.

Grunnen er igjen laber interesse og når vi 3 som er ganske nær grafisk bruker mye tid på forumet så skjer det!!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at det kan være grunnen ja. Hadde noen kommet innom med noe forumrelatert på hjertet, så hadde vi kastet oss over det som ulver!! :-D
    Vi har jo flere ganger lurt på hvor folk blir av og jeg har til og med sendt PM for å få folk til å komme innom tråden her......

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Wizkid. Hverken du eller særlig mange andre har vist interesse for hverken GCC-tråden, eller denne før det ble veldig mye generellt pisspreik for den del. Ikke gadd du svare på de siste PM-ene jeg sendte deg før treffet heller. Istedet for å "surmule" over hvor denne tråden er på vei, så oppfordrer jeg deg til å starte mange interessante tråder basert på det du likte i starten av denne tråden. Eller andre relevante tema.

Unnskyld meg hvis du følte deg truffet. Kan korrigere innlegget mitt og bli så korrekt så mulig:

Denne tråden høyner ikke akkurat interessen i regionen heller. Ikke det at jeg er viden kjent for å være så utrolig korrekt, men denne tråden starta veldig bra. Den ender nå for meg og synes tråden skulle vært vurdert å flytta til generell chitchat. Jeg har ingen interesse av å abonnere på en tråd som ikke svarer til mine forventninger.

Dette var et svar på følgende utsagn: "post 1, 21 , 55 , 77 ,123 er on topic sier vel det meste om interessen i denne regionen, eller at det er noen av oss som liker å snakke"

Bare noterer meg din fortvilelse over at jeg ikke hadde med meg PC når jeg lå på operasjonsbordet så jeg kunne svare deg. Etter treffet så vurderte jeg det i den retning at nå er det for sent. Ellers kan du tro at aktiviteten blir høy når du kritisere meg og "særlig mange andre" for ikke å ha deltatt. Det kaller jeg å sette seg i sjakk matt.

Ellers så plager ikke denne tråden meg, den virker bare litt feilplassert.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasseringen av tråden kunne nok vært annerledes, men den er nå engang her. Og selvfølgelig kan du ikke lastes for at du ikke hadde med Pc på operasjonsbordet.
    Men uansett om du synes dette flyter bort i ingenting, og det stort sett er snikksnakk, så håper jeg du stiller om det skulle bli et treff eller to til. Regner med at du har lest artikkelen fra treffet, og at det er noe du kunne tenkt deg å være med på. Om jeg ikke husker feil bor du i Molde, og det er ikke overflod av butikker som forhandler det vi er ute etter der lenger.

Og, det er nok ganske mange innlegg som er relevante for det vi har interesse av også her, selv om endel kanskje hører hjemme i andre kategorier, f.eks. at jeg må finne meg en sub i løpet av ikke lang tid. Da er det greit å spørre noen man har litt kontakt med :-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid

Dette var et svar på følgende utsagn: "post 1, 21 , 55 , 77 ,123 er on topic sier vel det meste om interessen i denne regionen, eller at det er noen av oss som liker å snakke"
    Dette var kanskje ikke ment så alvorlig Men det er et lite spark til de som ikke er her, og et spark til oss som faktisk er her og prøver å få igang noe( men som ikke klarer og holde oss innenfor rammen). Men når det er kun 3 som svarer så kan det ikke være kun ontopic stoff . Denne tråden hadde dødd ut om vi ikke snakket GCC.

Jeg skjønner at du ikke vil abbonere på denne tråden, det skjønner jeg veldig godt også. Men så lenge det ikke skjer noe "fornuftig" så jatter vi.

Det er mulig at vi bør flytte oss tilbake til den GCC tråden der vi kan snakke fritt om alt. Det er Kanskje noe vi burde gjøre også, men så lenge interessen er så laber så er det egentlig det samme. Og når den dagen at det blir snakk om treff igjen så kommer dette som "topic" og da vil det jo bli mer slik aktivitet i denne tråden igjen også. Slik det var før det forrige treffet.

Men jeg tar kritikken og er ihvertfall ganske enig!! Men ikke helt enig, hvis du ser bakover i tråden så er det ikke mange som faktisk har spurt om noe. Og de som har gjort det har fått svar også.

EDIT:

Jeg kom på en ting til Når det handler om treff så handler denne tråden om treff også. Men slik det er nå er det ikke noe treff i sikte på en stund, er det ikke da bare "bra" at vi som møtes på treffene lærer hverandre å kjenne litt?? snakke om litt andre ting og bli kjent?? det er alltid morsomt å snakke med personene bak nickene.
    Det ser litt rart ut nå når det er så få her. Men om flere hadde skrevet om GCC så hadde det blitt mer interessant..

En liten tanke før natta...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avslutningsvis kan jeg nevne at finner jeg en intr. tråd som jeg starter på, men som stort sett munner ut i internt prat om stort sett alt som tråden ikke handler om, ja da skal det mye til før jeg sjekker de siste sidene om de penser inn på området igjen. Men sånn er jeg.

Link til Subtesting til JAKV. Kjøpte nylig en SVS PB12-NSD etter anbefaling fra SVS. Ønsket helst 2 stk for jevn bass i hele rommet. Trodde SVS var hypet, men til prisen tenkte jeg at det var verdt å prøve. Og det var det!
    Dette var hva de skrev:

"I et rom på 28m2 så holder det med en PB12-NSD for de fleste… men det er slik at vi er forskjellige og at for noen så må det 2stk til. Vi snakker da om store lydtrykk selvsagt. 2stk subwoofere vil ikke bare gi høyere lydtrykk, men også bedre lydmessige fordeler da det totale vil bli mer dynamisk, kontrollert, og som du sier, bedre respons i hele rommet for flere plasser. Skråtak osv er ofte veldig bra siden det hjelper til med å unngå stående bølger osv. Desto flere parallelle flater man har i et rom, jo større sjanse er det for å få stående bølger.
    Har du plass til 2 subwoofere anbefaler jeg deg 2stk PB12-NSD… dette vil gi noe mer trykk under 25hz enn Plus/2 i 20Hz modus, men Plus/2 vil være like bra eller bedre over 30Hz. Over det gjennomsnittlige så er det like bra, men du får dra fordelen av å ha to subwoofere med tanke på bedre respons i rommet.
    SB12-Plus er en mikro-subwoofer som ikke kan matche de store SVS-ene, men kan derimot sammenlignes med langt høyere priset konkurrenter i mikro-klassen. SB12-Plus ble introdusert for å tilføre en subwoofer for de som kun vil ha en liten subwoofer… men L-Sound og SVS sier det ganske klart, har du plass, så gå for en stor SVS.
    Har du plass til to, gå for 2stk PB12-NSD, hvis ikke anbefaler jeg deg Plus/2. PB12-Plus er også en ekstrem subwoofer, men det kommer bare an på hvor mye du ønsker egentlig.
    "

Side 16 av 42 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •