Taktikkeri ift poenggivning! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 114 av 114
    Newcomer MortenV sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Odo
    Dette hadde vært en veldig fin måte å gjøre det på, men det er også viktig å gjøre ting enkelt. En så stor forandring i poengsystemet krever en god del innsats fra avforum sin side. Og det er ikke sikkert ledelsen vil eller kan sette av mye tid og penger til å forbedre et system som tross alt funker ganske greit. Jeg tror vi må se etter enklere måter.
    Jeg skjønner tankegangen din om at ting bør være enkelt, men jeg klarer ikke helt å se at dette er en vanskelig oppgave for administratorene. Det skal jo tross alt lages en AVForum V2 om ikke så alt for lenge så vidt jeg har skjønt. Det er jo bare snakk om en jobb som skal gjøres en gang sånn rent programeringsmessig. Om det blir litt mer jobb å legge inn poeng for brukerne på AVForum så kan vel kanskje det bare være en fordel med tanke på at det muligens vil føre til litt mer gjennomtenkt poenggiving?

Morten

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er ikke å implementere et nytt system, men å finne et system som alle er fornøyd med. Det har vært mange tråder om dette, og det eneste som egentlig kommer frem er egentlig at ingen er enige
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes mange av forslagene som nå dukker opp har flere gode elementer ved seg. Det blir foreslått å kun gi sin stemme dersom man synes kinoprofilen er verdt å stemme frem. Man får da bare 1 poeng. Dette er en god grunnidè. Hva med å kombinere dette forslaget med å kunne gi en slik 'enten eller' vurdering i flere kategorier. Altså kan man gi ett poeng til utstyr, rom, presentasjon eller hva man måtte komme frem til av forskjellige subkategorier. Kunne ikke dèt fungere?.. Enkelt blir det også..

Jovisst kan man da stemme med flere aliaser, men dette vil ikke på langt nær gi samme effekt som når man kan gi 1'ere med dagens system.

(ikke mange profiler her inne fortjener rettmessige 1'ere. Dersom 1 gis er det nok basert på andre holdninger/meninger enn kinoens egenskaper i de aller fleste tilfeller)

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp laget en hjemmekino profil på Blu-ray.com - Blu-ray Movies, Players, Recorders, Media and Software. Her er det ingen poeng eller noe, bare bilder. Er også mye raskere og enklere opplasting og redigering, forhåpentligvis noe slikt avforum får med v2.0..

Shallow_ på www.blu-ray.com
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg har nettopp laget en hjemmekino profil på Blu-ray.com - Blu-ray Movies, Players, Recorders, Media and Software. Her er det ingen poeng eller noe, bare bilder. Er også mye raskere og enklere opplasting og redigering, forhåpentligvis noe slikt avforum får med v2.0..

Shallow_ på www.blu-ray.com
    Kult, Shallow

Man kan selvsagt debattere om det er ønskelig med poeng i det hele tatt, men dersom man vil ha et poengsystem så bør det utformes best mulig.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenV
    Er dette muligens en løsning på problemet:

Dersom en ønsker å gi poeng til en kino må en også begrunne hvorfor en gir akkurat denne poengsummen. Poengsummen en gir må være synlig sammen med kommentarene som blir lagt inn fra hver bruker. Opplagte tullebegrunnelser og 1'ere bør da kunne meldes til moderator for sletting. Poengsummen burde også gå fra 1-10 og kanskje deles inn i flere kategorier som f.eks.;
    - Rommet i seg selv
    - Akustiske tiltak
    - Utstyr
    - "Value for money"
    - Snekret selv eller kjøpt som totalløsning fra firma

Summen av disse kan da gi en totalkarakter. Dette vil muligens generere en del mer konstruktiv kritikk slik at den som eier kinoen faktisk kan bruke kommentarene for å gjøre eventuelle forbedrende tiltak. Forhåpentligvis slipper en kommentarer som dette "Kul kino, topp score, se på min profil også".

Høres dette fornuftig ut?

Morten
    Ja jeg synes det er mye fornuft i dette. Men tror kanskje det heller burde være slik at man kun kan gi 1 stemme på hver av de kriteriene som fastsettes.
    Å kunne gi 10 poeng eller 1 poeng gir rom for enda mer spekulering tror jeg.

Kanskje bør man også kunne gi en kommentar i en boks i direkte sammenheng med det kriteriet man vurderer.

Eks:
    Man gir en 'tommel opp' for kategorien 'helhetsvurdering' og skriver 'Dette så nydelig ut, god kombinasjon av utstyr, rom og estetikk!'

Slik får man også direkte tilbakemeldinger på en forhåpentlig konstruktiv måte. Jeg mener vel uansett at tilbakemeldingen bør være anonym.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Eh, du vet vel at trådstarter var på andreplass (2) bare etpar timer før han startet denne tråden. Og Hans er det vel ikke noe å gjøre med
    Ja. Denne tråden er kun et resultat av frustrasjon, ikke et rop om å klatre til topp-plassering. Jeg synes det er MYE morsommere med noen ord i kommentarfeltet enn hva som gis av karakterer Men dèt er ingen grunn til at poengsystemet burde forbli slik det er.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stapedius, jeg synes du skal NYTE den flotte hjemmekinoen din - oppsettet ditt er strålende.
    Og så skal du BRUKE kinoen titt og ofte - og rett og slett drite i hva folk gir deg av score. Forening til gjensidig beundring, som noen ønsker å være formann i - la de ha det "problemet".

Men at man bør se på andre scoremuligheter i v2.0, ja det er jeg enig i.

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ok og ligge på sist oppdatert kontinuerlig? Jeg synest det begynner og bli kjedelig og se samme fyren ødelegge for nykommerene. :roll:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ingen regler for hvor ofte man kan oppdatere profilen sin, og å sette en begrensning på dette blir dumt. Vi prøver å oppfordre alle til å holde liv i sin egen profil da det igjen holder liv i minhjemmekino
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    Er det ok og ligge på sist oppdatert kontinuerlig? Jeg synest det begynner og bli kjedelig og se samme fyren ødelegge for nykommerene. :roll:
    er det meg? Har lagt inn noen nye bilder fra jr. sin spillebule nederst på minHjemmekino siden han er "odelsgutt" på ting&tang jeg har skiftet ut - haha

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, du vet jo hvem jeg mener. Han som oppdaterer flere ganger i uken de siste mnd. Hadde det vært på min hembio hadde han vært utestengt.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    stapedius, jeg synes du skal NYTE den flotte hjemmekinoen din - oppsettet ditt er strålende.
    Og så skal du BRUKE kinoen titt og ofte - og rett og slett drite i hva folk gir deg av score. Forening til gjensidig beundring, som noen ønsker å være formann i - la de ha det "problemet".

Men at man bør se på andre scoremuligheter i v2.0, ja det er jeg enig i.
    Tro meg asvaberg; kinoen benyttes til det fulle! 1-2 filmer HVER dag hehe. Og det er nettopp dèt som er det essensielle med å ha en hjemmekino. At min profil i det hele tatt ligger ute på minhjemmekino skyldes den menneskelige trang til 'å vise', samtidig som jeg ønsker å se andres profiler for selv å lære. Jeg hadde ikke fått utført min kino skikkelig uten dette forumet, så det er naturlig 'å gi' tilbake resultatet En slags symbiose som jeg tror de fleste her er bekjent med. Poengene som gis gir jeg blanke i, men jeg har en trang til å føle at det er rettferdig. Det er ikke mye forandring som skal til for at det blir nettopp dèt.

Jeg er en person som ikke driter i urett.

Andre poengsystemer er nettopp mitt mål. Og jeg synes at de som er opptatt av et skikkelig poengsystem bør ha sin rettmessige grunn til å tale. Etter min mening er det lite som skal til

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det blir noen forandring i V2 stiller jeg meg tvilende til. Uansett repeterer jeg min idè når det gjelder poengsystemet:

-Opprett diverse kategorier ift avstemming, dvs f.eks:

1. Audio-utstyr.
    2. Video-utstyr.
    3. Interiør.
    4. Akustiske tiltak.
    5. Helhetsinntrykk/presentasjon.

Man kan her kun gi 1 poeng innenfor hver kateori, eventuelt la være. Dermed blir det de som har fått flest poeng på samtlige punkter som høster den beste totalscore. Dette gir rom for en langt mer nyansert poengskala enn i dag. Det utelukker også alle de 'få' som spekulerer i å gi en kino med høyt snitt en 1'er og dermed senker snittet betraktelig (for ikke å nevne de som oppretter fake aliases og dermed kan gi uendelige antall 1'ere).

Vi bor i Norge. Hvorfor ikke gjøre myten om 'perfeksjonisme' til sannhet

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •