Misunnelse på AVforum.no ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 130
    Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Misunnelse på AVforum.no ?

Jeg har en kino liggende ute på minhjemmekino.no og har fulgt med ganske nøye på kommentarene som kommer inn, karakterene som blir gitt osv...

Jeg har lagt merke til en ting som jeg synes er trist... Noen, ikke mange i mitt tilfelle, men noen legger inn bunnkarakter, og basert på andre kommentarer osv så føler jeg at kinoen ikke fortjener dette.

Den eneste forklaringen jeg kan komme på er at noen få brukere dessverre føler seg truet, missunelige e.l. og gir lave karakterer til de som ligger på topp-listene.

Min kino har ligget på topplisten de siste par mnd, og det var først da jeg så at det kom inn en og annen 1'er.

Måten jeg ser det på er bare enkel gjennomsnittsberegning utifra hva scoren var før siste karakter ble avgitt...

Har mange opplevd lignende?

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toppe
    Jeg har en kino liggende ute på minhjemmekino.no og har fulgt med ganske nøye på kommentarene som kommer inn, karakterene som blir gitt osv...

Jeg har lagt merke til en ting som jeg synes er trist... Noen, ikke mange i mitt tilfelle, men noen legger inn bunnkarakter, og basert på andre kommentarer osv så føler jeg at kinoen ikke fortjener dette.

Den eneste forklaringen jeg kan komme på er at noen få brukere dessverre føler seg truet, missunelige e.l. og gir lave karakterer til de som ligger på topp-listene.

Min kino har ligget på topplisten de siste par mnd, og det var først da jeg så at det kom inn en og annen 1'er.

Måten jeg ser det på er bare enkel gjennomsnittsberegning utifra hva scoren var før siste karakter ble avgitt...

Har mange opplevd lignende?

opptil flere ganger Toppe... har en stuekino selv.. fikk kjempe bra karakterer i starten.. plutselig falt den dramatisk...når du sier det så er det nok ikke så usansynelig det du sier om at folk er misunnelige.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Karaktergivinga er uansett dumt syns jeg.. Siden bilder ikke forteller alt. Vet det er mange inne på forumet her som er GODE til å ta bilder, og at rommene dems ser ut til å være 2-3x så store og "fete" enn hva de i virkeligheten er.

Men en annen ting, hvem er det som fortjener en 5'er?! eller 1'er? Er det penga som styrer? Ta f.eks BW 801, tipper eieren av en slik hadde kommet høyt opp på lista fort som F mye pga de lekkerbiskene. Men vi vet jo ikke hvordan det fungerer i praksis.

En guttlarv på 14 år, som stiller opp sitt anlegg, ofte Cerwin Vega med noe NAD greier, er ikke det et ganske så fint oppsett i denne alderen? Eller må man være bortskjemt og rik for å oppnå noe status her?

Ja til komentarer, nei til karakterer!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel flere som har skrevet om dette, og at de opplever dårlige karakterer som de ikke fortjener.

Har selv en veldig midt på treet, eller litt under, men det er mange som har dårligere snitt enn meg som jeg føler burde vært høyere oppe.

Det er vel gjerne de med pene kinoer og godt utstyr som blir utsatt for dette har jeg inntrykk av, og det er trist at det skal være slik. Har også inntrykk av at det kan finnes dem som konsekvent gir dårlig karakter hvis det er et eller annet produkt/merke som er brukt i kinoen, basert på at de ikke liker det.

Skal titte innom kinoen til trådstarter og legge igjen en karakter jeg kan stå for jeg iallefall
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toppe
    Nja, nå fikk du en 1'er til - etter dette innlegget

Spøk til side (jo da, du fikk karakter - men laaangt i fra en 1'er). Dem som gir deg 1, gir deg det av en eneste grunn - de ønsker å få sin egen hjemmekino høyere.... Tydligvis ikke alle som synes det er en "lek" for voksne, slik jeg ser det. Jeg må ærlig talt le litt av dem som gjør dette :-?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ta det for tungt :-D Norskesjuken (misunnelse ) er ofte sterkere enn kjønnsdrifta.
    Selv har jeg ikke noe behov for å legge ut min "kino" eller å kommentere andres....
    Konstanterer bare at her er det mye entusiasme ute å går :-D

mvh
    Finn

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Selv har jeg ikke noe behov for å legge ut min "kino" eller å kommentere andres....
    Ikke jeg heller (selv om jeg faktisk skulle få ferdig bygget en gang)!

Denne karaktersettingen får fram barnet i folk (i den mest negative forstand).

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ga opp poeng givingen for lenge siden da det ikke nyttet og få gitt annet en 1 uansett hva en gjorde :-(
    Så jeg skriver bare komentarer.

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ikke bare å drite i hva andre synes? det viktigste er vell at du er fornøyd selv,og ikke at en missunelig stakkar gir deg en dårlig karakter. jeg ser ikke på "min kino" som en konkurranse,men som en inspirasjon. da jeg selv bygger et kinorom bruker jeg kinoene deres aktivt til å få gode ideer.om jeg legger ut bilder vet jeg ikke ennå,men om jeg gjør det blir jeg ikke så fornærmet om en d"#€% unge jeg meg karakter 1,bare jeg er fornøyd selv

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

misunnelse

Hei har sett mye av de samme tendensene som du beskriver. Men jeg prøver og le av det. en annen ting som forundrer meg er at noen legger inn opdatering hele tiden slik at de alltid ligger på framsiden og dermed blir sett mer.Trenger ikke nevne navn. synes forøvrig at du hadde en pen og stilrein kino og fortjener mye høyere score en 1. Hilsen Kyrie Neslie

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk har forskjellig smak, selv synes jeg noen av de kinoen som ligger på toppen ikke er spesielt fine - fordi jeg ikke liker at teknisk utstyr/komponenter synes (jeg liker det diskret og skult - tenker da i første rekke dedikerte kinorom). Da hjelper det ikke at man har verdens beste komponenter, det blir ikke toppscore fra meg. (Nå gir ikke jeg bra kinoer 1 poeng heller da - uansett hvor mye stasj som er stabla oppå hverandre foran lerretet).

Poenget mitt er at det som for noen virker som en drømmekino, er ikke det for andre, ikke nødvendigvis misunnelse.

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg helt enig i... en god kino for meg er ikke nødvendigvis en god kino for deg...

Og jeg tar det selvsagt helt med ro når det kommer en 1'er i ny og ne, og som det er nevnt her... det kan jo faktisk hende at vedkommende synes min kino suger hinsides all fornuft Det er demokratiets søte kløe

Det som overrasket meg litt (selvsom jeg kanskje burde vite bedre) er at det selv på Avforum.no som tross alt er et godt forum for entusiaster og voksne mennesker faktisk finnes en god del "barnslige" folk avlikevel... men men... slik er livet

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smak

hey...

Joda... forskjellig smak, preferanser, økonomi og alt det der kan ha litt å si.
    MEN jeg er ikke i tvil om at det nok er misunnelse som styrer mest.. desverre.

Det er trist.. De som har fete komponenter og rom har prioritert dette og jobbet hardt for å oppnå en drøm, men det er jo ikke lov i Norge. Er utrolig mange som tenker : "kan ikke jeg ha det, skal **** meg ikke han/hun få ha det heller !!!" Patetisk er ordet... :cry:

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er da ikke mesunlige på anlegg til 500000kr når man selv sitter med et til under 10000?
    Vel, er selvsagt ikke noe poeng og stemme feilaktig av den grun.
    Men må si jeg uten og ha erfart det selv tviler på at det er et stort problem
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/evelen
    Hvor ser jeg hvem som har stemt og hva dem har stemt?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Hvor ser jeg hvem som har stemt og hva dem har stemt?
    Det ser man ikke.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg klikker meg inn på en stuekino med bw 6-serie, en denon receiver og en ordinær 42" LCD-TV så ville jeg reagert om dem har fått bare toppkarakterer. Da ville jeg nok vurdert å gi den bunnscore for å "kompensere litt".

Men det beste hadde kanskje vært å fjerne stemmesystemet, så kan man heller nominere kandidater i en dedikert tråd for så å stemme frem en kino, la oss si, 4 ganger i året. Da slipper vi trolig også å ha "Hans Hansen" på topp i årevis. Det er jo en gang sånn at de som har vært med lengst og kapret 6-ere fra starten av har større sjanse for å holde førsteplassen fordi de som synes en annen kino er blitt bedre sjelden gidder å gå tilbake og redigere sin stemme.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Om jeg klikker meg inn på en stuekino med bw 6-serie, en denon receiver og en ordinær 42" LCD-TV så ville jeg reagert om dem har fått bare toppkarakterer. Da ville jeg nok vurdert å gi den bunnscore for å "kompensere litt".

Men det beste hadde kanskje vært å fjerne stemmesystemet, så kan man heller nominere kandidater i en dedikert tråd for så å stemme frem en kino, la oss si, 4 ganger i året. Da slipper vi trolig også å ha "Hans Hansen" på topp i årevis. Det er jo en gang sånn at de som har vært med lengst og kapret 6-ere fra starten av har større sjanse for å holde førsteplassen fordi de som synes en annen kino er blitt bedre sjelden gidder å gå tilbake og redigere sin stemme.
    Jeg skriver under på Snickers sitt innlegg.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min hjemmekino har jeg mange kommentarer som:

-Noe sier meg at du ikke har dame.

-Kult utstyr, men rotete, rydd så får du bedre score.

Når jeg ser en del bilder så skjønner jeg at det ofte ikke handler om kult utstyr eller fint oppsett. Men det handler om et avansert kamera, avansert lyssetting, fjerning av sjenerende ledninger mm og kanskje 1-2 timers hardt arbeid i Photoshop.

For å ikke snakke om rydding, støvtørking, polering osv...

Så for egen del synes jeg mange "hjemmekinoer" er totalt waf styrt og innredet av Jan Thomas.

Så til slutt - proj er hjemmekino, uten det blir det bare et litt avansert stereoanlegg - med mulighet for surround, kule fjernkontroller eller ei!

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte tar det vel som en konkurranse og tyr til helt lovlige, men kanskje urettferdige midler, for å nå opp.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Mr_Spock - godt observert.