Taktikkeri ift poenggivning!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 114
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Taktikkeri ift poenggivning!

Mange er sikkert klar over dette fra før, men here goes.

I toppsjiktet på poenglisten for hjemmekinoene her på forumet foregår det en konsekvent krig mellom partene. Det opprettes nye brukernavn/kontoer hvor man sørger for å legge inn 20 innlegg slik at man får mulighet til å stemme. Deretter stemmer man 1 til de man ønsker skal falle, og 5 til seg selv.

Jeg ønsker ikke at dette skal fortsette. Jeg skrur nå selv av mulighet for poenggivning på min kino etter nettopp å nok en gang ha mottat ikke mindre enn tre 1'ere på rad i løpet av formiddagen. Jeg nekter å tro at dette er tilfeldig i og med min plassering som nr 2 på listen i det siste. (Det er vel også sånn at dersom man debatterer aktivt på forumet så risikerer man å motta dårlige karakterer fordi man blir uenig med andre. Da oppretter man gjerne andre brukerkontoer for å kunne tale fritt. Dette resulterer igjen i at samme person kan gi flere stemmer.. Mulig dette er en annen diskusjon..)

Jeg registrerer at det er flere andre i 'toppskiktet' som også skrur av sitt poengsystem. Neppe tilfeldig det heller!

Fjern oss gjerne fra listene, for jeg kommer ikke til å skru på poengsystemet igjen før man foretar endringer. Hva som skal til kan selvsagt diskuteres, men det finnes HELT sikkert løsninger..

(Vil tippe jeg har observert minst 10 enere slengt i min retning. Men dette gjelder ikke bare meg, det er lett å se på listene og når man leser andre tråder her inne hvor folk forteller om de samme fenomen)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært skeptsk og avventende til å ta bort poenggivningngsmulighetene siden man fort kan bli oppfattet som spekulerende pga at man har en bra plassering, men ser at flere har gjort det nå og jeg følger gjerne etter.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra! Dette handler ikke om å spekulere i å ligge høyt på listen.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...vi vil snarlig implementere en løsning som sletter alle poeng om en har valgt å ikke ta mot poeng, slik at en ikke lenger ligger på listene (som noen dessverre velger å misbruke...).

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du seriøst at de som ligger på f.eks topp 3 listen holder på med taktikk?

Hvis du virkelig ønsker å å klatre på minHjemmekino / hifi prøv følgende oppskrift:

- Bytt komponeneter min. 1 gang i uka
    - Oppdater profilen med nye bilder slik at du alltid står på sist oppdatert
    - "Hold deg inne" med alle. Gi hyggelige kommentarer til alle, selv om du ikke liker anleggene deres. Dette kalles stemmefisking. Og det er smart, du skal ha et megt spesielt anlegg for at noen i det hele tatt skal gidde å se på anlegget ditt. Man høster som man sår. osv
    - Å stille ut her er nesten som å stille ut en hund. Eierens væremåte er også avgjørende.

Siden du i dag har mottatt en del enere KAN det ha noe med hvordan du har oppført deg i de siste inleggene som gjør? Har du deltatt i noen heftige diskusjoner i det siste?

Edit: Du har forresen en meget fin hjemmekino! Bare bytt ut B&W subbene med SVS så får 5'er av meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Mange er sikkert klar over dette fra før, men here goes.

I toppsjiktet på poenglisten for hjemmekinoene her på forumet foregår det en konsekvent krig mellom partene. Det opprettes nye brukernavn/kontoer hvor man sørger for å legge inn 20 innlegg slik at man får mulighet til å stemme. Deretter stemmer man 1 til de man ønsker skal falle, og 5 til seg selv.

Jeg ønsker ikke at dette skal fortsette. Jeg skrur nå selv av mulighet for poenggivning på min kino etter nettopp å nok en gang ha mottat ikke mindre enn tre 1'ere på rad i løpet av formiddagen. Jeg nekter å tro at dette er tilfeldig i og med min plassering som nr 2 på listen i det siste. (Det er vel også sånn at dersom man debatterer aktivt på forumet så risikerer man å motta dårlige karakterer fordi man blir uenig med andre. Da oppretter man gjerne andre brukerkontoer for å kunne tale fritt. Mulig dette er en annen diskusjon..)

Jeg registrerer at det er flere andre i 'toppskiktet' som også skrur av sitt poengsystem. Neppe tilfeldig det heller!

Fjern oss gjerne fra listene, for jeg kommer ikke til å skru på poengsystemet igjen før man foretar endringer. Hva som skal til kan selvsagt diskuteres, men det finnes HELT sikkert løsninger..
    Det er jo fullt mulig å slette hele profilen også ;-D Så slipper man i alle alle disse irritasjonene, og noen blir sikker litt trist for det blir mindre å hente inspirasjon fra....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å la poeng henge sammen med brukernavn.
    Så får man stå for poengene man gir8)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...vi vil snarlig implementere en løsning som sletter alle poeng om en har valgt å ikke ta mot poeng, slik at en ikke lenger ligger på listene (som noen dessverre velger å misbruke...).

Mitt råd til alle irriterte frem til lygren har fått dette på plass. Slett gamme profil, opprett ny, ta ett av aliasene dine gi deg selv eb 5 er og så slå av karakterne så er du untuchable :-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg prøver å få frem er at så lenge man har et poengsystem her inne, hvorfor ikke forsøke å gjøre det best mulig? Og for de som etterlyser konstruktive forslag så kunne jeg ønske meg en eller flere av følgende tiltak:

- Øke antall innlegg som kreves for å kunne gi karakterer. 20 er dessverre alt for lite dersom man vil få bukt med utnyttingen av dette. 50 eller 100 f.eks.

- Endre det slik at kun de som har vært medlem i f.eks. 3 mnd kan gi karakter.

- Endre det slik at kun de som selv har en profil hvor man har mottat 5 stemmer eller i hvertfall har gjort noe ut av den kan gi stemmer. (dette forslag kan modifiseres)

Jeg har ikke til hensikt å uttale meg om hvem det er som utnytter systemet pr i dag, det er ikke konstruktivt overhodet.

Som sagt. Hvorfor ikke gjøre det hele mye bedre enn det er i dag? Jeg kommer egentlig bare på èn grunn: latskap.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det først skal gjøres noe med poengsystemet bør skalaen være fra 1-10! Først da kan man skille klinten fra hveten.(Eller hva det heter)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Dette er ikke temaet som tas opp i denne tråden.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    - Å stille ut her er nesten som å stille ut en hund. Eierens væremåte er også avgjørende.

Siden du i dag har mottatt en del enere KAN det ha noe med hvordan du har oppført deg i de siste inleggene som gjør? Har du deltatt i noen heftige diskusjoner i det siste?

Edit: Du har forresen en meget fin hjemmekino! Bare bytt ut B&W subbene med SVS så får 5'er av meg.
    Jeg synes ikke noe om at man skal risikere å bli dømt pga hvordan man debatterer. Dette fører til at man åpner andre brukernavn og dermed får man også mulighet til å gi flere stemmer. Altså kan med dette systemet èn person opparbeide seg svært mange stemmerettigheter.. Dette er unfair..

Ja, jeg har debattert heftig angående beskyldninger om folk med interessekonflikter her på forumet. Dersom dèt gir meg flere 1'ere så oppretter jeg naturligvis andre aliases. Så kan du banne på at det blir gitt ut flere 1'ere og 5'ere i tillegg. Så har vi spiralen gående, og den er ondsinnet.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde i grunnen vært fint om de som ligger f.eks. på første side i oversikten over beste karakterer fjernet sitt poengsystem. Da ville hele systemet mistet kredibilitet. Det er jo slik det nå er i ferd med å kollapse uansett slik som folk holder på. Og det er enkelt å gjøre noe med det.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Dersom dèt gir meg flere 1'ere så oppretter jeg naturligvis andre aliases. Så kan du banne på at det blir gitt ut flere 1'ere og 5'ere i tillegg. Så har vi spiralen gående, og den er ondsinnet.
    Imponerende oppvisning i råtne holdninger. Jeg skjønner ikke at du gidder å bry deg med karakterene? Det er vel samme f**n hva andre synes om anlegget ditt så lenge det gir deg gode opplevelser?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roald
    Hva med å la poeng henge sammen med brukernavn.
    Så får man stå for poengene man gir8)
    Da ville man sett en forferdelig haug av aliaser som kun har 20-25 antall innlegg på forumet og som ikke selv har noen profil. Det garanterer jeg. Hva skal vi med sånne stemmer da?? Forferdelig ødeleggende.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Imponerende oppvisning i råtne holdninger. Jeg skjønner ikke at du gidder å bry deg med karakterene? Det er vel samme f**n hva andre synes om anlegget ditt så lenge det gir deg gode opplevelser?
    JA, det er råtne holdninger. Og jeg vil fjerne muligheten for å la seg friste av de. Og nok en gang: hvorfor ønsker du ikke at poengsystemet skal være BEST mulig?? Du saboterer bare debatten når du mener at alle andre skal gi f**n slik som du.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, du kan ha rett i det, men nå er det jo sånn at ingenting blir gjort med denne problematikken før V2 av forumet er på plass! Derfor mener jeg at man så lenge får bite i det sure eple å akseptere det. Det er jo tross alt ikke verdens undergang:-) (Selv om det er irriterende at folg oprerer på den måten du beskriver)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Joda, du kan ha rett i det, men nå er det jo sånn at ingenting blir gjort med denne problematikken før V2 av forumet er på plass! Derfor mener jeg at man så lenge får bite i det sure eple å akseptere det. Det er jo tross alt ikke verdens undergang:-) (Selv om det er irriterende at folg oprerer på den måten du beskriver)
    Men blir det gjort noe annet enn å fjerne de som har deaktivert sitt poengsystem fra listen? Slik som det ser ut nå vil flere av de med flotte kinoer dermed simpelthen fordufte vekk. Ikke tolk det dit at jeg nå tenker på meg selv. Jeg synes det er synd om poengssystemet skal resultere i at presentasjonen av gode kinoer kollapser.

Og nok en gang, det er SÅ enkelt å gjøre noe med det.

Hvem gidder vel å opprette masse tullealiaser dersom det tar 3 mnd før man kan bruke den til å gi ut klonede stemmer? (normalt har jo bare 1 person rett til 1 stemme)

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,241
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo latterlig at Stapedius datt fra 3 til 7 plass på noen timer bare fordi han/du kritiserte de overrepresenterte SVS anbefalingene..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med og fjerne karakterene helt da slipper vi jo di som gir max poeng til di med likt utstyr som seg selv.Hva med litt større tak høyde.Og da blir jo alt litt bedre.

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •