Idè angående poengsystem - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 262
    Newcomer Deckard sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Vet sannelig ikke hva jeg skal si om en slik uttalelse. Folk må da få lov til å synes at poeng er gøy uten at andre skal legge seg i det. Grunnlaget for din kritikk er ikke-eksisterende. Det finnes et poeng-system og da må da folk få bry seg om det?.........
    På samme måte må folk få bruke poengskalaen slik de mener det er hensiktsmessig. Man har en skala som går fra 1 - 5, ergo har man sin fulle rett til å gi en ener dersom man mener det er riktig. Folk kan da ikke bli kritisert for å gi sin mening?

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Jeg spør rett ut jeg: Hvordan vet du at det er 1ere som er ute å går og ikke 2ere?
    Og har du gitt noen 1ere selv? og ev på hvilket grunnlag?
    Jeg har selv gitt flere 3ere og 4ere på de grunnlag at jeg ikke synes de fortjener toppkarakter!
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Ja, greier du for eksempel og finne ut hvilken karakter jeg ga deg(trådstarter) akkurat?
    Nei jeg kan selvsagt ikke finne ut av dette. Som flere andre tråder, som omhandler samme tema, kan man derimot lese om brukere som ikke har problemer med å regne ut at 1'ere gis deres profil. Dersom man ikke har et svært høyt antall stemmer så ser man jo at kinoen faller som en sekk. Nokså enkel matematikk. Man regner naturligvis ikke på dette første gang man faller, men etter 10 fall begynner man å lure. Jeg mener ikke noe annet. Beklager om jeg virker for bastant. Man har anledning til å mene hva man måtte ønske, eventuelt ikke bry seg om temaet

Jeg har forbannet meg tidligere og avgitt dårlig score i ren affekt, men jeg har angret og har per i dag ikke èn eneste 1'er avgitt. Simpelthen fordi det ikke er rettferdig for noen å motta 1'er (bortsett fra et par tøyseprofiler som fra før har 1 i snitt.. men disse bryr jeg meg lite om).

Slik hadde det seg at jeg opprettet denne tråden i håp om forandring. Min eneste motivasjon med denne tråden har vært og er at systemet skal bli bedre.

Håper dette var oppklarende. Jeg synes dog man skal få lov til å stemme hva man vil, men det er tross alt få kinoer som fortjener 1'er. Da har man gjerne andre motiver bak sin poengavgivning. (på seg selv kan man andre lese).

Derfor har jeg argumentert for poeng-givning basert på det snittet man allerede har slik at de åpenbart 'uriktige' karakterene ikke tillegges samme vekt. Dersom kinoen vi nå snakker om i eksempelet forandrer snitt, ja så tillegges tidligere avgitte karakterer mer tyngde om de er nærmere snittet.

Det var hele hensikten med denne tråden. Og det var den idèen jeg ba dere vurdere her.

Med dette er debatten død for min del. Ledelsen/moderatorene har sagt at forandringer vil inntreffe, og da er jeg en fornøyd bruker av AVforum.

Er det øvrige meninger om poengsystemet ber jeg den som ønsker å si sin mening om å opprette en ny tråd.

Som sagt: takk til alle innspill/meninger! (håper og tror at noe positivt kom ut av disse)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deckard
    oioi... sammenligningene dine blir litt vel sære. At noen gir en femmer til kompisen sin gutteromskino er vel egentlig ikke så rart og heller ikke noe som avgjør en avstemming. At noen synes toppkino x er finere enn toppkino y og dermed gir x en femmer og y en ener skjer nok også. Det er vel heller ikke noe spesielt pussig ved det? Jeg tror dog at i den store potten så vil dette jevne seg ut slik at problemet ikke er så stort som enkelte mener. Det er jo rene paranoia stemningen her og jeg må innrømme at jeg tenker at "noen" er missfornøyde med plasseringen sin, derav dette rabalderet.

Dersom det viser seg at noen medlemmer med flott kino tar seg bryet med å åpne en haug dummy-kontoer for å ødelegge for andre brukere så ser jeg selvsagt det som et problem. Det vil dog overraske meg om det er fakta, men det er vel en smal sak å sjekke om mange profiler kommer fra samme ip?

----

For meg personlig er det i utgangspunktet uinterressant hva oppsettet koster. Det som betyr noe for meg er hva vedkommende har fått til med aktuelt budsjett. En kino som er påspandert 1 million bør sammenlignes med en annen kino til en million for å gi den korrekt stemme. Dyrt utstyr og pen tapet er ikke nok til å få en femmer av meg, slik er det bare. Synes du det er en bekreftelse på dårlig dømmekraft?

Respekter andre sine synspunkter fremfor å sable de ned fordi du har et annet standpunkt. Da blir det mye triveligere.
    Sammenligningene er på ingen måte sære, heller høyst relevante. Det er nå slik her at alle kinoene sammelignes uansett prisklasse og type kino. Hvorfor noen velger å bedømme en kino isolert sett er helt uintressant, men det vil være et problem hvis mange gjøre det. Da faller jo litt av poenget med rangering av kinoer bort hvis alle "skulle" ende opp med samme gjennomsnitt eller at kinoene ikke kan skilles i fra hverandre på poeng i forhold design/utstyr/pris. Og argumentet for at dette totalt sett så går det opp i opp derfor er det greit blir nå helt feil for meg, uansett så har du ikke noe dekkning for det.

Og ja, da synes jeg du har dårlig dømmekraft når du ikke har evnen til å sette dette i perspektiv med dem andre kinoen du har sett her.

For å ha det på det reine så har jeg ikke lagt ut kinoen min her på Avforum, og jeg respekter alle sine synes punkter, men jeg setter et spørsmåltegn til hva enkelte legger til grunnlag for sin stemme. Jeg har ikke noe "tjene" på mitt engasjement her bortsett fra å få et bedre system hvor jeg kan dra nytte av poenggivningene i forhold til søk/interessen av å se hva andre har. Slik det er idag så gir systemet meg nesten ingenting, og det er heller ikke intressant å gi noen stemmer. Men antagelivis kommer det et system som blir bedre:-D :-D

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Honør til Lygren!
    Glimrende nytt poengsystem!8-)
    Nå har jeg tro på at vi kan få en poengfordeling med mere kontraster

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ikke takk meg, takk Striky og mag som har jobbet med dette en god stund nå! Alt er ikke på plass enda, men de jobber med saken...! Helt enig i at det nye poengsystemet er langt bedre...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempekult og mye mere spennende!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker det nye poengsystemet.

Kudos til alle involverte.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempeflott.

Takk til alle dere som har jobbet med oppgraderingen.

Nå trenger vi bare inndeling i priskategorier8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, kjempe artig.... her legger man virkelig til rette for å kunne gi en nyansert og riktig stemme :-D :-D

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Glimrende det nye poengsystemet:-D Og ikke minst rulleringen av utvalgte fra topp 10.

Kred til alle involverte

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra med nytt system samt rulleringen på topp 10. Da blir ikke sidene så statiske!:-D

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poengsystemet som nå er implementert er slik jeg ser det en klar forbedring. Men er det bare meg, eller avgis det færre stemmer totalt sett nå? Dette kan kanskje skyldes at stemmer avgitt for 1 år siden elimineres? Eller?

Og et spørsmål: får man påminnelse når en stemme man har gitt blir ugyldig? Hvis ikke vil antall stemmer definitivt synke over tid på alle profiler, men kanskje spesielt på de profilene som ikke har høy synlighet.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stapedius: En trenger 100poster for at stemmer skal registeres, så kan godt hende de som stemte før, men også stemmer nå ikke blir registrert da postcounten er under 100.
    Om en profil oppdateres vil din stemme kun gjelde 1år fremover i tid.
    Jeg har ikke fått påminnelser, men om du går til "mine poengvurderinger" så ser du hva som er registrert og hva som ikke er registrert.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Stusser også litt på poengsystemet. Hvordan fungerer denne 'Topp 6' rangeringen? Her ligger presentasjoner som på full liste ligger ned mot 10-tallet?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...tror det er slik at på "medlemslisten" teller alle stemmer uansett alder, mens den på topp-6 justeres for gamle stemmer... På V2 skal vi påpasse at alle lister følger samme logikk, blir jo veldig rotete ellers...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Åja, skal nok bli bra med ny V2 da ja.
    Har egentlig ikke brydd meg noe om dette, men en dag ble nysgjerrigheten for stor, og eg bare måtte spørre

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øvrig er alt som før: Så snart man dukker opp på "klatrer" listen så dukker det opp noen som mener at kinoen er verdt tre enere eller der omkring. i går hadde jeg 23,78 poeng fra 47 stemmer og i dag 23,38 fra 48 stemmer. Takk for 3*1! Tross alt bedre enn Jahn Teigens "0" poeng med mil etter mil!:wink:

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Festlig.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, se det, der fikk jeg en stemme til. Nå 49 stemmer og 22,96 i snitt. Må være den nye sofaen som ikke ble godt mottatt!

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Nei, se det, der fikk jeg en stemme til. Nå 49 stemmer og 22,96 i snitt. Må være den nye sofaen som ikke ble godt mottatt!
    Kjipt, men du kan trøste deg med at nå har du 50 stemmer, og 22.94 poeng.

Da har du med andre ord klart hele 3 runder med 3*1 poeng, i løpet av en ettermiddag

Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •