Hva med å gjøre 'antall svar' søkbart for en tråd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva med å gjøre 'antall svar' søkbart for en tråd?

Nok en 'genial' idè fra undertegnede..

Når jeg trykker på 'Nye innlegg' får jeg naturligvis opp de innlegg som er rangert fra nyest til eldst i en liste.

Ofte må jeg bla meg godt nedover for å finne tråder der veldig få om noen har svart i det hele tatt.

Jeg lurer derfor på om det kunne være en god idè at man ved å trykke på 'svar' kunne få opp en liste hvor de tråder med færrest svar ble rangert øverst. Ofte får ikke folk svar nettopp fordi aktive tråder dytter de 'uaktive' fort nedover.

Dette ville kanskje medføre at man fikk en hel haug med ubesvarte tråder øverst i listen, men man får jo bare opp de 'nye' trådene (vet ikke hvordan dette er definert) så listen blir ikke sååå lang.

Nå har jeg sittet i noen timer og får opp en liste på ca 130 tråder. Ofte får jeg mindre lister. Av disse 130 er det 14 tråder med 0 svar, altså ca 10%.

Jeg synes ofte det er mer interessant å prøve å svare på tråder med få svar enn de med flere sider å sette seg inn i.

Dette vil kunne gjøre det enklere for de mer 'erfarne' å kunne besvare tråder hvor få har meldt sin interesse tidligere.

Bare en tanke, men tanken er god

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg misforstår her, men kan du ikke bruke søkefunksjonen og skrive "maks 0 svar" som søkekriterie?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Mulig jeg misforstår her, men kan du ikke bruke søkefunksjonen og skrive "maks 0 svar" som søkekriterie?
    Oi, dèt må jeg sjekke. Men får man da opp ALLE svar noensinne med 0 svar? Gir søket deg da en liste med de nyeste trådene først?

Og hvordan gjør man dette søket egentlig?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av det nå, og det stemmer RuneW. Men det hadde vært enklere å kunne trykke den knappen (eller som skulle ha vært en knapp i mine øyne) 'svar' etter å ha trykket 'Nye innlegg'. Tror mange bruker denne funksjonen får å se hva som rører seg. I hvert fall jeg

Blir litt som Ebay og QXL hvor man kan trykke headingene over hver kolonne for å rangere disse. (eh, Ebay har kanskje en annen funksjon hvor man trykker fra en liste hva man vil ha først)..

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det som faktisk trengs her er en søkefunksjon i tråder for å finne temaer du ser etter..

Feks hvis det er en tråd på 43 sider og du ser etter ett spesielt innlegg som omtaler temaet er det ufattelig kjedelig å bla seg igjennom alle sidene for å finne det man ser etter...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    det som faktisk trengs her er en søkefunksjon i tråder for å finne temaer du ser etter..

Feks hvis det er en tråd på 43 sider og du ser etter ett spesielt innlegg som omtaler temaet er det ufattelig kjedelig å bla seg igjennom alle sidene for å finne det man ser etter...
    Ja, dette er et litt annet tema, men vel så mye verdt å implementere. Litt som at man kan trykke F3 og skrive inn søkeord på en webside.. Støtter den! (mulig dette også finnes for alt jeg vet, men lettere tilgjengelig kunne begge disse forslagene vært. Jeg har vært ganske aktiv her inne, men ikke funnet noen av de. Så da tipper jeg det er noe å kunne forbedre ved å gjøre slike funksjoner lettere tilgjengelig)

Informasjonsgraden blir bare større og større. Å kunne søke seg frem enkelt vil gjøre kommunikasjonen langt bedre. Og forhindre multiple tråder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •