Midi surround updated tech

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Midi surround updated tech

Hei

Får småbarn i huset til høsten og kona krever bytte av høyttalere. Kommer til å bytte ut mitt Dali 5.1 system, gulv og vegg basert til et mer kompakt, barnevennlig system som ikke står på gulvet.
    Pr. i dag kjører jeg et 5 år gammelt Dali på 5 år gammelt NAD. Er det mest hensiktsmessig å bytte ut det hele mot ny teknologi? Hva finnes på markedet?
    Har Phillips 42`97 serie med Get pvr og X box som trenger effekt.
    Trenger selvfølgelig å riste litt liv i naboene med funky musikk fra tid til annen også..

Tenkt prisnivå: Maks 10 000
    Stua er på 30 m2

Meget takknemlig for ekspertuttalelser fra dere.

På forhånd takk og god sommer.

danielsan!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lsound.no:
    SVS SBS-01 5.0 til 5000kr
    SVS PB10-NSD til 5000kr sub

SBS'ene spiller utrolig bra til prisen, men de er litt tungdrevne så NAD burde passe perfekt. Selv bruker jeg de på en Yamaha 663 spiller de fett på film, men klarer ikke høyt på musikk. Men pent på normalt volum er det. SBS'ene spiller i tillegg bra alene uten sub så lenge det ikke går særlig under 35hz eller du ønsker å ha sånt trykk at du får hjerneblødning.

NAD er jo solide greier så behovet for å bytte den vil vel gå på hva du har lyst til og om du vil ha nyere dekoding. Prøv med høyttalerene først så ser du. Hvis du ser deg råd for å legge på litt ekstra så kan jeg anbefale SVS PC12-NSD sub, evt PB12-NSD. Disse koster 6300kr.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser og høres ut som et kvalitetstips allerede.. tusen takk.

Når det gjelder nyere dekoding: hvor mye er det å hente kontra godt gammelt?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Twister på både DVD og BD og lydforskjellen var meget merkbar. På DVD så var det lite som skjedde bak, men på BD så var det mye lyd der (har fulltone bak). Sub'en jobba nokså mye mer på BD'en og jeg følte det var rett og slett mer lydinformasjon på BD. Twister har DTS HD MA på BD og det er vel det som er fetest for tiden. Husker ikke hva den har på DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for informasjonen. Skjønte ikke stort men kan vel søke opp en del info av det du skriver.
    Takker!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •