Pris

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24

Tråd: Pris

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pris

Kunne det ikke være en idè å kunne få anledning til å sortere kinoene etter kostnad/pris?

I så fall hvorfor ikke?

Man har i dag mulighet for å oppgi pris, noe faktisk ganske mange gjør. Det ville være flott om man da kan søke opp alle kinoene i den gitte priskategorien. Så kunne kinoene listes etter karakter.

Slik får vi mye bedre frem de beste kinoene i hver priskategori. Og nettopp dèt trengs: bedre synlighet for kinoene. Veldig mye bra som ikke kommer godt nok frem blant de 2000+ profilene her.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vært postivt med tanke på at man gå inn og se på en kino som ligger innen samme budsjett en selv tenkte seg og få idèer. Godt forslag

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veiledende pris eller betalt pris??

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Veiledende pris eller betalt pris??
    I dag kan man velge å oppgi hvor mye man ca har gitt for sin kino totalt. Det er denne infoen jeg mener burde være søkbar.

Så blir det vel opp til folk hva de vil oppgi

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite med slike opplysninger i din kino Stapedius Har vel kostet noen hundre tusener den også vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor gjøre jobben til tyvene lettere :?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt om alarm?

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Julius Sounds
    Hvorfor gjøre jobben til tyvene lettere :?
    nick´ene her er jo ikke akkurat geografisk plasserende da...

Støtter meg forøvrig til flere søkbare kriterier. Og en annen ting, medlemslisten bør ikke være sortert etter nick som standard, der medlemmer med spesielle nick (som begynner med et tegn) blir prioritert.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes at dette er en i utgangspunktet god ide. Det er ikke mye retferdig når femtenåringer skal stille "likt" med voksne menn med millioner til disp på både rom og utstyr.

Forøvrig så er det litt vanskelig med sånne som meg selv som har (ganske)dyrt utstyr men kjøpt brukt. Det beste er vel å bruke veiledende priser selv om heller ikke dette blir riktig.
    Mange har jo også DIY utstyr. Hva skal dette verdisettes til?

En annen side er kostnadene med rommet. Hva skal en vurderer f.eks RuneW sin kino til? Han gjør jo alt selv og får dermed kr 0 i arbeidskostnad men andre leier inn Edge og lignende som gjør hele jobben med prosjektering innleie av folk osv. Der blir kostnaden ekstrem.

En mulighet er å bruke veiledende og gjøre et overslag på romkostnad. Så kunne en delt inn i klasser f.eks
    0-50 000
    50 000-100 000
    100 000-500 000
    500 000-1 000 000
    1 000 000- over

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kategoriene i dag er som følger:

10-20
    20-30
    30-40
    40-50
    50-75
    75-100
    100-150
    150-200
    200-300
    300-400
    400-500
    500-750
    >750

Ikke alle oppgir hva kinoen koster og det skal man naturligvis ha full rett til. Som det påpekes har ikke jeg oppgitt mine kostnader, men så er jo også min kino mer enn synlig nok..

Det jeg for øvrig er ute etter er vel som det også sies her muligheten til å se på kinoer i forskjellige prisklasser, det er lettere og mer "rettferdig" å vurdere kinoene slik dersom man ønsker det. Det hadde da vært fint om man kunne få opp topp-lister over de forskjellige prisklassene, dersom dette er noe som interesserer folk

Er det ikke morsomt å få frem profiler mer tydelig som utmerker seg litt i forhold til prisnivået? Så blir ikke bare "vi" i toppen synlig. Jeg ville i hvertfall funnet stor glede i dette

Kanskje er da dagens nevnte priskategorier litt vel detaljert..

Mitt forslag:
    0-25
    25-50
    50-100
    100-250
    250-500
    500-750
    750-1000
    >1000

Jeg synes man skal ta utgangspunkt i hva produktene har kostet å kjøpe, selv om man bygger selv eller kjøper brukt. Man vil jo da bare som resultat havne i en lavere priskategori og dermed utmerke seg positivt i den kategorien. Men dette er uansett ikke noe tema egentlig idet det ikke lar seg sjekke. Hva folk oppgir får nok være deres sak.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var litt skeptisk i starten til denne da mange hadde kommet til å skryte på seg endel, mange kapitalister med personlighetsproblemer ut å går i dette land

men tanken på at man kan søke på pris å se hva man selv kan få for den respektive sum man er ganske bra.

problemet blir jo som sagt om det skal være nypris eller bruktpris.

blir jo feil å søke på en kino til 100000 når det er meget utdaterte produkter som i dag kanskje er verdt 20k. da kan jo enkelte også gå i fella om de ikke er oppmerksome, stiller spørsmål eller ikke har erfaring på området.

uansett, jeg er for dette!

mvh
    stian

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xanakor: jeg forstår helt klart hva du vil ha frem mtp hvordan man verdsetter. Men det er jo allerede i dag en mulighet for å oppgi pris. Det jeg egentlig ønsker er at prisen er søkbar.

Dette vil gjøre flere kinoer synlige, og dèt er mangelvare pr i dag.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tillater meg å "bumpe" denne tråden da det helt sikkert er rom for flere innspill

(se hoved-topicen)

Delta gjerne også i min avstemning angående poengsystemet. Dette er noe som også bidrar til rettferdighet og synlighet av kinoene: http://avforum.no/forum/minhjemmekin...vstemning.html

Nb! Jeg ber dere lese litt i innleggene (ikke så mange) slik at dere vet nøyaktig hva dere stemmer på

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg støtter den søkingen. Da er det letter å finne fram i hjemmekinoene også.

Genialt spør du meg

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Eg støtter den søkingen. Da er det letter å finne fram i hjemmekinoene også.

Genialt spør du meg

Helt enig!! hvorfor ikke... Kunne vært interresant å se hva snittet er også :-D

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da burde det også være delt på rom og utstyr.
    Mange bruker jo hundretusener på rommet og det er det ikke alle som er interessert i å gjøre. Men vil heller vite hvilket utstyr de kan få for pengene sine hvis de har et passe egnet rom.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi skal få til dette på vår nye plattform folkens... Når det gjelder "pris" må det jo være "betalt pris" som gjelder, ikke veil. pris eller tilsvarende. Unntaket er selvsagt bransjeaktører som får fatt på tingene billig...

Det kan jo i så måte være spennende å se hva noen klarer å få til av utstyrspark for et gitt antall kroner mener jeg!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...Når det gjelder "pris" må det jo være "betalt pris" som gjelder, ikke veil. pris eller tilsvarende..
    Problemet da (om det kan kalles et problem) er at to rom med identisk utstyr havner i veldig forskjellige klasser om det ene oppsettet er handlet brukt.

Kanskje dette bare vil vise hvor mye man kan få for pengene på bruktmarkedet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Da burde det også være delt på rom og utstyr.
    Mange bruker jo hundretusener på rommet og det er det ikke alle som er interessert i å gjøre. Men vil heller vite hvilket utstyr de kan få for pengene sine hvis de har et passe egnet rom.
    Helt enig... der kom du meg i forkjøpet. Det burde også være to hoved grupper av kinoer feks. Dedikerte kinoer og Stue-kinoer, fordi det er helt forkjellig typer kinoer.

Selve prisen på kinoen er ikke så intressant for meg, jeg vet hvor mye penger jeg har og hva jeg får for dem. Men det er kansje den eneste måten å få flere kinoer synlig på. Jeg er mer opptatt av dem tekniske løsningene, fargevalg møbler osv i kinone enn hva utstyret koster.

Som nevnt litt lengere opp i tråden så tror jeg ikke disse oppgitte prisene vil representere den vanlige mann. Disse prisene vil være villendene, er det ny, brukt eller tilbuds priser. Er rommet bygd av snekkere og eller av egen arbeisdskraft, eller kansje en kombinasjon. Og noen vil kansje spekulere i å over prise eller under prise litt for å komme i den gruppen som anlegget gir best resultat.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje litt OF i forhold til trådstarter, men høyt relavant angående ved å av gi poeng til kinoer.

Har det vært tenkt på gi å gi flere vurdering per kino feks 0-6 poeng på:
    -Utstyrs nivå
    -tekniskeløsninger
    -fargevalg
    -møbler
    -byggekvalitet
    -total pris/kvalitet
    osv

Dette vil muligens bringe flere kinoer frem i lyset.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •