minHjemmekino.no (beta-testing) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 107
    Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    den vektingen av stemmer var en god ide mag. skulle like å se den som melder seg inn fiktivt for så å måtte poste over femti innlegg før han stemte
    btw blir de ener stemmene slettet, eller kan du gi vektingen tilbakevirkende kraft?
    Ja, men så er det det at vi ikke ønsker å fylle forumet med tulle-innhold heller da... så vi har vært veldig forsiktig med å lage løsninger som oppfordrer til mye posting.

Om en evt vekting skal få tilbakevirkende kraft har jeg ikke tenkt på enda :-)

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mag
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    den vektingen av stemmer var en god ide mag. skulle like å se den som melder seg inn fiktivt for så å måtte poste over femti innlegg før han stemte
    btw blir de ener stemmene slettet, eller kan du gi vektingen tilbakevirkende kraft?
    Ja, men så er det det at vi ikke ønsker å fylle forumet med tulle-innhold heller da... så vi har vært veldig forsiktig med å lage løsninger som oppfordrer til mye posting.

Om en evt vekting skal få tilbakevirkende kraft har jeg ikke tenkt på enda :-)
    poenget er at da avsløres bløffen. da kunne vi moderatorer trykket på IP søk knappen og raskt sett at her er det noe tull
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Vekting er en god ide. Nå ville det jo være dumt om at alle med 4000 innlegg skal få vekten sin ganget med 4000, men f.eks de som er eldre enn 28 og har 4000 innleggg kunne fått en slik vekt.
    En mulig vekting kan være på formen: p = log(n+1)^k
    Det vil si, hvis konstanten k=1/2, at 0 innlegg ikke påvirker resultatet p, 10 innlegg vektes til 1, 100 innlegg til 1.4, 1000 innlegg til 1.7 og 10000 innlegg vektes til 2.
    Og hvis noen spøre hvordan vektingen egentlig fungerer kan det svares: Vel, stemmen din teller hvis, og bare hvis, du har skrevet innlegg på AVforum, og da invers kvadratisk og logaritmisk i henhold til antall innlegg, under forutsetning av at antall innlegg er mindre enn 4000 og bidragsyteren er under 28 år.

Moralen er: keep it simple!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Vekting er en god ide. Nå ville det jo være dumt om at alle med 4000 innlegg skal få vekten sin ganget med 4000, men f.eks de som er eldre enn 28 og har 4000 innleggg kunne fått en slik vekt.
    En mulig vekting kan være på formen: p = log(n+1)^k
    Det vil si, hvis konstanten k=1/2, at 0 innlegg ikke påvirker resultatet p, 10 innlegg vektes til 1, 100 innlegg til 1.4, 1000 innlegg til 1.7 og 10000 innlegg vektes til 2.
    Den er jeg i hvertfall med på :-)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje lage den litt mer progressiv? Slik at 1000 innlegg i hvertfall utgjør 2 stemmer?

Ellers er det et meget godt forslag. Det behøver heller ikke synes hvor mye en stemmer teller slik at det bare endrer seg gradvis.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Kanskje lage den litt mer progressiv? Slik at 1000 innlegg i hvertfall utgjør 2 stemmer.
    Likte at utslaget var såpass lite jeg. For jeg ønsker ikke at noen skal sitte med altfor mye makt i avstemningen heller.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved nærmere ettertanke, vil det i det heletatt gjøre noen forskjell statistisk så lenge vi tar utgangspunkt i null?

Uansett er jeg for metoden da den ikke tar hensyn til stemmer fra helt "døde" brukere.

For meg kunne vi kanskje ta utgangspunkt i antall innlegg pr dag :lol:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror nok det viktigste vil være i første omgang å ha en "ventetid" før en kan stemme på minHK. F.eks. 2 uker. Det vil iallfall redusere risiko for at folk registrerer seg med en rekke brukere og legger opp falske stemmer. Skulle egentlig ikke være nødvendig etter min mening, er jo bare en helt uhøytidelig greie dette her, men men...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg savner sårt søkefunksjoner som for eksempel alfabetisk eller liknende. Kanskje sorteringsalternativer også.

Burde ikke kinoens rating synes når man går inn på den også?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg savner sårt søkefunksjoner som for eksempel alfabetisk eller liknende. Kanskje sorteringsalternativer også.
    Hvis du går inn på "Hjemmekinoer" så ser du hele lista alfabetisk. Du kan klikke på overskriftene i hver kolonne for å sortere.

Burde ikke kinoens rating synes når man går inn på den også?
    Jo, og det er den - representert ved filmruller :-) Kom aldri til å sette ordentlig score der. Men nå ser det jo ut til at vi skal skjule den egentlige scoren uansett.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mag
    Kom aldri til å sette ordentlig score der. Men nå ser det jo ut til at vi skal skjule den egentlige scoren uansett.
    Jeg tror dette "magiske" tallet er interessant, både for den som eier kinoen og for oss andre. Det kan også virke som en motivasjon for oppdateringer og hvem vet hva.
    Ingen grunn til å bli paranoid. :? :wink:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg tror nok det viktigste vil være i første omgang å ha en "ventetid" før en kan stemme på minHK. F.eks. 2 uker.
    Høres ut som en fornuftig idé. Hva med å også forutsette at brukeren har sin egen hjemmekino på MinHjemmekino? Det er av likemenn man skal dømmes, etc.

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja helt enig, ventetid på f.eks 2 uker og 1-10 skala burde være bra og enkelt, samt å fjerne brukere som registrerer seg på dagen for å stemme...
    8)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden døde litt ut. Syns allikevel vi kom fram til en del gode ideer.. Disse logaritmene ble visst for avansert for folk Jane, men jeg syns vi var inne på noe jeg :-)

Jeg kommer nok ikke til å gjøre noen voldsomme endringer i rating-systemet foreløpig siden vi har en konkurranse gående, men i januar vurderer jeg følgende endringer til poengsystemet:
    - Poengskala fra 1-7 (evt 10?)
    - Flere poengskalaer, slik at man kan bedømme utseende, lyd og bilde f.eks. Tror 3 skalaer holder? Dette gir også større søkemuligheter.
    - Mulighet for alle å ikke tillate at det stemmes på sin kino. Dette vil slette allerede mottatte stemmer.
    - For å stemme må man ha vært medlem i mer enn 14 dager

Annen funksjonalitet som er på trappene:
    - Mulighet for alle å ikke tillate kommentarer
    - Visning av siste besøkende på hver profil
    - Mulighet for enkelt å slette hele profilen sin (hvis man av mystiske årsaker måtte ønske det :-))
    - En inndeling i sider e.l for profilene. Et par begynner å bli grådig lange.
    - Vannmerking av bilder. Slik at alle opplastede bilder har URLen til hjemmekinoen nederst i høyre hjørne.
    - Favorittliste
    - E-postvarsling ved nye kommentarer
    - E-postvarsling når en favoritt oppdateres
    - minHK-knapp under profil og signatur på AVforum

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dette ser BRA ut mag! 8) Tror 1-7 er lurt, for da må folk ta stilling til om de vil legge karakteren under eller over "midten", som alltid er bra med slike ratingsystemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra forslag mag

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror 1-7 er lurt, for da må folk ta stilling til om de vil legge karakteren under eller over "midten", som alltid er bra med slike ratingsystemer.
    Riktig tenkt, men dog feil.

Ved 1-7 vil 4 være "midten". Ved å la skalaen gå fra 1 til et partall (f. eks. 1-6) så finnes det ingen "midten". 8)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Tror 1-7 er lurt, for da må folk ta stilling til om de vil legge karakteren under eller over "midten", som alltid er bra med slike ratingsystemer.
    Riktig tenkt, men dog feil.

Ved 1-7 vil 4 være "midten". Ved å la skalaen gå fra 1 til et partall (f. eks. 1-6) så finnes det ingen "midten". 8)
    Jepp - så sant som det er sagt. Dere får diskutere hvilken skala dere vil ha :-) For meg er både 1-7 og 1-10 helt greit, og forøvrig også 1-5 ;-)

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det bør være mer enn 1-5, da er det for små verdier til å kunne skille kinoene skikkelig..

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Synes det bør være mer enn 1-5, da er det for små verdier til å kunne skille kinoene skikkelig..
    Enig der, 1-5 er litt lite.

Hmmm... jeg mååå bare lufte ut ideen om priskategorisering, kanskje mulighet for å velge: under 10 000kr, under 20 000kr, under 30 000kr osv. osv. Da kan man søke på anlegg under/innenfor en gitt prisklasse.

...ganske morro å se hva andre har fått til for den samme slump penger som meg selv.... :roll:

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •