Hjelp til Hjemmekino!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til Hjemmekino!!

Bygger for tiden et bibliotek / hjemmekino i kjellern til fatter, selve rommet er ikke stort, ca 3 x 4,5 meter og alle veggene blir dekt med hyller til bøker som vi nå driver å beiser og lakker.
    Har sett for meg en Optama HD200x som prosjektor ; Komplett.no - Optoma Projektor HD200X

Ønsker et elektrisk lerret men har enda ikke funnet et , har ikke spes lyst på AView lerret da jeg har hørt en del dårlig om dem, alternativer tas i mot med takk, har bare ikke lyst å bruke en formue på det (max 4000). Selve lerrettet kan max være ca 230 x 160 cm da den skal passe over stereobenken og imellom skapene på hver side.

Tenkte et relativt lite anlegg da rommet er så lite, har sett litt på Onkyo TX-SR507 receiver og Jamo A405 HCS5 5.1 høyttalere på komplett ;Komplett.no - Komplett 5.1 hjemmekinopakke.
    Har også sett på Onkyo TX-SR607EB 7x140 watt, 7.2 kanals, 5xHDMI, sort hjemmekinoreceiver Komplett.no - Onkyo TX-SR607EB hjemmekinoreceiver og må innrømme at jeg har mer lyst på denne men da må jeg finne ut hva slags høytaler pakke jeg skal ha med, høytalerene må i tillegg passe inn i hyllene så de kan ikke være alt for store.

Jeg trenger altså forslag til lerret max 230 x 160 cm,
    alternativer til forsterker / hjemmekino pakke eller passende høytaler pakke til
    Onkyo TX-SR607EB.
    Syns dere det er overkill med dette anlegget, kunne vi klart oss med noe mindre i et så lite rom ?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerret kan du se etter her: AVshop.no / DreamScreen motorisert 16:9

607-forsterkeren til Onkyo er et godt valg. Når det gjelder tips til ht, får du sikkert andre tips. Let litt på forumet, er sikkert endel tråder ang dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lerret

Hei og takk for kjapt svar, lest meg litt opp og det ser ut som folk er fornøyde, tror jeg går for DreamScreen V2 DynaGrey Black AluMotor-IR 203cm/92" (420-5-092), muligens den over da prosjektoren gjør 100" på 3.3 m som er den avstanden jeg skal ha =)!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høytalere

Har leita en del rundt på forumet og finner ikke noen opplagte svar på en brukbar høytaler pakke som ikke koster skjorta, ingen som har noen tanker ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pakke

Fant ved et slump denne pakka , noen som har prøvd den ? Ser svin billig ut ..
    Onkyo TX-SR607 m/ Dynavoice F-6 EX 5.0 Black Med Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du slenger på en sub på den pakken så har du et anlegg som spiller utrolig godt til prisen. Vil anbefale enten XTZ sin 10" eller 12" hos samme leverandør.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pakke

De har også denne pakka ink sub til kr 9790, lurer sterkt på om jeg skal gå for den ..

Onkyo TX-SR607 m/Dynavoice F-6 EX 5.0 og XTZ 99 W10.16
    Onkyo TX-SR607 m/Dynavoice F-6 EX 5.0 og XTZ 99 W10.16 Med Sub og Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å gå opp ett hakk på forsterker'n
    Elkjøp har 707 til 4795,- nå
    Link
    Da får du mere krefter i tillegg til at 707 har 7.2 preout slik at du kan utvide med effektforsterker senere om det skulle være ønskelig.

høyttalerpakke med sub
    Om du kjøper høyttalere og sub til 5790 og 707 fra elkjøp blir det bare 800 kr dyrere

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var kanskje ikke så dum , sammenligna dem på komplett, er 1000 kr billigere på Elkjøp og den er litt kraftigere samt flere tilkoblingsmuligheter , kanskje den sammen med Dynavoice F-6 EX 5.0-pakke Black 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten og XTZ 99 W10.16 pianolakk 10" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Pakka koster 2990 og suben koster ca 3 000 med forsterkern er vi oppe i ca 11 000 ..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo større receiver jo bedre
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe det sier fatter også , han er stereo råner og er helt forelska i Onkyo,har en gammel integra forsterker og noen Seas Discokit stående ute i musikk rommet som er vegg i vegg m biblioteket.
    Jeg tenker forøvrig litt økonomi og på at mutter kommer til å drepe oss =)
    Er jo et lite rom på ca 15 m2 så jeg tenker det blir litt overkill med noe mer eller ?=/

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir aldri overkill

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ExoDuS
    Den var kanskje ikke så dum , sammenligna dem på komplett, er 1000 kr billigere på Elkjøp og den er litt kraftigere samt flere tilkoblingsmuligheter , kanskje den sammen med Dynavoice F-6 EX 5.0-pakke Black 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten og XTZ 99 W10.16 pianolakk 10" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Pakka koster 2990 og suben koster ca 3 000 med forsterkern er vi oppe i ca 11 000 ..

Kjøp den pakken jeg linker til, det blir billigere enn å kjøpe de hver for seg
    http://www.surround.no/product/55230...5.1-pakke.html

Og onkyo 707 på elkjøp:
    Elkjøp - Onkyo TX-SR707 receiver sort

så har du en kanon pakke som vil gi deg masse glede fremover!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp den pakken jeg linker til, det blir billigere enn å kjøpe de hver for seg
    http://www.surround.no/product/55230...5.1-pakke.html

Og onkyo 707 på elkjøp:
    Elkjøp - Onkyo TX-SR707 receiver sort

så har du en kanon pakke som vil gi deg masse glede fremover!

Da blir oppsettet det over samt en Optoma HD200x projector med
    DreamScreen V2 BrightWhite Black AluMotor-IR 234cm/ 106"
    SKU: 320-5-106 lerret =D

Takk for hjelpa =)!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •