Misunnelse på AVforum.no ? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 130
    Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Med sort-hvitt mente jeg det du skrev om - at hvis man ikke ikke presenterte sin "hjemmekino" på best mulig måte, så kunne man heller lage en liste over utstyret?

Jeg synes godt man kan ta bilder uten å rydde eller å vaske - selv med et vanlig kamera.

Får håpe folk fremover kanskje heller stemmer mer over hvordan en film oppleves i hjemmekinoen enn hvor "fint" det er i stua?
    Jeg er jo av den formening av at hvis man først legger ut bilder av sin hjemmekino/hifi, vil vel de fleste etterstrebe at det presenteres best mulig og nærmest virkeligheten? Jeg sier ikke at alle skal kjøpe kamerautstyr til x antall tusen og ta fotokurs osv, men det er ikke akkurat feil å rydde litt, ordne kabler eller se til at utstyret er på linje.
    Hvis du skulle lagt ut bilder av bilen din ut på "BILforum.no" eller presentert den på en bilmesse, ville du vel vasket og ryddet bilen litt først?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Skal man først presentere kinoen sin her inne er det vel naturlig å gjøre det beste ut av bildene. Hvorfor skulle man ikke det???
    Det ville være særdeles vanskelig for meg å gi karakter på hvordan en film oppleves i en kino på andre siden av landet. Man har bare bildene å forholde seg til, og selv gir jeg karakter utfra helhetsinntrykket fra bildene. Prisen på oppsettet er uinteressant i den sammenhengen
    Der er jeg enig med deg. Man kan jo bare anta hvordan anlegget oppleves lydmessig utifra utstyrslisten, plassering og rom men vanskelig å vite sikkert. Nettopp derfor viser jo nettopp presentasjon litt av entusiasmen og viljen til å inspirere andre.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Skal man først presentere kinoen sin her inne er det vel naturlig å gjøre det beste ut av bildene. Hvorfor skulle man ikke det???
    Det ville være særdeles vanskelig for meg å gi karakter på hvordan en film oppleves i en kino på andre siden av landet. Man har bare bildene å forholde seg til, og selv gir jeg karakter utfra helhetsinntrykket fra bildene. Prisen på oppsettet er uinteressant i den sammenhengen
    Nå er det ikke alle som bryr seg like mye om hva andre synes?

Kanskje de legger opp bilder på min hjemmekino først og fremst for å eventuelt kunne utveksle erfaringer med andre som har makent/lignende utstyr?

Men jeg ser jo at mange her inne legger ned utrolig mye arbeid i bildene sine - kanskje de er ute etter skryt og bekreftelse på et eller annet?

Prisen er selvsagt ikke uintressant - men den er heller ikke avgjørende - den spiller en rolle som alt annet.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men jeg ser jo at mange her inne legger ned utrolig mye arbeid i bildene sine - kanskje de er ute etter skryt og bekreftelse på et eller annet?
    Det er 1690 profiler på minhjemmekino og 807 på minstereo, når man har et så rikt mangfold av profiler vil det naturligvis være et stort sprikt blandt profileierne når det kommer til motivasjon får legge ut profilen. Jeg tviler ikke på at det er noen som legger ned ekstremt mye tid og arbeid i profilen sin for å få litt skryt og dermed en bekreftelse på at de har gjort en god jobb. MEN det er også litt farlig å påstå dette. Mange av oss elsker hobbyen våres og noen har kommet langt lenger innenfor fotograferingen enn andre. Selv befinner jeg meg et godt stykke under midten på treet hva fotografering angår, men jeg skal ærlig innrømme at jeg elsker å ta bildene og etterbehandle de. Ikke bare for få et best mulig resultat, men også for å lære litt mer om det. Om en person sier at bildene er bra så er det selvfølgelig hyggelig, men om en fyr kom og sa at jeg la ned tid og arbeid i det bare for å få skryt hadde jeg blitt mer eller mindre pisst irritert.

Dermed er vi over på pur spekulasjon. Om en fyr proklamerer at "ja jeg legger så mye arb. i bildene fordi jeg vil ha skryt" så er det jo done deal, men når det ikke er tilfellet blir det kanskje litt drøyt å spekulere om det er dette som er målet til vedkommende...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper du la merke til at jeg ikke skrev noe negativt om begge årsakene til at man la ut bilder.

Vi er alle forskjellige og å forvente litt skryt for et flott anlegg ser jeg ikke noe feil med - det kan være inspirerende!

MEN - det jeg prøvde å gjøre et poeng av var at det også er en del andre som setter andre ting enn selve utseendet på hjemmekinoen øverst.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes nå det er greit at det ryddes litt i forkant før bildene taes. Det at det ligger brukte glass/sokker/underbukser blir heller skjemmende.

Normalt rydder man litt før man får besøk hjem, og det er jo det min hjemmekino/hifi er - besøk hjem.

Det er nok lett å bli blendet av pene bilder, men det er jo det som er litt gøy med dette; at folk legger litt energi i sin hobby og er til inspirasjon for andre.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje man kunne ha litt slik som det er i hopping/kunstløp?

En karakter for tekniske løsninger og en for stil/utførelse?

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Begynner den på Z ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg tror faktisk kidsa er mer misunnelig på fjortisshøyttalerne dine.
    Det skjønner jeg jo meget godt! De hadde ikke jeg råd til når jeg var fjortiss. Men når sant skal sies så har jo ikke disse tapt seg en krone i verdi. Hvordan er det med dine nerdspeakers?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Dette ligner ganske bra på det jeg hadde av "rack" i min yngre ungdomstid - 12-15 år:

Min 4 år eldre bror hadde en slik en, og den var i mine øyne mye tøffere:
    Minnes å huske det var noe slikt jeg hadde til Hakkebakkeskogen-kassettene mine. :-D

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stemmer

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Om jeg klikker meg inn på en stuekino med bw 6-serie, en denon receiver og en ordinær 42" LCD-TV så ville jeg reagert om dem har fått bare toppkarakterer. Da ville jeg nok vurdert å gi den bunnscore for å "kompensere litt".

Men det beste hadde kanskje vært å fjerne stemmesystemet, så kan man heller nominere kandidater i en dedikert tråd for så å stemme frem en kino, la oss si, 4 ganger i året. Da slipper vi trolig også å ha "Hans Hansen" på topp i årevis. Det er jo en gang sånn at de som har vært med lengst og kapret 6-ere fra starten av har større sjanse for å holde førsteplassen fordi de som synes en annen kino er blitt bedre sjelden gidder å gå tilbake og redigere sin stemme.
    Jeg må si meg helt enig med Snickers-is på utalelsen hans. Har selv set en god del stemmegivere som skriver noe men gir ikke karakterer som er i nerheten av hva de skriver i diskusjoner, men jeg gir fulstendig f..... i hva de stemmer.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    Jeg må si meg helt enig med Snickers-is på utalelsen hans. Har selv set en god del stemmegivere som skriver noe men gir ikke karakterer som er i nerheten av hva de skriver i diskusjoner, men jeg gir fulstendig f..... i hva de stemmer.
    Jeg håper det går greit at jeg bruker deg som et eksempel Ammatør. Da jeg ga deg min vurdering og score for en tid tilbake, var det ingen ting i din presentasjon som var til kritikk eller ville få meg til å sette en lavere score enn hva jeg har gjort. Jeg synes du har presentert anlegget på en grei måte. Tror du at poenggivningene ville vert hoyere med en enda bedre presentasjon, og synes du det hadde vert fortjent? Grunnen til at jeg sier dette er at du i introen beklager for dårlig kvalitet på bildene dine, så du synes kanskje presentasjonen faktisk betyr litt?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MEN - det jeg prøvde å gjøre et poeng av var at det også er en del andre som setter andre ting enn selve utseendet på hjemmekinoen øverst.
    Det er sant, men bildene kan uansett ikke vise hva et rom eller oppsett presterer. Ergo er det kun bilder man kan bruke for å gi din personlige vurdering. Hvordan noe fungerer lyd og bildemessig vil vel alltid være det viktigste for eieren av et oppsett, men det er det vanskelig å kommentere over nett.
    Kansje det hadde vært bedre å fjærne minhjemmekino og minhifi, og heller la alle ha sine egne tråder under "hvilket utstyr har avforums medlemmer" på forumsiden. Da hadde hverken poeng eller bildekvalitet vært noe tema
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stemmer for å fjerne hele avstemningsystemet og heller arrangere en konkuranse et par ganger i året der vi stemmer på den beste kinoen.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får i hvertfall en stemme fra meg.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Jeg stemmer for å fjerne hele avstemningsystemet og heller arrangere en konkuranse et par ganger i året der vi stemmer på den beste kinoen.
    Det er jo fullt mulig allerede i dag, bare å krysse av for at man ikke vil motta poenggivning. Eller man bare la vær å legge inn noen hjemmekino/hifi side i det hele tatt...

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke helt skjønne at det er noen grunn til å ta sånn på vei for at noen gir dårlige karakterer og/eller tåpelige kommentarer. Man setter seg uansett lagom til for hogg slik systemet på sidene er lagt opp idag. Klarer man ikke å ignorere nissene der ute får man vurdere hvordan man presenter oppsettet sitt, om da i det hele tatt skal legge det ut.

Når det gjelder trådstarters hjemmekino er det en helt ordinær stue med en tv, noen høyttalere og en sofa klemt helt oppi. Oppsettet er fint og ryddig og det ser lekkert ut. Personlig syntes jeg ikke dette oppsettet er noen 4'er sammenlignet med mange av de andre flotte hjemmekinoene. Jeg tror Snickers oppsummerte det ganske greit.

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode forslag her. Kanskje noen av de faktisk blir realisert.
    Det er åpenbart mange som ha meninger om tema og det i seg selv er kjempe-positivt.

Jeg er helt klart enig i det mange sier her om at karakterene egentlig ikke betyr noe. Det viktigste er at man kanskje kan klare å gi andre inspirasjon til å videreutvikle sin kino.

Selv har jeg hatt stor glede av å titte på andre's oppsett og på den måten fått inspirasjon til å ta det hele et lite skritt lengere enn bare å slenge opp et annlegg uten fokus på fremføring osv.

Takk for mange gode innlegg.

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv merket det. I det siste har jeg ramlet ned 1/2 poeng.
    Å det til tross for all oppgraderingene jeg har hatt i di siste mnd til mangfoldige krontusen.

Kommer det en 1`er.
    Kansje er det en misunnelig kar med mye dårligere hjemmekino enn deg ?
    Eller kansje en skuffet kar med mye bedre hjemmekino enn deg?

Uansett så gidder jeg verken å ta meg nær eller bry meg.
    :twisted:

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eller!

Eller kanskje det rett og slett er noen som gir en karakter de synes oppsettet fortjener?

Bare et helt villt forslag :D

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •