Idè angående poengsystem - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 262
    Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lagopus
    Hva med at den som gir en stemme får denne talt opp på profilen sin.
    Altså dersom jeg har gitt 3, 4, og 5 på tre ulike kinoer, har jeg et snitt på 4 som står på min profil som gjennomsnitt avgitt poeng. Dersom jeg har gitt 5 på kinoen til vennen min, og 1, 1, 1, 1 på konkurrentene sine så blir snittet mitt 2 og på den måten synliggjøres det at jeg gir dårlige poeng. Dersom kinoen min i tillegg klatrer fort, tja...

Man kunne til og med vist en kurve av mine gitte peng. Den bør etterhvert se litt ut som en normalfordelingskurve (gauss). Dersom jeg har gitt mange 1ere, blir det da veldig synlig...

Beklager om ideen har vært nevnt før, men jeg synes den er god, og tror den kan hjelpe mot misbruk. Men den er kanskje ikke så lett å implementere.
    Denne er ikke dum, selv om den (som ingen andre modeller) er vanntett. Jeg er nok likevel mest tilhenger av en filter-modell som tar bort stemmer som avviker fra median eller gjennomsnitt for hver enkelt kino. Jeg er ikke helt med på Lygren sin modell som refererer til aktivitet. Det kan raskt medføre en vesentlig økning i antall kommentarer på forumet som ikke har noe innhold. Da svekkes forumets kvalitet (det blir lengre mellom hver relevant kommentar). Dette blir den klassiske russiske sko modellen hvor det produseres sko som ingen trenger for å få opp produksjonsvolumet.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si det er mye action på poenggivning om dagen.
    Jeg har klart å få hele 6 stk. 1`ere og 2 stk. 2`ere siden fredag.

De 3 siste 1`erne har kommet i løpet av en times tid.

Enten må jeg ha hisset på meg et lass med brukere, eller så må kinoen min ha blitt helt ubrukelig siden fredag

Kanskje på tid å fjærne hele greiene.....

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her, fikk senest en 1´er i dag... mulig på grunn av litt diskusjon. Og fikk ikke mindre enn to 1´ere sist uke!

Vurderer faktisk om jeg bare skal droppe hele presentasjonen, for dette er for dumt! Men på en annen side, så bryr jeg meg lite om det.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Samme her, fikk senest en 1´er i dag... mulig på grunn av litt diskusjon. Og fikk ikke mindre enn to 1´ere sist uke!

Vurderer faktisk om jeg bare skal droppe hele presentasjonen, for dette er for dumt! Men på en annen side, så bryr jeg meg lite om det.
    Bryr meg engentlig ikke noe særlig, men det er jo et "virus" ute å går, når jeg får så mange lave score så kjapt.... Regner med de 3 siste er fra samme person som sikkert har flere brukernavn. Stemmer da opp sin egen, samtidig som man kan stemme ned andre.
    Regner ikke med at 8 stk i løpet av helgen syns at kinoen min har en "verdi" av 1 og 2 poeng, siden den gjennomsnittlige scoren var 4,10 på torsdag.

EDIT: En kjenning av meg, "kalle Klovn" har akkurat rukket å få 3 stk. 1`ere han også, kun i løpet av samme tid.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...vi har et system som fanger opp misbruk nå, og tar affære der vi ser det er snodige karaktergivninger til stede... Systemet baserer seg på både IP og en egen oversikt over hvilke stemmer den enkelte bruker har gitt og mottatt. Dermed ser vi kjapt om folk driver å stemmer opp egne kinoer og ned andres, både med og uten IP-verifisering.

Det som føler seg truffet; det er altså BARE å droppe slikt tull, dette ødelegger for hele poengsystemet, og vil bli slått hardt ned på i tiden fremover. Vi har rett og slett sett oss lei!

For øvrig er det kanskje verdt å merke seg at vi har sett veldig lite til dette fenomenet, men vi skal sjekke din kino, Denonbuster og hhalstensen...

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Bryr meg engentlig ikke noe særlig, men det er jo et "virus" ute å går, når jeg får så mange lave score så kjapt.... Regner med de 3 siste er fra samme person som sikkert har flere brukernavn. Stemmer da opp sin egen, samtidig som man kan stemme ned andre.
    Regner ikke med at 8 stk i løpet av helgen syns at kinoen min har en "verdi" av 1 og 2 poeng, siden den gjennomsnittlige scoren var 4,10 på torsdag.
    Nå har du en meget lekker og gjennomført hjemmkino, så de fleste synes er fin. Men når det drar andre ned på listen, finnes det tydeligvis de som ikke vil ha noe av dette, dessverre!

Urettferdig system, og det burde vært slik at man kun kan gi score ved å legge igjen kommentar eller i det minste ha en egen presentasjon. I tillegg burde det vært en slags matematisk begrensning på hvor stort avvik man kan stemme på iforhold til total scoren. Dette er nevnt allerede i denne tråden mener jeg å huske, men endringer blir det nok ikke før V2 kommer.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...vi har et system som fanger opp misbruk nå, og tar affære der vi ser det er snodige karaktergivninger til stede... Systemet baserer seg på både IP og en egen oversikt over hvilke stemmer den enkelte bruker har gitt og mottatt. Dermed ser vi kjapt om folk driver å stemmer opp egne kinoer og ned andres, både med og uten IP-verifisering.

Det som føler seg truffet; det er altså BARE å droppe slikt tull, dette ødelegger for hele poengsystemet, og vil bli slått hardt ned på i tiden fremover. Vi har rett og slett sett oss lei!

For øvrig er det kanskje verdt å merke seg at vi har sett veldig lite til dette fenomenet, men vi skal sjekke din kino, Denonbuster og hhalstensen...

Flott, Da kan kinoene få den karrakteren de fortjener

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

her skjer det saker og ting...

Som jeg har opplevd tidligere så ryker man rett ned i poengsum dersom man dukker opp på en av topp listene. Nå var både Denonbuster og meg på topplisten for kombinert. Da varer det ikke lenge før 1'erne kommer tett!

Jeg har ingen problem med at man ikke liker kinoen min - jeg ser selv en del forbedringspotensiale , men dette blir litt dumt. Kanskje får man ta det som en fjær i hatten at noen tar seg bryet med å gi meg en 1er!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

Det som er hyggelig å se er at Akto sin nye presentasjon drar inn rene femmere over hele rekka :-D

Det synes jeg er veldig hyggelig og et godt tegn.

Grunnen til at jeg quotet var at jeg lurte på om det går å stemme opp egen kino?
    Jeg har ikke presentasjon og har ikke satt meg inn i alle detaljer. Hvis en logger seg på med annet brukernavn fra en annen ip vil det vel være vanskelig å spotte med dette systemet.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom meg inn på klatrerlista når jeg kom meg opp på 3.96 poeng8) Men når jeg tittet etter en time etterpå var poeng 3.70 som var reelt. Jeg vet jeg ikke har verdens råeste kino ,men den fortjener vel mere en 2 sjappe 1ere:???:

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser dere forresten hvilke karakterer dere har fått? Jeg klarer bare å se min gjennomsnittskarakter.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Hvordan ser dere forresten hvilke karakterer dere har fått? Jeg klarer bare å se min gjennomsnittskarakter.

Du må bare regne selv.

Antall stemmer X snitt poeng. Eks: 65 stemmer x 3,78 poeng = 246 poeng ( rundet opp )

Om man etter neste stemme har 3,74 poeng blir det som følger: 66 stemmer x 3,74 poeng = 247 poeng, altså ett poeng mer enn ved 65 stemmer.

Tilstrekkelig uklart?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Jeg kom meg inn på klatrerlista når jeg kom meg opp på 3.96 poeng8) Men når jeg tittet etter en time etterpå var poeng 3.70 som var reelt. Jeg vet jeg ikke har verdens råeste kino ,men den fortjener vel mere en 2 sjappe 1ere:???:
    Mer eller mindre det samme som hendte meg, gikk fra ca. 3,90 til ca. 3,70 på 3 stemmer.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Mer eller mindre det samme som hendte meg, gikk fra ca. 3,90 til ca. 3,70 på 3 stemmer.
    Det er trist men heldig vis koser jeg meg med anlegget selv om jeg skulle komme ned på 1.00 Men før jeg tømte profilen min pga bytting av oppsett var det en del som hadde skrevet en del nedelatende kommentarer,og alle de hadde tom profil selv:evil: Kjekt å kunne sjikanere og stemme ned når en sitter med jvc bomblaster. De som er mest på hugget har vel ikke den rette holdningen. Jeg synes at holdningen skal være konstruktiv,Uansett!!!!!:evil:

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å kunne sjikanere og stemme ned når en sitter med jvc bomblaster. De som er mest på hugget har vel ikke den rette holdningen. Jeg synes at holdningen skal være konstruktiv,Uansett!!!!!:evil:
    Enig i det. Dette handler om å dele en felles interesse, og ikke en konkurranse om hvem som er best. (Det vet vel forresten alle hvem er etter at Liverpool overkjørte Real Madrid):-D

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble såpass lei av all den "festlige" stemmegivningen, slik at nå er profilen min redigert.

Alle stemmer og kommentarer er tatt bort, vi prøver på nytt8)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble såpass lei av all den "festlige" stemmegivningen, slik at nå er profilen min redigert.

Alle stemmer og kommentarer er tatt bort, vi prøver på nytt8)
    Kansje vi skal slette hele dritten ,og legge anlegget ut på Facebook

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje vi skal slette hele dritten ,og legge anlegget ut på Facebook
    +1

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1
    Facebook: Hei jeg er en sprudlende gutt på 27år som liker vin og er mye sammens med gode venner. Jeg er sporty og impulsiv og liker en god latter. Og dette er bilder av min hjemmekino:

Det fungerer liksom dårlig det også:???:

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Facebook: Hei jeg er en sprudlende gutt på 27år som liker vin og er mye sammens med gode venner. Jeg er sporty og impulsiv og liker en god latter. Og dette er bilder av min hjemmekino:

Det fungerer liksom dårlig det også:???:
    Jeg har faktisk lagt innpå et album med bilder av oppsettet... men egentlig funker det nok ikke særlig bra. For den ikke-entusiastiske vennekretsen min, fremstår nok dette mer som irriterende skryting, enn som inspirasjon :???:

Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •