effektforsterker til C-W cls 215 ? og vanlig forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

effektforsterker til C-W cls 215 ? og vanlig forsterker?

hallo

nå er det snart sommer, og skal ha sommer jobb, (går enda skole)
    måle er å få guttedrømmen i oppfyllelse. nemlig Cerwin-vega cls 215.
    har idag et sorruand anlegg fra "jamo" som egentlig er helt grei lyd i...
    har tenkt å bruke de 2 største, golvhøytalerne som jeg har.

litt tenknisk info om dem.
    navn: jamo cornet 175.
    -long term power: 90 w
    -short term power: 120
    -impedance 4 omh

disse 2 skal jeg ha får å få frem litt rein diskant.

har også en CERWIN-VEGA CLS-12SX med defekt innebygd forsterker.
    altså bare elementet som funker. så hadde ikke takket nei til å få den åsså med i anlegget.

også skal jeg dra å hente meg c-w cls 215, når jeg får råd, holder på å spare

men jeg trenger forsterkere også..
    men jeg vet ikke hvordan oppsett jeg skal ha der ?

det jeg tenker er. en forsterker som klarer å drive 2 av jamo høytalerene mine, kanskje subben også vist den finnes? + 2 kanaler til 215.
    forslag til merke/modell?

også en effektforsterker til 215.
    men trenger jeg, CERWIN-VEGA A1.5KW2 eller A2.6KW2 Effektforsterker ?

effekt forsterker forsterker effekten som høytalerene får?
    altså: forsterker til effektforsterker til høytalere ?
    så vist jeg har en kraftig vanlig forsterker, så er det nåkk med CERWIN-VEGA A1.5KW2 ?

skal jeg plusse den summen som kommer fra forsterkeren med det som kommer fra effekteforsterkern? feks 90 watt + 450watt= 510 watt på høytaleren?

er ikke glad i sourrand (vet ikke hvordand et skrives)
    Elsker høy lyd, mye bass (partyhøytalere)
    derfor er valget 2 stk 2 x 15 cerwin vega, 2 stk jamo til diskant. kanskje cls12 tommers subb, vist jeg kjøper forsterker med uttak til subb.

mye teite spørsmål, men bedre å drit sæ ut hær, enn å drit sæ ut med en forsterker til 6-8 tusn

håpe jeg får noen svar

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp så stor forsterker du har råd til til CV-høyttalerne.

Du kan ikke koble sammen en vanlig forsterker og en effektforsterker for så å få mer effekt. En effektforsterker må kobles til en pre-utgang. Nesten det samme som utgangen på en CD-spiller bare at den har volumkontroll.

Hvis du er fornøyd med lyden i Jamo-høyttalerne, men vil ha mer bass så anbefaler jeg deg heller å kjøpe en sub, f.eks. SVS PC-12NSD. CV CLS-215 spiller sikkert høyt, men noe særlig fint tror jeg nok ikke det blir. Jeg skjønner godt en en ung-gutt har lyst på CV for det er stort og tøft, men jeg tror nok at du kan blir mer fornøyd med andre ting som spiller like høyt og med minst like mye bass og med finere lyd.

Har du satt en grense for hvor mye penger du vil bruke?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt 215 i aksjon, å syns det hørtes bra ut
    åjaa sånn sett, da e det bare å kjøpe det største man får taki, hehe.
    det er jo en drøm jeg har hatt lenge da, å ville gjerne fått den til å gå i oppfyllelse
    vill helst være ett sted under 20 tusn, pga andre prosjekter også.
    men så jo at største cw forsterkeren og 215 kostet 16k på hifi klubben.

så tenkte jeg på en billig forsterker, noe sånt som "Yamaha HTR-6130" til
    1 990,- på netonnet.no kan jeg bruke den ?

da er jeg på 18k + frakt og kabler osv..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke mulighet til å koble på en effektforsterker på HTR-6130. Dessuten så sier du at du ikke liker surround så da er det dumt å kjøpe en surround-receiver. Du kan se om du finner en brukt for-forsterker. Sjekk her f.eks.: meget strøkne nad forsterkere selles | FINN torget. Kjøper du disse og brokobler 216'ene så har du nok effekt til å drive foreldrene dine til vanvidd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det med folk å komme med en sånn vanvittig bedrevitende holdning..

Gutten sier det ganske tydelig, han har en drøm om å kjøpe seg Cls-215 og en CVA-2.6 forsterker...

Prøv å kom med noe som kan hjelpe istede for å foreslå andre ting enn det han faktisk vil ha.... Det er noe som irriterer meg evig med enkelte folk her inne på forumet.....

OT:
    Se her kompis du har noen muligheter til å bruke en forsterker OG en effektforsterker for å realisere drømmen din...
    Du kan kjøpe deg en normal stereoforsterker som har pre-out. Da kan du bruke effekten i stereoforsterkeren din til Jamoene og effektforsterkeren til CLS-215...

F.eks http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/47375/cat/13

CVA 1.5 vil fungere fint på cls-215, men med 2.6 blir det mye heftigere lyd. Altså alt er strammere og mer brutalt...

Håper dette var til noe hjelp..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze

Gutten sier det ganske tydelig, han har en drøm om å kjøpe seg Cls-215 og en CVA-2.6 forsterker...

Prøv å kom med noe som kan hjelpe istede for å foreslå andre ting enn det han faktisk vil ha.... Det er noe som irriterer meg evig med enkelte folk her inne på forumet.....

OT:
    Se her kompis du har noen muligheter til å bruke en forsterker OG en effektforsterker for å realisere drømmen din...
    Du kan kjøpe deg en normal stereoforsterker som har pre-out. Da kan du bruke effekten i stereoforsterkeren din til Jamoene og effektforsterkeren til CLS-215...

CVA 1.5 vil fungere fint på cls-215, men med 2.6 blir det mye heftigere lyd. Altså alt er strammere og mer brutalt...

Trodde dette forumet var for å komme med tips til hverandre. Mange har hatt en drøm som de har blitt skuffet over når den ble oppfylt. Men han har hørt høyttalerne og liker lyden så da gikk jeg videre med tips til forsterkere.

Her er én forsterker: cerwin-vega A2.6KW-2 | FINN torget og her er forsterker og høyttalere: CERWIN-VEGA CLS-215/ CERWIN-VEGA A2.6KW2 | FINN torget hvis brukt er interessant. Men det er jo artigere å kjøpe noe nytt da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gutten sier selv at han har hørt på cls-215 og synes de låt bra.. Men du vet vell bedre hva han liker tydeligvis....

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rekkefølgen på innleggene er ikke tilfeldige. Det var først etter at jeg kom med forslaget mitt at han skrev at han har hørt på de og liker lyden...

Har drømt om CV 1215 da jeg var ung så jeg har ingen problemer med å se hvorfor han ønsker seg CV. Mener fortsatt at det må være lov til å komme med forslag, men han har bestemt seg så da kan vi kanskje la denne tråden gå i riktig retning i stedet for å komme med sure oppstøt.

Beklager at tråden ble litt off topic krizti4n. La oss håpe at de neste innleggene blir mer saklige.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hoho, nå kommer det en lang post gutta, måtte bare svare på alle

Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Du har ikke mulighet til å koble på en effektforsterker på HTR-6130. Dessuten så sier du at du ikke liker surround så da er det dumt å kjøpe en surround-receiver.

Okeei da vet jeg værtfall at det ikke går, meningen var bare å finne en billig forsterker, får å få koblet på den andre.
    gjør ikke noe at det er surround, men gir egentlig fan vist det koster mer.

Du kan se om du finner en brukt for-forsterker. Sjekk her f.eks.: meget strøkne nad forsterkere selles | FINN torget. Kjøper du disse og brokobler 216'ene så har du nok effekt til å drive foreldrene dine til vanvidd.
    takk får linken, men er sikkert solgt før jeg får skaffet penger :neutral:
    liker uansett å kjøpe nytt, da vet jeg hvordan det er brukt osv.

Va bare cls-215 som va drømmen, hva som driver dem er ikke så nøye, bare at dem driver dem bra nok, i fant ikke noe billigere enn cva-1.5 og 2.5
    OT:
    kan du finne en Link til ny billig stereoforsterker som jeg KAN bruke med effektforsterkeren?
    Den er vell selg vist du ser lengere ned, gidder ikke ringe uten penger.
    (hater når folk ringer meg uten penger å skal ha noe)

Blir nåkk 2.6 vist det står mellom bare de to 

Ja takk får hjelpen

Her er én forsterker: cerwin-vega A2.6KW-2 | FINN torget og her er forsterker og høyttalere: CERWIN-VEGA CLS-215/ CERWIN-VEGA A2.6KW2 | FINN torget hvis brukt er interessant. Men det er jo artigere å kjøpe noe nytt da.
    Gidder ikke kjøpe noe brukt fra oslo, hadde jeg bodd der, og kunne dratt å hørt/sett på utstyre før jeg kjøpte det, så hadde det vært greit.
    Men nå har det seg sånn at jeg bor helt øverst i på kartet, å har ikke sjangsen til å sjekke utstyret først.

Gutten sier selv at han har hørt på cls-215 og synes de låt bra.. Men du vet vell bedre hva han liker tydeligvis....
    Selve skarpheten, og klarheten er jo ikke bra… men e jo snakk om Party høytallera, å da e d vell ikke så nøye, bare det spille høyt med mye bass

Beklager at tråden ble litt off topic krizti4n. La oss håpe at de neste innleggene blir mer saklige.
    Måtte bare svare på denne, nå som jeg har svart på alle andre.
    Går jo bra, har jo lært noe

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en stk subbkasse står celestation eller noe sånt på dem.. ca 121høy og kassen er ikke helt firkantet, så målene er på bredden er 34cm på sidene x 43cm bak x 51 cm i front, det er 2x15 men ingen horn eller diskanter..
    men elementene er ødlagt så har ikke brukt den i det siste..
    men lurte på om jeg skulle kjøpe 2 stk 15" elementer å sette inn, noen forslag til gode elementer ?
    vurderer å bare få dem i bruk først, åsså skaffe meg en forsterker til jamo'ene, også den største effekt forsterker til c-w.
    så kjøper jeg heller cw cls 215 når jeg har råd til det.
    va syns dere om iden?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •