Idè angående poengsystem - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 262
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...verdisettingen må derfor gjøres ihht "normal" markedsverdi, og selvsagt blir det jo uansett ingen eksakt vitenskap hvis folk selv setter verdien... Når det gjelder systemet jeg tenkte på ovenfor måtte det jo vært 100% automatisk, men som nevnt, i første omgang får vi nesten bare la folk sette den verdien en selv føler beskriver oppsettet på korrekt måte, da kanskje med noen retningslinjer for verdisettelse folk kan ta utgangspunkt i.

Newcomer Deckard sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    For å prøve å danne et bilde av hva jeg mener:
    Feks hvis du har en splitter ny Lada og en splitter nya Farrari, så blir det litt feil å gi 5 poeng til Ladaen og 1poeng til Farrarien på grunnlag av at du liker fargen på Ladaen best.

Feks hvis du har en spiltter ny Buss og en Farrari (samme ny pris), så blir det feil å gi 1 poeng til Farrarien og 5 poeng til bussen på grunnlag av du synes det er kjekt med 50 sitter.
    Dette blir jo helt feil.

Om man ikke får stemme etter egne kriterier så får man heller fjerne karaktersystemet i sin helhet. En slik avstemming skal avspeile brukernes gjennomsnittlige vurdering.

At noen er missfornøyde med at de får en og annen ener vitner om stormannsgalskap. Jeg bestrider ikke at stemmene kan være urettmessige og bunne i taktikk, men jeg tror at brukerne på toppen utsettes for dette i tilnærmet lik grad og at plasseringene i toppen er reelle.

Jeg ønsker endringer i systemet jeg også, men som jeg har sagt tidligere, ikke så drastiske som enkelte her prøver å "gnåle" seg til.

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må da by på store problemer hvis alt tenkelig utstyr skal linkes til AVnytt..
    Mange her inne har jo utstyr som begynner å dra på åra.
    Og hvem skulle isåfall legge inn alt av utstyr i AVnytt med detaljer som veiledende pris osv. slik at man kan linke til det.?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det kan bli visse utfordringer, maskinisten, så dette blir nok ikke noe vi vil innføre helt med det første, var nok mer en tankeretning som krever med undersøkelse og gjennomtenkning...

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

There IS A GOD

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...vi skal se om vi ikke klarer å få til en "mellomløsning" mens vi venter på V2-plattformen...
    Oppdateringer kommer!
    Dette er vel så langt det er mulig å komme i forhold til en god oversikt, so I rest my case! Det hadde vært fantastisk om bare våre politikere hadde vært like lydhøre! Takk Lygren

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Syntes DU virkelig det, Stapedius?

Forslagene som Denonbuster kommer med, har alle vært oppe tidligere. Og Lygren har allerede opplyst om at det kommer endringer i V2. Da er det bare å smøre seg med litt tolmodighet.
    Hvem er det som har laget denne tråden, HåkonN? JA, dèt synes jeg! Og jeg er en av de største forkjempere for et rettferdig poengsystem her inne. Dèt bør de fleste ha fått med seg..

Folk vet jo at det finnes måter å stemme på som helst ikke burde være tilgjengelige. Og når man til stadighet mottar 1'ere konsekvent når man klatrer litt på listen, ja da blir man ikke glad. For meg er det viktig at brukerne er fornøyde i forumet. Men det nytter ikke å be de som mottar 1'ere å holde kjeft fordi det ikke er poengene som har noe å si...

Det må være opp til hver enkelt å definere hva som betyr noe når man legger ut en kino-profil. Det er et poengsystem, og når man ser at svært mange 1'ere blir avgitt i hytt og pine, så betyr det at folk ER svært opptatt av poeng. Og da mener jeg man må lage et system som ikke tillater manipulasjon slik som nå er mulig. Jeg Kan ikke skjønne at det er så vanskelig å se dette..

Dersom noen påpeker misnøye med poeng-givningen så får de en belæring om at poengene ikke er viktige. Men det er jo ikke de som mottar manipulerende poeng som er mest opptatt av poengene, det er de som avgir 1'ere.. (og ofte er det nok de samme, fordi når man mottar 1'ere så avgir man 1'ere.. misnøyen forsterkes med andre ord.. = enkel menneskelig psykologi..)

Jeg tror personlig at mange er svært trette av å motta 1'ere uten mening. 99% av alle 1'ere som avgis er slik jeg ser det uten mening i bunn og grunn, og da skjønner vel alle at det er noe feil med poengsystemet. Sa la vær å kritiser de som nevner dette. Når folk mottar 1'ere så er veien kort for selv å avgi 1'ere. Man opplever urettferdighet. Spørsmålet blir da hva som kom først, høna eller egget! Slik danner det seg en ukultur. Og derfor bør muligheten begrenses. Dette er enkel politikk, som ikke løses ved å hudflette en gjerningsmann, for gjerningsmannen er den samme som offeret. Folk som avgir 1'ere har selv mottat 1'ere. Slik går runndansen. Så å gjøre noe med systemet er den beste løsningen!

JA, vi får beskjed om at endringer kommer. Og dèt er veldig bra! Men det er da ikke noe i veien for å fortsette diskusjonen inntil eventuelle forandringer inntreffer.

Personlig venter jeg i spenning, og har tro på at det inntreffer forandringer som er av den gode typen. Nettopp fordi folk sier i fra!

AVforum blir da et bedre sted fordi det har vært en debatt som denne.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deckard

At noen er missfornøyde med at de får en og annen ener vitner om stormannsgalskap.
    Vet sannelig ikke hva jeg skal si om en slik uttalelse. Folk må da få lov til å synes at poeng er gøy uten at andre skal legge seg i det. Grunnlaget for din kritikk er ikke-eksisterende. Det finnes et poeng-system og da må da folk få bry seg om det?.........

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deckard
    Dette blir jo helt feil.

Om man ikke får stemme etter egne kriterier så får man heller fjerne karaktersystemet i sin helhet. En slik avstemming skal avspeile brukernes gjennomsnittlige vurdering.

At noen er missfornøyde med at de får en og annen ener vitner om stormannsgalskap. Jeg bestrider ikke at stemmene kan være urettmessige og bunne i taktikk, men jeg tror at brukerne på toppen utsettes for dette i tilnærmet lik grad og at plasseringene i toppen er reelle.

Jeg ønsker endringer i systemet jeg også, men som jeg har sagt tidligere, ikke så drastiske som enkelte her prøver å "gnåle" seg til.
    Jeg vet ikke helt hva du henviser til, men slik jeg tror jeg har forstått deg så blir det absolutt ikke feil. Hvis "du" seriøs mener at gutteromskino med total verdi er verdt 10tusen fortjener en 5er og en annen kino verdi 1 million er verdt en 1er så har du et seriøst problem med din dømmekraft. Hvis det er mange av samme oppfatninng som deg her så har jeg ikke noe problem med å støtte dem som vil ta vekk eller delevis vekk dømmekraften til enklet medlemmer. Dette gjenspeiler alt annet her i livet, dømmekraft er noe du opparbeider deg. Jeg tror faktisk bestemoren min har bedre dømme kraft enn enkelte medlemmer. Og hvis det hadde vært normalt å stemme med 100%subjektiv mening så hadde jeg fint klart å argumentere for en 1er på den beste kinoen bare for den var bedre en min, og det er fordi det er MIN mening og best for meg.

Forhåpentligvis så er du en av dem som stemmmer med rett hensikt og på rett grunnlag. Vi setter lit til deg og din dømmekraft, og jeg velger å tro at jeg har misforstått deg og du meg.

Om det er et problem med mange feildelte 1ere, vet jeg ikke. Hvis det er et problem så må det selvfølgelig være en moderat redigering av stemmene. Nå vet jeg Mr Lyngren kan mer eller mindre logge dette, og han jobber med en løsning som blir helt sikkert super. Det kan faktisk holde med at det blir gitt advarsler, og det beste hadde selvfølgelig vært at det ikke ble laget noen restreksjoner så det er vi nok enig.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Sa la vær å kritiser de som nevner dette.
    Jeg kritiserer kun deg, og du vet godt hvorfor.

Dette er enkel politikk, som ikke løses ved å hudflette en gjerningsmann, for gjerningsmannen er den samme som offeret.
    Gjerningsmannen er den samme som offeret? Skjønner du har en litt annen måte å tenke på enn oss andre.

Først og fremst; problemet med å avgi 1`ere er ikke *så* stort som du åpenbart tror. Og de som avgir mange 1`ere taktisk gjør det oftest på alle/de fleste andre brukere enn seg selv. Det er forøvrig sjelden noe samsvar med folk som gir hverandre dårlig karakter, ergo holder ikke "hevneteorien" din vann i det hele tatt.

Uansett. Med endringene som er i gang kommer vi nok ikke til å se noen flere slike diskusjoner - heldigvis. Kudos til Lygren som legger mye ressurser i å gjøre dette forumet stadig bedre.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm

Nå begynner det å gå en smule varmt her! Kanskje på tide å ta helg og se en god film:wink:

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare en liten refleksjon....

Leste denne tråden fra ende til ende i senga i morges og ja det er de samme forslagene som går i ring...Vi er dessverre ikke så nyskapende som vi tror når vi kommer med ideer

Har man innspill så bør man lese gjennom tråden først(ja jeg vet jeg ikke gjorde det selv, unnskyld) FØR(!) man kommer med sine innspill!
    Kanskje det burde vært laget en samlepost med alle forslag i kortform?

Så dersom man ikke har noe nytt, så er det beste kanskje og la lygren & co få jobbe i fred, slik at vi kan få presentert en god løsning?

*ikke for å fornærme noen deltakere her*:neutral:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kritiserer kun deg, og du vet godt hvorfor.
    Du bør holde deg for god til å komme med slike personangrep. Det er en grunn til at jeg startet denne tråden, for ganske så lenge siden om du ikke har lagt merke til det. Og dersom du leser igjennom hele tråden så bør det ikke være vanskelig å skjønne at jeg mener det jeg sier. Så får du ta andre aspekter av dette opp med meg privat (dersom du føler du har behov for det). Jeg gjør uansett bare et forsøk på å komme med noe konstruktivt i denne tråden.

Først og fremst; problemet med å avgi 1`ere er ikke *så* stort som du åpenbart tror. Og de som avgir mange 1`ere taktisk gjør det oftest på alle/de fleste andre brukere enn seg selv. Det er forøvrig sjelden noe samsvar med folk som gir hverandre dårlig karakter, ergo holder ikke "hevneteorien" din vann i det hele tatt.

Uansett. Med endringene som er i gang kommer vi nok ikke til å se noen flere slike diskusjoner - heldigvis. Kudos til Lygren som legger mye ressurser i å gjøre dette forumet stadig bedre
    Vi kan gjerne være uenige angående teorier. Det ubetvilsomt et stort problem med 1'ere. Vi som følger med ser dette tydelig. Dere har åpenbart ikke god kontroll på dette når du mener 1'er avgivning blant kinoene her inne er en bagatell. Og som jeg sa; de som ser at de mottar en masse 1'ere lar seg nok lettere friste til å gi 1'ere. Da sprer negativitetet seg blant brukerne. Å si at dette ikke holder vann 'i det hele tatt' er nok å undergrave problemet.

Når det gjelder det siste, så må jeg si jeg smiler bredt

Med en slik bastant uttalelse om at all diskusjon omkring dette blir lagt død, ja da blir vi fornøyde alle sammen.

Og så må jeg si meg helt enig i at lygren gjør en kjempejobb, han er tilstede i forumet og lytter/svarer så og si alltid på en konstruktiv måte. Et forbilde for mange andre, med andre ord.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg på min side synes det er mye mer interessant å se hvor mange innlegg de forskjellige medlemmene har og dermed hvor aktive de er på forumet:-D

På den andre siden er det jo selvfølgelig gøy å få annerkjennelse for sitt eget anlegg/oppsett så det er jo dumt at enkelte ikke har helt rent mel i posen:|

Men det viktigste med stereo/surround er selve gleden med musikk og film, ikke nødvendigvis å ha flest og dyrest duppeditter (selv om det er gøy).

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre om dere tar dette privat gutter.
    Det jeg synes er pussig er at dette temaet alltid dreier seg om å gi andre enere. Taktisk eller ikke så kan man vel ikke bestemme hvilken karakter en bruker skal gi andre så lenge man har stemmerett. Det som er viktig er å få vekk alle fiktive brukere så stemmer fra dem ikke kan telle. Om jeg gir 1,2,3,4 eller 5 på en gitt presentasjon bør vel egentlig være opp til meg så lenge skalaen er lagt opp på denne måten. Den som får en dårlig karakter vil alltid føle seg støtt, men det er vanskelig å si at karakteren som ble gitt er feil da det bygger på den enkelte givers subjektive oppfatning. Ap vil alltid synes at de som stemmer Frp tar feil, men man kan ikke luke vekk stemmene deres av den grunn.
    Det som er viktig å huske er at både femmere og enere kan være like ufortjente, men ingen klager over å ha fått en femmer
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør holde deg for god til å komme med slike personangrep.
    Det var ikke ment som noe personangrep, men som litt kritikk mot deg og dine uttalelser. For din skyld skal jeg la det ligge, og antar at vi er ferdige med den slags tull nå.

Vi som følger med ser dette tydelig. Dere har åpenbart ikke god kontroll på dette når du mener 1'er avgivning blant kinoene her inne er en bagatell
    Ikke tydligere enn moderatorer/administratorer. Og jeg har for ordens skyld aldri hevdet at det var en bagatell. Forslag til endringer er kommet allerede før denne tråden, så det som kommer frem her er forøvrig ingenting nytt. Jeg syntes i likhet med andre at det nå er bra med litt forandringer siden flere åpenbart ikke er fornøyd med dagens system.

Sett i lys av endringene som skjer om dagen, ser jeg ingen grunn til å fortsette å sparke en død hest. :-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For din skyld skal jeg la det ligge, og antar at vi er ferdige med den slags tull nå.
    Ja det får vi bare konstantere!

..Og jeg har for ordens skyld aldri hevdet at det var en bagatell. Forslag til endringer er kommet allerede før denne tråden, så det som kommer frem her er forøvrig ingenting nytt. Jeg syntes i likhet med andre at det nå er bra med litt forandringer siden flere åpenbart ikke er fornøyd med dagens system.

Sett i lys av endringene som skjer om dagen, ser jeg ingen grunn til å fortsette å sparke en død hest. :-D
    Da sparker jeg heller ingen død hest. Det er uforskammet (siden den altså er død). Blir spennende å se hvilke forandringer vi kommer til å se.

Fint at du presiserer at det er bra med forandringer, og at du har sett at folk ikke er helt fornøyd. Det var hovedmeningen med denne tråden, og de andre tidligere similære tråder. Dersom ingen sier noe blir fint lite gjort. Ikke meningen å tråkke noen på tærne med å presisere sørgelige fakta.

Men altså: hesten er død!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det jeg synes er pussig er at dette temaet alltid dreier seg om å gi andre enere. Taktisk eller ikke så kan man vel ikke bestemme hvilken karakter en bruker skal gi andre så lenge man har stemmerett. Det som er viktig er å få vekk alle fiktive brukere så stemmer fra dem ikke kan telle.
    Ja, dèt er jo hele poenget. Men når man mottar så svært mange 1'ere vil man jo bli mistenksom på om det ikke er fiktive kontoer i bildet..

Nå har jeg latt meg overtale av HåkonN om at både poendebatten og hesten er død, i og med at forandringene som kommer sørger for dette. Så da lar jeg det hele være. Foreslår at vi heller tar opp igjen debatten omkring vellykketheten av V2 i så måte når den tid kommer. Som nevnt går argumentasjonen i ring her i tråden. Takk.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dèt er jo hele poenget. Men når man mottar så svært mange 1'ere vil man jo bli mistenksom på om det ikke er fiktive kontoer i bildet..
    Jeg spør rett ut jeg: Hvordan vet du at det er 1ere som er ute å går og ikke 2ere?
    Og har du gitt noen 1ere selv? og ev på hvilket grunnlag?
    Jeg har selv gitt flere 3ere og 4ere på de grunnlag at jeg ikke synes de fortjener toppkarakter!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, greier du for eksempel og finne ut hvilken karakter jeg ga deg(trådstarter) akkurat?

Newcomer Deckard sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg vet ikke helt hva du henviser til, men slik jeg tror jeg har forstått deg så blir det absolutt ikke feil. Hvis "du" seriøs mener at gutteromskino med total verdi er verdt 10tusen fortjener en 5er og en annen kino verdi 1 million er verdt en 1er så har du et seriøst problem med din dømmekraft. Hvis det er mange av samme oppfatninng som deg her så har jeg ikke noe problem med å støtte dem som vil ta vekk eller delevis vekk dømmekraften til enklet medlemmer. Dette gjenspeiler alt annet her i livet, dømmekraft er noe du opparbeider deg. Jeg tror faktisk bestemoren min har bedre dømme kraft enn enkelte medlemmer. Og hvis det hadde vært normalt å stemme med 100%subjektiv mening så hadde jeg fint klart å argumentere for en 1er på den beste kinoen bare for den var bedre en min, og det er fordi det er MIN mening og best for meg.

Forhåpentligvis så er du en av dem som stemmmer med rett hensikt og på rett grunnlag. Vi setter lit til deg og din dømmekraft, og jeg velger å tro at jeg har misforstått deg og du meg.

Om det er et problem med mange feildelte 1ere, vet jeg ikke. Hvis det er et problem så må det selvfølgelig være en moderat redigering av stemmene. Nå vet jeg Mr Lyngren kan mer eller mindre logge dette, og han jobber med en løsning som blir helt sikkert super. Det kan faktisk holde med at det blir gitt advarsler, og det beste hadde selvfølgelig vært at det ikke ble laget noen restreksjoner så det er vi nok enig.
    oioi... sammenligningene dine blir litt vel sære. At noen gir en femmer til kompisen sin gutteromskino er vel egentlig ikke så rart og heller ikke noe som avgjør en avstemming. At noen synes toppkino x er finere enn toppkino y og dermed gir x en femmer og y en ener skjer nok også. Det er vel heller ikke noe spesielt pussig ved det? Jeg tror dog at i den store potten så vil dette jevne seg ut slik at problemet ikke er så stort som enkelte mener. Det er jo rene paranoia stemningen her og jeg må innrømme at jeg tenker at "noen" er missfornøyde med plasseringen sin, derav dette rabalderet.

Dersom det viser seg at noen medlemmer med flott kino tar seg bryet med å åpne en haug dummy-kontoer for å ødelegge for andre brukere så ser jeg selvsagt det som et problem. Det vil dog overraske meg om det er fakta, men det er vel en smal sak å sjekke om mange profiler kommer fra samme ip?

----

For meg personlig er det i utgangspunktet uinterressant hva oppsettet koster. Det som betyr noe for meg er hva vedkommende har fått til med aktuelt budsjett. En kino som er påspandert 1 million bør sammenlignes med en annen kino til en million for å gi den korrekt stemme. Dyrt utstyr og pen tapet er ikke nok til å få en femmer av meg, slik er det bare. Synes du det er en bekreftelse på dårlig dømmekraft?

Respekter andre sine synspunkter fremfor å sable de ned fordi du har et annet standpunkt. Da blir det mye triveligere.

Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •