Forumtreff på Hifi-Klubben 3. nov. Alle lever, inntrykk kommer etterhvert - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 42 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 828
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir litt som når junior ble spurt i et barneselskap hvor det var noen Sabeltann effekter i omløp. "Du liker sikkert ikke Sabeltann du?" ble det spurt i en litt spøkefull tone, men gliset forsvant da poden fortalte at han heller hørte på Black Sabbath og sånn...

Da han fikk sitt første anlegg/slepebrøler kom han inn og ga diverse Sabeltann/Lindgren/Mummi til meg og fortalte at slikt hørte han ikke på lenger. Var ca. 5 da. Nå går det mest i techno der inne, men han er da snart 12, så jeg har vel litt tid til å påvirke ham i riktig retning enda.

Hva slags prosjekt har du på gang i hagen i dag da Frode? Skulle gjerne ha beiset den terrassen jeg gjorde ren før påske jeg, men det er litt for fuktig ennå. Kan ikke ta andrestrøket på det som har fått litt en gang.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info: tekno, rap og beslektede former av "musikk" er utkastelsesgrunn :twisted:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver heller å omvende gutten. Har tro på at han er bra på bunnen. Han har spurt etter DumDum Boys et par ganger i det siste, så jeg tror det er håp. Må uansett vente til han er konfirmert før han kastes ut ;-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge poden har de ht som han har Jan, så er det vel best at han hører på det han hører på for tiden. Skal han over på annen musikk, så er det best at han får seg noe som egner seg bedre.

Når det gjelder hagen, så er det faktisk veldig greit at svigers er på besøk. Når lillebrødrene til "W" krangler om hvem som skal klippe plenen så er det jo bare flott! Ellers luker svigermor som en jordfres så .,....
    Ellers så har vi en elv i hagen som munner ut i en dam, som trenger litt oppfriskning. Må kjøpe ny pumpe, og luke litt i elveløpet.

Må nok ta verandaen jeg også snart. Pusse litt før jeg behandler med olje. Noen tips der Jan eller andre?

Når det gjelder noe som er relevant for forumet, kan jeg informere om at jeg i går heiv ut sub, senter og bakht fra stuen. Om ikke annet så ble "W" fornøyd. Vet egentlig ikke helt hvorfor jeg gjorde det, men det ble veldig mye finere i stuen da. Hadde litt mange ledninger som så stygge ut langs veggene her. Kommer sikkert inn igjen om ikke så lenge.....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har du tenkt noe mer på Trondheim forresten?
    Er ikke noe mer å tenke på det, jeg skal dra uansett. Vet ikke om det blir overnatting eller kjøring enda. Skal ihvertfall ikke overnatte på det hotellet, 2400 fortalte de ble de billigste for meg enkeltrom

Og til deg Frode, du sitter på avforum og svigers slekta er ute heheh JACKPOT!!!!!

Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Voksen er noe du er utenpå, og koselig fyll Hva er det?
    Mulig det en koselig fyll ( det var en merkelig sammensetning av ord ja ) det er når man kan sitte som normale mennesker og snakke og høre god musikk. IKKE at folk i alderen 23-40 hopper oppe på et stuebord til Jan Teigen og postmann pat. Det passer seg bedre på afterski og IKKE inne på stuen til noen. Når man står oppe på et bord med en øl og hopper skjønner alle hva som skjer med Bord, teppe, tak, parkett etc.... Jeg blir bare så lett provosert og denne tråden er en bra måte å avreagere :twisted:

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He`s alive!!!!!

Akkurat nå sitter vi inne hele gjengen, men det er greit med besøk når de jobber for "føda". :-D Apropos det Kjetil, når kommer du og jobber for "føda" her nede hos meg?

Blir det noe sprell i kveld da? Selv tar jeg meg noen kalde sammen med svigerfar mens resten ser på MGP i kveld. :???: Kanskje jeg tar meg en kald en snart i solveggen.....?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i live lenge jeg var ganske så rolig igår Å når nevnte ting skjedde så ble jeg veldig fort "edru"

Ikveld kommer det noen på grillings og pils, det er min betegnelse av "koselig fyll" tror ikke jeg klarer å dra ut på livet, er på en måte ganske lei av disse folkene nå... hehe

Jeg kommer neste helg jeg jeg har sagt at det bare er å si ifra jeg stiller.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, hva skal jeg bruke til rengjøre grillen med?? har stått inne i et halvtår nå. Hva bruker jeg??

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk høytrykken eller sånn billig svamp med skrubb på ene siden. Type 10 for 10 kr på hvilken som helst matbutikk. Funker gull det.

Når det gjelder besøk Kjetil, så får vi finne en helg vi kan ta oss en pjolter. Neste helg, og helgen etter for den del, er egentlig satt av til mc-tur. Dersom været suger, så blir det ikke tur.

Solen forsvant litt nå, så det blir ikke pils i "solveggen" hvertfall. Får ta "en lille" innendør istedet.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Forresten, hva skal jeg bruke til rengjøre grillen med?? har stått inne i et halvtår nå. Hva bruker jeg??
    Svantekiller: Ovnsrens er en bra ting ;-)
    Bruker du kullgrill er det greit å legge noen lag med alufolie i bunnen, enkelt å få ut det som samler seg der da.

teddytusen: Kjøpte terrasserens til 200 for 4 liter, dekket ca. 25kvm med det. Dersom jeg skulle tatt resten a treverket ute vile jeg fort rundet tusenlappen, så jeg kikket litt nøye på innholdet i kanna. Det "aktive" stoffet va Natriumperoxid, på folkemunne kalt Kaustisk Soda. Dro på REMA, 1 boks koster 28kr, og holder til 12-15 liter vann. Virker minst like bra.

Smør evt. spray det på og la det virke et kvarters tid før du skrubber skikkelig. Bruker en kost med stive og korte børster, spyler så av. Bruker terrassevasker på høyttrykksspyleren. Terrassen er nesten ikke til å kjenne igjen etterpå.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva "tar" egentlig denne rensen Jan? Ser at verandaen er ganske grå og det er ikke mye "gammel behandling" igjen. Når jeg skrubber, bør det da være ganske vått? Kan jeg ikke bruke høytrykken uten terassevasker? Bør jeg da heller bruke vanlig slange?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Når det gjelder besøk Kjetil, så får vi finne en helg vi kan ta oss en pjolter. Neste helg, og helgen etter for den del, er egentlig satt av til mc-tur. Dersom været suger, så blir det ikke tur.
    Jeg er opptatt ihvertfall frem til midten av juni er turer og slikt fremover nå. Men vi skal nok bli enig om ei helg serru

Skrubbing av ovn var ikke noe gøy, men det er verdt det når maten er ferdig grillet

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant! Det blir grillings her i kveld også.

Jeg har 20 liter med olje til terassen som forrige eier ga meg. Litt skeptisk er jeg, da den er tysk. Vet ikke om det er det samme som vi bruker her hjemme, men det er jo litt strengere krav sånn værmessig i Norge. Noe jeg bør se etter på de spannene? Tysken min er strålende forresten.....

Newcomer hingst sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva "tar" egentlig denne rensen Jan? Ser at verandaen er ganske grå og det er ikke mye "gammel behandling" igjen. Når jeg skrubber, bør det da være ganske vått? Kan jeg ikke bruke høytrykken uten terassevasker? Bør jeg da heller bruke vanlig slange?
    Høgtrykkspylar utan terrassevaskar skal du vere litt forsiktig med, er enkelt å flise opp treverket om du held munnstykket for nærme.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den rensen tar både gammel dritt og gammel olje. Pass på at det ikke tørker ut mens du holder på. Kan bruke høyttrykkspyler, men som hingst sier må du være litt forsiktig. Til hjørner o.l. har jeg brukt en roterende dyse. Ikke veldig glad i den "flate" strålen til dette. Brukte det før når jeg ikke hadde annet (ikke rens engang) og var egentlig fornøyd da. Men nå har det blitt enda bedre:-)

Har blitt skeptisk til olje generelt, skal prøve med beis nå. Har en nabo som har brukt det og den terassen vcar pen i noen år før han beiset på nytt i år. Men jeg synes beisen var råttent dyr da, så jeg håper det bllir like bra her.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp!!!! Jeg er fanget i MGP-helvette!!!!!!! :twisted:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da det er smart å bruke hodet, fikk du ikke problemer med tv`en da?? hehe...

Jeg er "fanget" i en film, men måtte ha en liten pause.. Filmer som er laaaange er ikke noe man ser uten en liten pause Nå merker jeg effekten av den lille kalibrerings jobben jeg gjorde, nå spiller jeg høyt og alt stemmer så bra

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott Kjetil! Bra det funka for deg.

Riktig nok er tv-en bra grovkornet i kveld, og den er ganske rød når jeg starter den opp om dagene, men den har dessverre ikke takket for seg. :???:
    Jeg og svigerfar måtte ta en pils-pause på verandaen nettopp. Det hjalp i det minste.

Må bare fortelle om at planen min funket bra. Den gikk ut på å lure lillebroren til "W" til å tro at det var et fett anlegg som spilte oppe. Så i går når de kom, tok jeg han med opp på rommet. Jeg slo av lyset, og skrudde opp til ca kl 10. Etter seansen viste jeg han hva som spilte, og det første han sa var: "Hææææ??? Kor e subben?!! E det dei so spela åleine?"

Artig!!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare fortelle om at planen min funket bra. Den gikk ut på å lure lillebroren til "W" til å tro at det var et fett anlegg som spilte oppe. Så i går når de kom, tok jeg han med opp på rommet. Jeg slo av lyset, og skrudde opp til ca kl 10. Etter seansen viste jeg han hva som spilte, og det første han sa var: "Hææææ??? Kor e subben?!! E det dei so spela åleine?"

Artig!!
    Høres kult ut.
    Det er sikkert mulig å unnga MGP også, du kan jo være uheldig med noe pils f.eks. Både unngå MGP og få ny TV ;-)

Ser ut til at det blir Dynavoice F-6 på terassen :-D Får med senter og bakhøyttalere også, si fra hvis noen har bruk for. De skal etter sigende være ubrukt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De må du beholde selv Jan. Tenk, full surround på terassen!! :-D

En ting er å "få lov" til å kjøpe ny tv, noe annet er det å faktisk ha penger til det. Tror faktisk at jeg går for en god brukt CRT-tv dersom tv-en ryker de nærmeste mnd. Vil vente til de virkelig store skjermene kommer langt ned i pris. Har heller ikke satt meg veldig inn i hva som er bra og ikke av flatskjermer. Har ikke lest en TV-tråd siden jeg starta her på forumet. Det kommer vel den dagen jeg skal kjøpe.

Ps: de viste sjefen for showet her for litt siden. Han het Svante. Hmmmmm... Om jeg bare kjente noen som kan ta livet av sånne.........

Side 14 av 42 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •