JBL 7.2 VS KEF 7.2.Er valget enkelt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL 7.2 VS KEF 7.2.Er valget enkelt?

Dagen til jeg skal handle meg komplett hjemme kino nærmer seg og jeg gleder meg som en liten unge.

Nå hadde jeg egenlig bestemt meg for et JBL oppsett,
    men begynner å kikke litt tilbake på et KEF oppsett som jeg så på da jeg begynnte å lete.

Alt fokus ligger på film og spill,
    jeg kommer ikke å bruke dette oppsettet noe særlig til musikk.
    Det er ikke relevant i dette sammenhenget.

Så det jeg tenkte på er å høre med godfolket her på forumet hvilket av disse to oppsettene dere ville valgt.

Om forsterkeren jeg har valgt passer til KEF høytalerene osv...
    Har hørt den koblet opp mot JBLene og jeg likte hva jeg hørte.
    Men jeg har ikke hørt den koblet opp KEF serien jeg har satt opp her.

Så her er mine 2 oppsett som jeg vurdere,
    og vær så snill å si ifra hvis valget av forsterker er helt galt,
    eller hvis dere synes noe annet er way off.
    Eller noe bør skiftes/fjernes.

Hva synes dere vil passe best til film?

JBL 7.2 System:

-1 stk Pioneer SCLX81 surroundreciver

-1 par JBL LS80 Fronthøytalere

-2 par JBL LS40 Stativhøytalere

-1 Stk JBL LS Senter høytaler

-2 stk SVS PB13-Ultra subwoofer

Kef 7.2 System:

-1 stk Pioneer SCLX81 surroundreciver

-1 par KEF XQ40 fronthøytalere

-2 par KEF XQ20 stativhøytalere

-1 stk KEF XQ50 senter høytaler

-2 stk SVS PB13-Ultra subwoofer

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt de konkrete oppsettene du viser til men begge burde etter min erfaring med JBL/Pioneer/Kef kunne egne seg meget godt til film.

Ville hvis jeg var deg også vurdert Yamaha reciver. Fordi du da får mulighet til å ha precence kanaler. De har vel en som heter 863 som er en 7.2 dvs at den har separat justering av to subber.

Personlig ville jeg også vurdert Klipsch siden du likte lyden av JBL. Her er det mye å velge i av modeller så lommeboka bør vel være med å bestemme hvilke. Men har du muligheten så er jo THX systemet helt rått....

Lykke til med valget :-D

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde byttet ut 2 par med ls40 med noe bipolare fra klipsch, kanskje rs-52, da sparer du MYE penger som du kan legge i ekstra effekt til front.

Newcomer Bassen min sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv prøvd ut jbl systemet i 5,1 da med ls subben, med lx81 noe av det råeste jeg har hørt på. Hadde jeg vert deg, ville jeg gått får to ls subber isteden får svs subbene, helt syk kontanthet i de. Fungere drit bra til film, og når du kjøper den musikk dvd en gang i fremtiden har du så sykt mye mere igjen for det. ville nok også ettervert vurdert et effekttrinn til frontene, selv om disse er sykt lettdrevne elsker de også masse effekt personlig hadde jeg ikke vært i tvil! det er en grunn til at det er montert JBL systemer i over 80% av verdens kinoer!!!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har ikke hørt de konkrete oppsettene du viser til men begge burde etter min erfaring med JBL/Pioneer/Kef kunne egne seg meget godt til film.

Ville hvis jeg var deg også vurdert Yamaha reciver. Fordi du da får mulighet til å ha precence kanaler. De har vel en som heter 863 som er en 7.2 dvs at den har separat justering av to subber.

Personlig ville jeg også vurdert Klipsch siden du likte lyden av JBL. Her er det mye å velge i av modeller så lommeboka bør vel være med å bestemme hvilke. Men har du muligheten så er jo THX systemet helt rått....

Lykke til med valget :-D
    Vet ikke med 863'en, men jeg har en 663 som også er en 7.2, men den gir samme signal i begge sub-utgangene fordi.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Vet ikke med 863'en, men jeg har en 663 som også er en 7.2, men den gir samme signal i begge sub-utgangene fordi.
    Hvis dette er tilfelle for begge så sparer en da en Y splitt 8) Det kan jo fort bli en hundrelapp eller to det......
    Har RXV1800 selv og den har kun en sub utgang.

Er du fornøyd med 663 da Gurba?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvis dette er tilfelle for begge så sparer en da en Y splitt 8) Det kan jo fort bli en hundrelapp eller to det......
    Har RXV1800 selv og den har kun en sub utgang.

Er du fornøyd med 663 da Gurba?
    Jeg skjønner ikke hvorfor det er to sub-utganger når signalet er det samme, men det er sikkert greit. Bruker begge på min SVS PC-12NSD.

Jeg er kjempefornøyd med 663'en. Jeg er ikke så kravstor så jeg bruker BD- og DVD-spillern til oppskalering. Den er litt for svak for min SVS frontrekke som er av minste type og er litt tungdrevne, men det spiller pent helt til forsterkeren blir for presset. Det merkes helst på musikk. Jeg har aktive høyttalere bak så 663'en slipper litt der. Det spiller høyt nok på film i stua mi, men en 3-kanals forsterker blir nok veien å gå etterhvert hvis lommeboka vil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •