minHjemmekino.no (beta-testing) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 107 av 107
    Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jan A M
    Hmmm... jeg mååå bare lufte ut ideen om priskategorisering, kanskje mulighet for å velge: under 10 000kr, under 20 000kr, under 30 000kr osv. osv. Da kan man søke på anlegg under/innenfor en gitt prisklasse.

...ganske morro å se hva andre har fått til for den samme slump penger som meg selv.... :roll:
    Hm ja ok. Jeg skal lage en mulighet for å oppgi ca totalpris på anlegget. Jeg tror man skal få oppgi summen selv.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Piit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All ære til den som har smekket sammen minhjemmekino.no. Utrolig genialt!

Jeg støtter forøvrig en høyere poengskala enn 1-5.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Tror 1-7 er lurt, for da må folk ta stilling til om de vil legge karakteren under eller over "midten", som alltid er bra med slike ratingsystemer.
    Riktig tenkt, men dog feil.

Ved 1-7 vil 4 være "midten". Ved å la skalaen gå fra 1 til et partall (f. eks. 1-6) så finnes det ingen "midten". 8)
    Poenget er at folk skal "tvinges" til å ta en standpunkt som enten legger seg noe over, eller noe under "midten". 4 av syv er da ikke midten, Tiger, du kan altså gi 1-7, og da er 3,5 midten (har jeg gått glipp av noe her!), men det kan en altså ikke stemme, en må stemme enten 3 eller 4, da enten over eller under et mellomnivå.

Skalaen 1-7 benyttes mye i markedsundersøkelser, der en ønsker å få frem en mening hos intervjuobjekt.

Uansett, flott plan mag, da venter vi i spenning!

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Skalaen 1-7 benyttes mye i markedsundersøkelser, der en ønsker å få frem en mening hos intervjuobjekt.
    Men se her:
    1 2 3 4 5 6 7

4 er i midten, selv om det rent poengmessig ikke er det. Så hvis man føler kinoen er midt på treet er det naturlig å trykke på 4 - fordi det tallet er i midten.

:-)

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men se: tråden er jo på 7 sider, akkurat nå som dere lurer på om dere skal bruke skalaen 1-7. Det er et tegn 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig at skalaen burde økes fra 1-5 til 1-10.
    også enig at det burde være en 1-2 ukers periode etter at du registrerte deg til du får lov og stemme.

Men er ikke helt enig i at antall innlegg skal ha så stor betydning. Og hvis anntall stemmer skal ha betydning så må scoren oppdateres ettersom stemmegiveren får flere stemmer.

En annen ting er at det burde kanskje (som sikkert tidligere nevnt) være forsjellige standarder for hjemmekino opptil 20 000,- 40 000,- og 60 000,- ++ noen av de hjemmekinoene her på dette forumet (bare se top 10 og flere) har jo bedre utstyr en en gjennomsnittlig Norsk kino, tatt i betraktning romstørrelse, lydbilde bildekvalitet o.s.v og koster omentrent like mye..

Tror skihopperprinsippet med fjerning av de 10 øverste og nederste prosentene er et enkelt og rimelig rettferdig system.

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •