Idè angående poengsystem - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 262
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kan ikke skjønne og begripe at dette skulle være noe dere ser lite til hvis dere har fått verktøy som avdekker ukulturen. Det er nokså enkelt å observere hvordan kinoene her inne klatrer sakte for så å falle fort som en sekk.

Bra at dere som også merker dette står frem. Slik blir problemet mer synlig.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har merket tendensen siden jeg ble medlem i 2006. En kan se at man faller på lista ved hjelp av 2-3 stemmer,men det er da som regel ingen nye kommentarer i samvær med dette. Jeg tok skrittet å slette profilen min for et par timer siden. Nå kan pomblaster gjenget herje så mye de vill for min del.Jeg kommer til å oppretholde tråden min,for der må de skrive hvis de har noen synspunkterr8)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...vi må igjen få understreket at det ikke er PLASSERINGEN som har NOE som HELST å si her inne - det er det faktum at en SPRER entusiasme med medlemmene for øvrig! Hvis en ikke liker poeng - så DEAKTIVER poengene da, blir helt tullete å snakke om sletting av profilen i protest mot et poengsystem en uansett ikke trenger å benytte seg av! Hvor er entusiasmen i det? Dette er ikke en konkurranse der førstemann til mål går av med "seieren", men poengsystemet kan være en grei måte for folk å orientere seg, som alle øvrige kriterier, som f.eks. størrelsen på rommet, type teknologi osv. Vi mangler jo som kjent søkefunksjonalitet for de utvidede begrepene som størrelse osv., og dette vil vi få på plass i V2.

Det er uansett viktig at en vurderer presentasjonssidene som hva det er - ikke en veddeløpsbane der poengsummen angir "verdien" av presentasjonen. Når jeg hentet inspirasjon til min "hyttekino" var det på ingen måte de mest "sprangende" presentasjonene jeg hentet min inspirasjon fra, men ofte de langt mer nøytrale, som hadde smarte løsninger for en billig penge. Slik jeg ser det, er det viktigste vi kan gjøre i det nye systemet å utvide søkefunksjonaliteten for ulike kriterier, slik at folk lettere kan finne frem til de presentasjonene som er egnet for inspirasjon der en SELV står i AV-verden...

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...vi må igjen få understreket at det ikke er PLASSERINGEN som har NOE som HELST å si her inne - det er det faktum at en SPRER entusiasme med medlemmene for øvrig! Hvis en ikke liker poeng - så DEAKTIVER poengene da, blir helt tullete å snakke om sletting av profilen i protest mot et poengsystem en uansett ikke trenger å benytte seg av! Hvor er entusiasmen i det? Dette er ikke en konkurranse der førstemann til mål går av med "seieren", men poengsystemet kan være en grei måte for folk å orientere seg, som alle øvrige kriterier, som f.eks. størrelsen på rommet, type teknologi osv. Vi mangler jo som kjent søkefunksjonalitet for de utvidede begrepene som størrelse osv., og dette vil vi få på plass i V2.

Det er uansett viktig at en vurderer presentasjonssidene som hva det er - ikke en veddeløpsbane der poengsummen angir "verdien" av presentasjonen. Når jeg hentet inspirasjon til min "hyttekino" var det på ingen måte de mest "sprangende" presentasjonene jeg hentet min inspirasjon fra, men ofte de langt mer nøytrale, som hadde smarte løsninger for en billig penge. Slik jeg ser det, er det viktigste vi kan gjøre i det nye systemet å utvide søkefunksjonaliteten for ulike kriterier, slik at folk lettere kan finne frem til de presentasjonene som er egnet for inspirasjon der en SELV står i AV-verden...
    Som jeg skrev tidligere i denne tråden så er det konstruktive som er viktig og ja ,jeg har mange kinoer her på forumet til inspirasjon til min egen kino. Jeg har også sakt tidligere at jeg ikke prøver å komme som nr1 på lista og at jeg selv vet at anlegget mitt er god for. Men da er jo mitt spørsmål: Hvorfor da ha et poengsystem når det kan missbrukes,og derretter ikke kunne komentere at dette skjer.
    Mvh
    Jonas Olseng

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg vet ikke helt om jeg forstår hva du sikter til her nb1; har vi sagt at poengsyststemet ikke misbrukes? Det er jo nettopp det vi har sagt at skjer, og at vi også har fått laget et helt eget system for detektering av dette. Det vi sier, er at dette heldigvis ikke skjer i noen stor skala - og DET må jo sies å være positivt - eller hur?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke helt om jeg forstår hva du sikter til her nb1; har vi sagt at poengsyststemet ikke misbrukes? Det er jo nettopp det vi har sagt at skjer, og at vi også har fått laget et helt eget system for detektering av dette. Det vi sier, er at dette heldigvis ikke skjer i noen stor skala - og DET må jo sies å være positivt - eller hur?
    Jo,det er det:-D Selv om jeg har bare 230 innlegg så er jeg aktivt bruker av dette forumet.Det er også noe jeg har tenkt å fortsette med. Men det som er synd er at her som alle andre tilfeller,er det noen råtne bær i kurven. Jeg har lest at tiltak er iverksatt og håper inderlig at dette fungerer.For som sakt hvis det konstruktive og det inspirelle kunne være den dominerende faktor på forumet, så vil dettte forum fortsette å være veldig bra8)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som er helt klart er at når en lager en presentasjon og så "ber" om å få poeng, deretter sitter en å regner ut snitt for hver stemme. Da blir det mildt sagt underlig at en sier at en ikke bryr seg om det!

En skriver ikke i denne tråden hvis en ikke bryr seg.

Dere burde være lykkelige for at forumet prøver å unngå at noen manipulerer med systemet. DET er en uting. Honør til Lygren for å prøve å gjøre noe med dette.

Stemmene bør en ta for det det er, en uhøytydelig rangering fra litt uklare kriterier, basert på smak (og den er som kjent..........)

Jeg skjønner at det er kjipt å få dårligere vurdering enn det en selv tenker en har fortjent. Men der blir det litt som Idol ol. stiller en opp må en tåle en tilbakemelding, også av typen en ikke liker.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "En skriver ikke i denne råden hvis en ikke bryr seg" Men hvorfor er denne tråden da startet?
    Jo ,for å gjøre forumet om mulig bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy poeng

vi bor da i norge...... mye misunnelse her desverre :|

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    vi bor da i norge...... mye misunnelse her desverre :|
    Ja lenge leve janteloven

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som kunne være fint i V2, er om det deles opp i litt flere kategorier.
    Hvor en kan ha eks topp 6 for hver av prisklassene. Slik kan flere hente inspirasjon til kinodrømmen sin, og sammenligne hva kan man gjøre med det budsjettet man har.
    Her inne er det flere unge, helt ned i 15-16 års alderen. Regner med at de fleste av disse har begrenset inntekt, sammenlignet med "god voksne karer".

Samtidig burde det vært fint om poengene kunne deles i klasser, hvor en gir poeng for presentasjon, utstyr, løsninger etc.etc.

Dette sammen med en god søkemotor, så vil V2 bli veldig bra.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Takker for gode innspill, Denonbuster, dette er helt klart ting vi bør få på plass i V2...

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Det som kunne være fint i V2, er om det deles opp i litt flere kategorier.
    Hvor en kan ha eks topp 6 for hver av prisklassene. Slik kan flere hente inspirasjon til kinodrømmen sin, og sammenligne hva kan man gjøre med det budsjettet man har.
    Her inne er det flere unge, helt ned i 15-16 års alderen. Regner med at de fleste av disse har begrenset inntekt, sammenlignet med "god voksne karer".

Samtidig burde det vært fint om poengene kunne deles i klasser, hvor en gir poeng for presentasjon, utstyr, løsninger etc.etc.

Dette sammen med en god søkemotor, så vil V2 bli veldig bra.
    Dette var faktisk en genial ide Men da må vel hele forumet legges om og det vil vel koste litt penger:???: Kronerulling?

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter opp om et utvidet poengsystem f.eks 1-10. Hvor nye stemmer kun kan legges like over eller under nåværende gjennomsnitt. Synes det er mange av 4-stjernes oppsettene er av svært ulike, både utstyrsmessig, egnede rom osv. Det blir litt for lite nyanser med dagens stemmesystem!

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Støtter opp om et utvidet poengsystem f.eks 1-10. Hvor nye stemmer kun kan legges like over eller under nåværende gjennomsnitt. Synes det er mange av 4-stjernes oppsettene er av svært ulike, både utstyrsmessig, egnede rom osv. Det blir litt for lite nyanser med dagens stemmesystem!
    Så du mener en ikke skal ha egne meninger, kun begrense seg til karakterer som er innenfor +/-standardavviket til normalfordelingen til en presentasjon? (har hatt statistikk på skolen i det siste, og der fikk jeg jammen brukt det)
    Det er i så fall idiotisk. Jeg, og alle andre skal fritt kunne velge hva vi selv mener en presentasjon fortjener, uavhengig hva alle andre mener.

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    En ting som er helt klart er at når en lager en presentasjon og så "ber" om å få poeng, deretter sitter en å regner ut snitt for hver stemme. Da blir det mildt sagt underlig at en sier at en ikke bryr seg om det!
    Mildt sagt ganske fjernt. "Jeg bryr meg ikke om poengskala - men syns det var 3 stk som akkurat la igjen en 1'r på profilen min"

Klart det er synd, men se det på som at folk er missunnelig på det du har. Og så må en ikke glemme at kinoen ikke blir dårligere selvom den har en mindre pott enn det du selv mener.

Skalaen derimot strekke seg høyere enn 5, da jeg ser altfor mange flotte (og stygge) presentasjoner som har 4 ruller.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Skalaen derimot strekke seg høyere enn 5, da jeg ser altfor mange flotte (og stygge) presentasjoner som har 4 ruller.
    Da er vi hvertfall enige om det

Mitt første utsagn var egentlig myntet på det at enkelte, som du selv nevner legger igjen 1'ere for å trekke ned snittet. Selvsagt bør man ha frihet her inne, men den kan man fullt mulig benytte seg av i kommentarfeltet. Det at enkelte skal trekke ned og "ødelegge" for andre som har lagt ned mange timer med perfeksjonering av sin hifi/hjemmekino, synes jeg er skammelig!!! Selv om ikke nødvendigvis vedkommende som blir berørt bryr seg nevneverdig om det. Avforum er et strålende forum for likesinnede og en god hjelp og innspirasjon for nykommere. Men av og til må man kanskje holde noen litt i ørene for å bevare dette!?!

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Dette var faktisk en genial ide Men da må vel hele forumet legges om og det vil vel koste litt penger:???: Kronerulling?

Ser for meg noe lignende dette:

Priskategorier like de vi har i dag, bare at en kan velge å sortere på pris.
    Slik at en kan eks velge kinoer med prisklasse mellom 25 og 50k.
    Her vil du man da få en liste som en kan sortere etter poeng.

Delt opp i 3 kategorier: Presentasjon, Selve rommet/løsningene og selvsagt utsyret/anlegget.

Poengskalaen bør gå fra 1-10 på alle de 3 kategoriene. Snittet av disse 3 blir brukerens poeng.

Ønsker man å se de kinoen i denne prisrangen som har fått flest poeng på presentasjonen, velger man denne, og kinoene rangeres på nytt.
    Her må det da være muligheet for sortering etter de 3 klassene, og totalkarakter.

Eks:
    Presentasjon: 6 poeng
    Rom/løsning: 5 poeng
    Anlegget: 4 poeng

Snitt her i eksempelet blir da 5 poeng.
    Dette blir den tellende karakter fra hver giver.

Dette åpner for mye større muligheter for å endre den gitte poengsummen om noen oppgraderer en av de 3 kategoriene.
    Ser vi på dagen situasjon, har vi liten mulighet til å endre poengsum for mindre "detaljer" brukeren endrer på. Om noen kjøper ny projektor kan vi øke antall poeng gitt på anlegget,

Det bør IKKE være mulig å gi poeng uten å skrive en kort kommentar.

Ble litt rotete dette her, men det begynner å bli sent på kvelden8)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...her kommer de gode forslagene bare strømmende på - takker igjen Denonbuster - det spørs om vi ikke må prøve å få til en forbedring allerede i forkant av V2, som det jo vil ta tid å utvikle.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heller utvide poengskalaen på den måten synes jeg slettes ikke er en dum ide! Støtter opp om den buster...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...her kommer de gode forslagene bare strømmende på - takker igjen Denonbuster - det spørs om vi ikke må prøve å få til en forbedring allerede i forkant av V2, som det jo vil ta tid å utvikle.
    Jeg vil tro det kan lages en enkel oppgradering, som kan implementeres i dagen system.

Det viktigste er at man har mange søkbare parametre.

Jeg har egentlig en lang plan, men det er sent, Får skrive den i morgen.

Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •