tvstue oppsett, lyd og bilde.. Hjelp!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tvstue oppsett, lyd og bilde.. Hjelp!?

Hei!
    Er ny på det med lyd og bilde. Så har endel spm. nå ettersom jeg holder på å pusser opp kjellerstue.Skal ha vegghengt tv og hjemmekino anlegg. Pcen skal ligge i tvbenken. Alle kabler og ledninger skal være skjult i vegg.

Lyd:

- Hvordan skal høytalerne plasseres? Se tegning av rom.

- Forsterker, hvilken?
    Skal være surround, skal klare å drive mine Dantax P-3000 , som jeg skal bruke som fronthhøytalere. Har ikke handlet bakhøytalere og center enda. men det blir. Vet ikke hvilke enda. Anbefalinger?
    Hvordan er det med subb-utganger på forsterkere?
    Eller blir det brukt mest aktive subber i hus og hjem?
    Pris på forsterker max 3000,- Ny eller brukt.

- Om jeg skal ha aktiv subb, hvilke kabler må dit fra forsterker?

- Somsagt så skal pcen ligge i tvbenken. Hvilken kabel skal jeg ha fra den til forsterkeren for lyd? Optisk? Fordelen med optisk? Hvilket lydkort?
    Erfaringer?

-Lyd kabel mellom Ps3 og forsterker?

- Hvilke kabler skal gå mellom forsterker og tv? Altså lyd.
    Da tenker jeg på å ikke bruke tv høytalerne i heletatt, kjøre direkte på anlegget.

Bilde:

-Skal selvfølgelig ha HDMIkable mellom pc og tv. Ettersom jeg skal bruke tven til pcskjerm, og se film selvsagt. Hvilket skjermkort bør jeg ha? Erfaringer på dette?

-Mellom ps3 og tv er greit, hdmi.

Tv?
    Hva skal jeg gå for, lcd eller plasma?
    Skal bruke tven til spilling, film og pcbruk.
    Erfaringer?

Noen som har en/flere tver å anbefale for rundt 10000..?
    Hvordan regne ut hvor stor tv man må ha, finnes det ikke en slags formel for det?

Mvh
    Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke noe ekspert, men har selv en 42" panasonic plasma tv, den er fantastisk til film, ikke så bra til pc da den ikke har full hd. Kjøper du kjente merker som Samsung eller Sony er du trygg på at du får kvalitet, og for 8000-10000 får du en bra 40" lcd med full hd på komplett eller netshop.

Jeg vet dessverre ikke om noe bra forsterkere til 3000, bruker du 1 eller 2 tusen til derimot, kan du få hk 3490, onkyo tx-sr606. Vet ikke om en forsterker til 3000 er bra nok til å drive mer enn 2 høytalere.

Billigere HD med Surroundanlegg - Lyd og Bilde
    Ellers kan jo et komplett hjemmekinoanlegg være bra, men vet ikke hvor mange tilkoblingsmuligheter du får da.

Jeg har hdmi-kabel fra min pc til surroundreciever, og hdmi fra reciever til tv, og får meget bra lyd OG bilde.

Ellers vet jeg ikke, håper noen andre kan hjelpe deg også:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plasma er nok den typen tv som gir mest for pengene,så d er jo et naturlig valg for mange

til forsterker har jo sony masse billig og bra har jeg sett,men de er ikke så populære har jeg skjønt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kabelen mellom ps3 og anlegget bør jo være optisk hvis du vil ha surroundlyden,eller så må du bruke hdmi selvfølgeli

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •