En uhøytidelig avstemning :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En uhøytidelig avstemning :)

SE HER FØR DU STEMMER

Tenkte å fyre løs med en avstemning i forhold til nytt poengsystem skissert i tråden under:

http://avforum.no/forum/minhjemmekin...engsystem.html

Les igjennom og tenk litt på om dette kan være en forandring til det gode

Kort summert:
    Dersom du stemmer JA så ønsker du følgende:

1. En mer rettferdig måte å stemme på.
    2. En mer nyansert avstemning.
    3. En avstemning som kun gir mulighet til å gi.
    4. En avstemning som ikke gir mulighet til å senke andres karakterer for å bedre sin egen plassering.
    5. En avstemning som kun er til glede og dermed eliminerer misnøye.
    6. Å gjøre synligheten til kinoene på forumet LANGT bedre.

Detaljene finner du som sagt dersom du følger linken over!

Dersom du ikke er opptatt av poengsystemet i det hele tatt så ber jeg deg med ærbødig vennlighet om ikke å stemme. Dette fordi temaet egentlig bare berører de som er opptatt av et rettferdig poengsystem. Temaet er IKKE om man i det hele tatt skal ha et slikt system, men snarere om hvordan det skal være utformet (i kontrast til hvordan det er i dag)

På forhånd tusen takk for engasjementet! Det er slik det blir forandringer som monner

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja på alt sammen. En ting som kunne dempe presset litt var om det var en karantene tiid mellom hver gang du fkk legge opp bilder slik at ikke feigingene (dere vet hvem dere er!) kan legge ut eller skifte et bilde hver gang de forsvinner fra førstesiden.
    En total reset i forbindelse med en slik endring er også på sin plass. Personen som idag holder den o' så ettertraktede førsteplassen (ironi) har idag lite der å gjøre spør du meg. Det har kommet fullt av kinoer som er langt bedre byggd og tilrettelagt de siste årene.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja på samtlige fra meg.

Kloke ord wotg.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok flere som spekulerer i det å legge opp bilder i tide og utide, men husk hvor lang tid det tar og hvor mye arbeid det faktisk er å legge opp et bilde her. Det er ikke uvanlig for meg å bruke 5-10 minutter på et eneste bilde fra jeg laster det opp til det er ferdig trykket opp til ca toppen. Jeg kan godt skjönne de som gjör dette over flere dager hvis det er snakk om flere bilder. Ellers enig med Wotg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En enig med trådstarter om at det virkelig trengs et nytt system for å presentere kinoer.
    Men det virker ikke som om dette er prioritert. Bra initiativ å ta dette opp.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi kan love dere at dette er prioritert i V2-utviklingen vi jobber med nå om dagen. Vi ser jo at dette temaet opptar mange, og selv om et slikt system aldri vil bli 100% rettferdig er det uten tvil en rekke grep vi kan gjøre for å forbedre systemet en hel del!

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at det må gjøres noe med poengsystemet for og få det mer rettferdig men er ikke enig i alle punktene til trådstarter.

Og ikke glem bort oss som satser på stereoops:

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i tvil ang poengsystem i det hele, derfor stemmer jeg heller ikke.
    Men det jeg er helt enig er at dagens system burde fjernes eller endres.
    Og ikke minst bør det være et mye bedre system for å synliggjøre kinoene.

Grunnen til at jeg ikke er så ivrig på et rankingsystem er at det da oftest er prisen på komponentene som avgjør. For meg er det mye mer interessant å se fine kinoer oppstått av stor egeninnsats ifht til stor lommebok.
    Har aldri sett det imponerende i det å bruke masse penger, det er noe alle klarer.
    (For de fleste av oss er det riktignok snakk om hard prioritering med en viss sjanse for at det enten ender i skilsmisse, eller på TV i "Luksufellen", med det ER mulig )

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Er i tvil ang poengsystem i det hele, derfor stemmer jeg heller ikke.
    Men det jeg er helt enig er at dagens system burde fjernes eller endres.
    Og ikke minst bør det være et mye bedre system for å synliggjøre kinoene.

Grunnen til at jeg ikke er så ivrig på et rankingsystem er at det da oftest er prisen på komponentene som avgjør. For meg er det mye mer interessant å se fine kinoer oppstått av stor egeninnsats ifht til stor lommebok.
    Har aldri sett det imponerende i det å bruke masse penger, det er noe alle klarer.
    (For de fleste av oss er det riktignok snakk om hard prioritering med en viss sjanse for at det enten ender i skilsmisse, eller på TV i "Luksufellen", med det ER mulig )
    Tror du traff spikeren på hodet når du nevner prioritering. Det er også slik at noen er mer sakkyndige enn andre. For min egen del ville det vært umulig å bygge min kino selv. Ikke ville jeg hatt i nærheten nok tid heller. Sa da får jeg heller svi av litt gryn (dessverre). Men jeg synes man skal respekteres enten man velger den ene eller andre løsningen.

Folk som bruker mye penger på å få ting gjort må nødvendigvis planlegge meget bra og sette seg inn i utstyr, oppsett etc etc etc selv om de ikke holder hammeren. Så det å bruke masse penger garanterer ikke at resultatet blir bra. Tvert i mot er det mange feller å gå i og penger å kaste ut vinduet..

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad

Så er det jo ikke alle som er velsignet med DIY evner a'la norcad heller

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MIn erfraring er at jeg helt har mistet intressen, ikke bare for poenger, men jeg er nesten aldri innom minhjemmekino mer heller. For noen år siden var jeg innom nesten hver dag. I dag er det bare AVforum som jeg besøker regelmessig.

Hva dette kommer av vet jeg egnetlig ikke men det har kansje noe med synlighet å gjøre. Det at det ikke er så lett å se kinoer som intreserer meg spesiellt f.eks.

Så jeg stemmer altså ikke på dette om poenger men jeg er positiv til enhver endring som kan gi nytt liv i min intresse for minhjemmekino.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misforstå meg rett, jeg respekterer de som har tykk lommebok og interesse for hjemekino/hifi også. Og selvfølgelig kan det ligge stor innsats i planlegging osv, om man ikke er den som står med hammeren.

Årsaken til min vegring ovenfor rankingsystemer stammer fra et par andre interesseområder jeg har erfaring fra. Og da snakker jeg om ekstrem tilfeller hvor planlegging, utførelse, justering/tweaking, og fremvising var kjøpt og betalt fra ende til annen. Mens eierne med lommebok men uten kunnskaper høstet stor annerkjennelse. Ble bare irritert jeg for min del.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok det finnes svært mange i dette ganske land som har gjort nettopp det du påpeker norcad, nemlig å overlate absolutt hele jobben til et firma og rett og slett ikke tenkt på noe selv. Deretter lærer man hvor play knappen sitter og så har man det helt sikkert fortreffelig. Men jeg har en mistanke om at svært få av disse har brukerprofil her. Rett og slett fordi de ikke vet om forumet eller også fordi interessen er for liten. Gidder man ikke sette seg inn i sine egne produkter og oppsett gidder man kanskje ikke holde på med dette her heller.

En ting er vel sikkert og det er at de som har profil her og samtidig er aktive i forumet nok kan høste sin del av respekt ift sin kinoløsning, for da er man jo engasjert.

Så skal man vel heller ikke ta dette med poeng så voldsomt seriøst. Men jeg er opptatt av rettferdighet og ikke minst muligheter til å gjøre flere kinoer synlige. Da blir det mer moro for brukerne, både de som legger ut sin profil og de som ønsker å kikke

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er vitsen med en avstemning med kun ett skikkelig alternativ?
    Ta heller en avstemning om hvilke tiltak som er ønskelige enn en som kun poengterer det samme som har blitt tatt opp mange ganger før. Det er da allerede klart at "folket" ønsker en forandring?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Ta heller en avstemning om hvilke tiltak som er ønskelige enn en som kun poengterer det samme som har blitt tatt opp mange ganger før. Det er da allerede klart at "folket" ønsker en forandring?
    Dette er en avstemning om det er slik at folk tror min idè til nytt poengsystem kan være til det gode. Selve forslaget finner du ved å følge linken jeg viser til.

Det har vært forsøkt mang en gang å debatere HVA man skal gjøre av forandringer, men dette sklir alltid ut i useriøse diskusjoner (er vel ikke første gang).

Derfor så jeg mitt snitt til å tenke dette litt nøyere igjennom og presentere en løsning som i mine øyne i hvertfall kunne fungere svært godt.

Det er denne modellen det stemmes over. Dersom andre har egne gjennomtenkte forslag som i sin helhet kan begrunnes så hadde det vært kjempespennende å tatt en titt på det

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Støttes.

Lygren har vel snakket om en endring i V2 hver gang dette temaet dukker opp, så at det kommer en form for endring er vel allerede på tegnebrettet skulle en tro. Gode forslag til endringer har også kommet - i flere tråder.

Dog, en aldri så liten påminnelse til "The Don" Lygren så han ikke glemmer våre største fanesaker skader da ingen!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja på alt fra meg også

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Dog, en aldro så liten påminnelse til "The Don" Lygren så han ikke glemmer våre største fanesaker skader da ingen!
    Er vel det som er hovedsaken her ja. Kan hende sitter det allerede større hjerner og tenker ut enda bedre forslag enn mitt. Men dette er altså det beste jeg har klekket ut

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar ofte en titt på "Nykommer-listen" for å få med meg om det er kommet noen nye og inspirerende hjemmekinoer, men det er til stadighet hjemmekinoer der jeg vet jeg har sett før, og det er ikke alltid så mange ekte nykommere der faktisk. Litt trist egentlig...

Og så er det den "Sist oppdatert - listen", det er selvsagt ikke få (meg inkludert) som en gang iblant faktisk bytter ut litt utstyr og velger å ta nye og bedre bilder for å stille hjemmekinoen i bedre lys ;-)
    Bonusen med dette er jo at man får en plass på førstesiden. Jeg er nå av den formening at redigering av tekst burde gi like mye "sist oppdatert" som å oppdatere bilde(r), da dette kan være til minst like stor betydning for beskrivelsen av gjennomføring og tanker rundt oppsettet. Men jeg sitter allikevel igjen med en følelse av at det er for "enkelt" å få en førsteside-plass kun fordi man knipser ett nytt screenshot.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten noen som vet om det satt noen dato eller sånn ca når V2 av forumet forventes lansert?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •