Forumtreff på Hifi-Klubben 3. nov. Alle lever, inntrykk kommer etterhvert - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 42 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 828
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen

Ps: de viste sjefen for showet her for litt siden. Han het Svante. Hmmmmm... Om jeg bare kjente noen som kan ta livet av sånne.........

Og folk lurer på hvorfor "nicket" ,det gir mening ikke sant

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld mer enn noen gang!!!! :-D
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De må du beholde selv Jan. Tenk, full surround på terassen!! :-D
    Kanske det. Har faktisk en gammel prologic foforsterker der ute, og effektforsterkere nok regner jeg med at det finnes i huset også Men den ene effekten skal brukes til sub der ute. Snart ferdig med en kasse som ike ligner grisen som skal huse to 8", drevet av en liten sak stephenm bygde for noen år siden. Mener vi målte den til ca. 90W i 4ohm. Ellers er det bare 2x30 NADwatt der ute. Men det skal holde til å irritere naboer det :twisted:
    Når det er sagt kan det jo hende at det blir S4 der ute også da, mulig det blir bra nok med litt sub.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nå ikke så verst uteanlegg det der Jan.

Nå er snart helv... over og det er leggetid. Satser på en bedre dag i morgen, uten verk i bihulene og uten MGP.....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går reprise hele dagen i morgen også regner jeg med.
    Synes ikke at det blir så verst der ute, får ta bilder når det hele er ferdig. Litt kult å erte folk med at jeg har bedre anlegg på terassen enn de har på stua :twisted: Ondskapsfulllt, men med noen er det morsomt å være det...

Mulig det blir noe brunt skotsk før det er sengetid her, men PCen blir iallefall slått av nå. Skal prøve å høre litt musikk, forandring fra MGP.

PS: Poden er ikke helt umulig, sitter og gliser og ser Mission Impossible 2 akkurat nå. Like før det er noe motorsykkelkjøring så det ut til.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du et tips til en grei beis til terassen da Jan? Eller andre for den del. Tipper den er knappe 20m2, så jeg trenger vel ikke så mye?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt beis fra Nordsjø. Fargen jeg har er Nordseter. Legger med noen bilder av terasse mens jeg hokder på, og den terrassen som har fått to strøk.
    Hvis du skal ha to strøk regner jeg med at du trenger 5l. Skal dekke 8-10kvm pr.liter.

Tok bilder av "anlegget" og jeg, så skjønner dere hvorfor jeg trenger nye høyttalere.

Og i dag blir det grilling! Mpå møblere om litt, men det skal vel gå greit så lenge det er grillmat på menyen :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette, ser ut som en ny veranda jo

Skjønner ikke hva du mener med at du trenger nye høyttalere var søte disse hehe..

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så ro riktig så flott ut det Jan.

Litt usikker på hvor mørkt jeg vil ha det ute på min veranda. Huset har en ganske lys blå/grå farge med hvite lister. Tror jeg må ha det en anelse lysere enn deg. Takk for tips!

Kanskje jeg skal lage til noe på verandaen med Sone 2 på 3806-en...? Vi får se. Kunne hvertfall tenkt meg å lagt en forlengelses-ledning til Beyerdynamics-ene mine der ute. Noen som vet hvor man får tak i enten bokser eller hunner til innfelling for stor jack?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det finnes så er vel ELTEK AS en het kandidat til noe slike bokser..

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld meg, men jeg er mann. Er det noe vi menn mangler, så er det lete-genet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjenner meg ikke igjen

mmm.. grillet laks er godt to dager med grilling og grillsesongen er offisielt igang

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har grillet både i går og i dag vi også. Grillsesongen var igang for 6 uker siden den Kjetil!

Sitter å vurderer å bytte bank. Vi får ikke utvide huslånet vårt til oppussing. Da vi kjøpte huset i høst, lånte vi hele kjøpesummen uten egenkapital. Banken vår vil da ikke tillate at vi samler alt i et stort lån (+ 100k+ i ekstra lån) med potensielt lavere total månedsbetaling....

Det som er irriterende er at "alle" vi snakker med har lånt hele beløpet, og de utvider lånet både til oppsussing og bilkjøp. Trodde ikke at det skulle være så vanskelig å få lån til å øke verdien på huset.....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlig talt. Hvem har sagt at det finnes sesong for grilling? Griller året rundt vi, på det verste måker vi plass til grillen :-D Det verste er at det ikke er kødd engang :-)

Takker for kommentarer ang. terrasse Kjetil, men høyttalere skjønner du deg tydeligvis ikke på

Frode; Ta deg en tur rundt til bankene du har tilgang på så skal det vel ordne seg. Men har ikke du mulighet til lån i SPK, eller er det privat barnehage du jobber i? Har tenkt å ta en runde den dagen det blir oppussing iallefall, tror det kan være kroner å spare på det. Men vi har et skammelig lite lån, så veldig store summer er det vel ikke sna<kk om for vår del...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for meg er det grillsesong når jeg sitte ute med en sommerpils jeg griller også mer, men jeg har en sesong som inneholder viktige kriterier

Bankene har vi snakket om Frode, de er ikke alltid like greie. Litt rart i disse tider egentlig..

Er det noen inn her som har peiling på Sone 2 funksjonen til Harman Kardon?? jeg har planer

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Er det noen inn her som har peiling på Sone 2 funksjonen til Harman Kardon?? jeg har planer
    Kanskje jeg skal lage til noe på verandaen med Sone 2 på 3806-en...?
    Var da voldsomt. Blir det den nye farsotten i fylket dette nå da?

Trenger ikke pils til grillmat Kjetil, utrolig hva en konjakk kan få deg til å tåle av vær

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Det er sommer!! jeg har Aldri bodd i et hus med uteområde under en sommer før Jeg tenker ikke på Ute da. Mer annet snacks..

Planen min for utelyd er i første omgang -10 på reciver og åpent vindu

Som sagt, jeg griller utenfor sesong også. Men for meg er ikke det "grillsesong"

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva? Har du laget paraply av konjakkflasker Jan?

Når det gjelder Sone 2 så må jeg jo overdøve byggeaktiviteten som snart kommer hit. Det er lagt ut 28 tomter rett over veien for meg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Jan, det er privat barnehage ja.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det forresten med dere når det gjelder grilling? Kull, gass eller elektrisk?
    Bruker stort sett gass, men har snart slitt den ut, går med 1 - 2 11kg flasker i året. I tillegg går det også med noen kilo grillkull, har selvfølgelig en kullgrill også. Eller to faktisk når jeg tenker meg om, en liten en som barna griller pølsespyd og forskjellig på mens de venter på at det andre blir klart. Fordelen med det er at de er mette når vi voksne skal spise, så slipper vi maset på dem. Var veldig lurt når de var mindre :twisted:

Side 15 av 42 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •