Det store spørsmålet angående oppgradering av anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Det store spørsmålet angående oppgradering av anlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg ett nytt surround anlegg til leiligheten ettersom skatte og feriepengene kommer om ikke så altfor lenge :-P

Det jeg ser mest på er en receiver og ett fint 5.1 system, eventuelt 5.0 som kan oppgraderes med en sub etter hvert. Når det kommer til film/musikk så er det vel 80 % / 20 %. Film er det mye action/sci-fi/komedier etc, musikk går det mest på rock/jazz/blues/electronica. Stuen min er ca på 25-30 kvm (avlang, og anlegget skal stå på den ene langveggen).

Receiverene som jeg har sett på er:
    • Yamaha RX-V765 (Har prøvd å få litt info fra Yamaha Norge om når den kommer ut, men har ikke hørt noe fra dem enda…)
    • Pioneer VSX-1019AH (Igjen, leveringsdato?)
    • Onkyo 607 (eneste er at denne ikke har pre-out…)

Det jeg ser etter her er vel mest noen som passer til høytalerne som jeg vil kjøpe, minst 4 HDMI inn, cirka 100 watt per høyttaler og god prossesering/romkorreksjon.

På høytalersiden har jeg sett litt på:
    • Kef HT3005
    • Kef iQ50, iQ10 & iQ60C (likte veldig godt lyden på iQ50 med Pioneer – LX50)
    • B&W DM685, M1 og HTM62 (Har hørt DM685 på NAD, men er ikke alltid like fornøyd med NAD løsningene)

Så alternativene der er vel mest stativhøytalere eller slanke fronthøytalere (dette pga plassen). Prisen som jeg har sett på er rundt 20000-25000 for hele sulamitten, kan og godt kjøpe brukte høytalere, eventuelt en god brukt (men forholdsvis ny) receiver.

Håper noen har noen gode ideer til meg, eventuelt hva jeg bør høre/tenke på.

På forhånd takk for hjelpen. :-D

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    *Bumper min egen tråd jeg*

Og samtidig legge inn mitt første møte med canal digital kabel tv.... ødelagt HD boks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •