Misunnelse på AVforum.no ? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 130
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Username

Er dette virkelig den eneste forklaringen du kan komme på? :???:

Nei, du må nok bare innse at folk er forskjellig, å tåle at ikke alle syns det du har er bra.
    Det er vel ingen hemmelighet at mange stemmer taktisk, men det er nå en gang sånn stemmesystemet fungerer i øyeblikket og det finnes utallige tråder om dette. Vi får vente å se hva som skjer når neste utgave av minhjemmekino dukker opp.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Borte her og.. Men hva skjer når alle karakterene er borte ? Alfabetisk ? Kanskje andrewerdenskrieg, antiloop og asvaberg har hatt en plan med det hele ?? hehe

Ja, det er en tanke bak alt!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misunnelig og misunnelig. Jeg er faktisk litt "misunnelig" på dagens tenåringer, det ser ut til at de har meget mer penger å rutte med enn jeg hadde. Selv hadde jeg bare ett Dhilips rack fra jeg var 14-18 år.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Misunnelig og misunnelig. Jeg er faktisk litt "misunnelig" på dagens tenåringer, det ser ut til at de har meget mer penger å rutte med enn jeg hadde. Selv hadde jeg bare ett Dhilips rack fra jeg var 14-18 år.
    Rack???

- Luxury!

Her var det store valget mono eller stereo, hadde du spenn så reiv du i stereo!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde stereo, men når jeg skulle teste hvor høyt Aiwa annlegget kunne spille, blåste jeg den ene diskanten, og hadde ikke råd å kjøpe ny. så da ble det mono i noen år.. D var kjipt å være såå fattig asså.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Rack???

- Luxury!

Her var det store valget mono eller stereo, hadde du spenn så reiv du i stereo!
    Dette ligner ganske bra på det jeg hadde av "rack" i min yngre ungdomstid - 12-15 år:

Min 4 år eldre bror hadde en slik en, og den var i mine øyne mye tøffere:

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyrie neslie
    Hei har sett mye av de samme tendensene som du beskriver. Men jeg prøver og le av det. en annen ting som forundrer meg er at noen legger inn opdatering hele tiden slik at de alltid ligger på framsiden og dermed blir sett mer.Trenger ikke nevne navn. synes forøvrig at du hadde en pen og stilrein kino og fortjener mye høyere score en 1. Hilsen Kyrie Neslie
    De som holder på som beskrevet ovenfor burde lese reglene fra min
    hembio. http://avforum.no/forum/generell-chi...ler-slikt.html

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Dette ligner ganske bra på det jeg hadde av "rack" i min yngre ungdomstid - 12-15 år:

Min 4 år eldre bror hadde en slik en, og den var i mine øyne mye tøffere:
    På min alder du da? Fikk med deg når John F ble skutt og greier?

Husker godt jeg satte min maken båndspiller foran radioen i stua for å ta opp "tio i topp" på svensk radio (på norsk radio var slike program forbudt?) Så var det bare å håpe at mine søsken holdt kjeft når favorittsangen kom!

Jeg også hadde en slik uten instillbar styrke på opptak, kompisen hadde en slik "rå" utgave med måler man kunne justere

Rack liksom???
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at poenggivningen burde vært gitt på en annen måte, da helst med minst 3 kategorier (f.eks utstyr, presentasjon, helhetsinntrykk) som utgangspunkt og at man er nødt til å legge igjen en kommentar i tillegg.

Men at noen mener at presentasjonen ikke "rettferdiggjør" en generelt bedre score enn en dårlig presentert kino/hifi, skjønner jeg ikke. Hvilke andre virkemidler en best mulig presenterte bilder kan en bruke da for å fremheve sin side? Da kan man like gjerne droppe bildene og heller lage en liste med utstyr og beskrive hvordan man har koblet dette opp osv. og gitt score utifra fakta. Man kan jo ikke akkurat høre anlegget, så noen sanseinntrykk må man jo bruke til evalueringen.

Selv synes jeg at jeg har fått mange relativt høye scorer sammenlignet med andre som har brukt mye mer penger på komponenter osv. Jeg tror selv det kommer av at jeg har presentert min hjemmekino/TVstue på en måte som ikke akkurat er frastøtende på flertallet (regner jeg med).

Kanskje jeg får noen 1'ere etter dette innlegget, hvem vet?
    Men spiller det egentlig noen rolle, jeg er her for å inspirere og få inspirasjon selv!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg er enig i at poenggivningen burde vært gitt på en annen måte, da helst med minst 3 kategorier (f.eks utstyr, presentasjon, helhetsinntrykk) som utgangspunkt og at man er nødt til å legge igjen en kommentar i tillegg.

Men at noen mener at presentasjonen ikke "rettferdiggjør" en generelt bedre score enn en dårlig presentert kino/hifi, skjønner jeg ikke. Hvilke andre virkemidler en best mulig presenterte bilder kan en bruke da for å fremheve sin side? Da kan man like gjerne droppe bildene og heller lage en liste med utstyr og beskrive hvordan man har koblet dette opp osv. og gitt score utifra fakta. Man kan jo ikke akkurat høre anlegget, så noen sanseinntrykk må man jo bruke til evalueringen.

Selv synes jeg at jeg har fått mange relativt høye scorer sammenlignet med andre som har brukt mye mer penger på komponenter osv. Jeg tror selv det kommer av at jeg har presentert min hjemmekino/TVstue på en måte som ikke akkurat er frastøtende på flertallet (regner jeg med).

Kanskje jeg får noen 1'ere etter dette innlegget, hvem vet?
    Men spiller det egentlig noen rolle, jeg er her for å inspirere og få inspirasjon selv!
    Nja det trenger ikke å være helt sort hvitt heller da?

Men da synes jeg at vi til en del snakker om fotokunskaper og tilgang til skikkelig fotoutstyr?

Eller synes du at en hjemmekino med skikkelig proj, litt high end høytalere osv - skal få dårligere karakterer enn en hjemmekino med liten flat-tv og "vanlige" høytalere osv... - bare for at bildene er bedre tatt?

For å ikke snakke om at det meste er konstruert på bildene - det ser altså ikke en gang ut slik til hverdags.

Selv synes jeg slike bilder av hjemmeoppsett som har samme stil som møbelkataloger (du vet minimalisme og ryddighet) ser ukoselig, kaldt og veldig upersonlig ut. Tenker ofte: slik vil i hvertfall ikke jeg bo!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig prøver jeg å distansere meg fra eksepsjonelt bra bilder, lyssetting osv. Det som er viktig er at det finnes noen oversiktsbilder som viser hvordan utstyret er integrert i rommet. Disse bør samtidig være såpass at man kan zoome for å se hva som er på dem. Eller supplere med nærbilder.

Proffe presentasjoner er skikkelig stilig, all ære til dem som jobber så mye med det. Som sagt, så prøver jeg å ikke la det virke inn på karakter.

Men farger og annet dill i rommet synes jeg skal tas med i vurderingen.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For å ikke snakke om at det meste er konstruert på bildene - det ser altså ikke en gang ut slik til hverdags.
    På en annen side, er det ikke også noen som tar såpass dårlige bilder at det på ingen måte gjenspeiler virkeligheten?

For min egen del kan jeg si at det eneste som er forskjellig fra slik vi har det til daglig, er at det er mere lys i rommet når jeg tar bildene. Og litt mindre rot ...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden trådstarter samt de fleste andre ikke vil ha avstemning, hvorfor bry seg?

Her sitter gutten å regner ut gjennomsnittsscore for å finne ut hva den siste har avgitt..??

Ehm.. Du klarer deg sikkert uten å være på topplisten.. Det går bra.

PK

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn for å være helt ærlig, så er vel ikke dette anlegget noe topp 3 materiale?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn for å være helt ærlig, så er vel ikke dette anlegget noe topp 3 materiale?
    ???
    Hvem snakker om topp 3?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja det trenger ikke å være helt sort hvitt heller da?

Men da synes jeg at vi til en del snakker om fotokunskaper og tilgang til skikkelig fotoutstyr?

Eller synes du at en hjemmekino med skikkelig proj, litt high end høytalere osv - skal få dårligere karakterer enn en hjemmekino med liten flat-tv og "vanlige" høytalere osv... - bare for at bildene er bedre tatt?

Selv synes jeg slike bilder av hjemmeoppsett som har samme stil som møbelkataloger (du vet minimalisme og ryddighet) ser ukoselig, kaldt og veldig upersonlig ut. Tenker ofte: slik vil i hvertfall ikke jeg bo!
    Hva refererer du til, når du sier at alt trenger ikke være sort eller hvitt?

Jeg mener at faktorer som presentasjon, helhetsinntrykk og hva vedkommende har fått til innen sitt budsjett gjerne kan være med på å avgjøre poenggivningen, det tror jeg de fleste føler. Hadde jeg blåst 1 million på anlegg (noe som aldri vil skje hehe) og satt det i et hjørne, tatt et bilde med mobilen og presentert det på den måten hadde jeg ikke akkurat forventet topp score pga av utstyrslisten, det hadde blitt for enkelt. Image is everything!

For min egen del er min TVstue presentert på akkurat samme måte som det ser ut til hverdags og det tror jeg gjelder de fleste, er vel bare litt støvmengde og utskiftning av blomster som varierer for min egen del ihvertfall.

Det er jo veldig subjektivt hvilken stil folk liker og spesielt i sine egne hjem, jeg synes alle skal respektere hverandre for det. Tenk hvor kjedelig det hadde blitt hvis alle var like. Med forskjellige stiler kan man hente og gi inspirasjon til hverandre, og det er vel kjekt
    En ting er sikkert, og det er at det kreves mye mer planlegging for å holde en minimalistisk stil som fungerer i hverdagen. Less is more!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tømte profilen min, og la den opp på nytt uten mulighet for karaktergiving. Da havner den ikke rangert etter gamle karakterer, men man må faktisk finne den - altså lete den opp. Det betyr mye mer for meg slik det er nå, da de som er innom sannsynligvis har vært innom mange kinoer, og kanskje truffet min presentasjon ved en tilfeldighet.

Dessuten slipper man meningsløse kommentarer som "toppscore avgitt, besøk min kino også".

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Hva refererer du til, når du sier at alt trenger ikke være sort eller hvitt?

Jeg mener at faktorer som presentasjon, helhetsinntrykk og hva vedkommende har fått til innen sitt budsjett gjerne kan være med på å avgjøre poenggivningen, det tror jeg de fleste føler. Hadde jeg blåst 1 million på anlegg (noe som aldri vil skje hehe) og satt det i et hjørne, tatt et bilde med mobilen og presentert det på den måten hadde jeg ikke akkurat forventet topp score pga av utstyrslisten, det hadde blitt for enkelt. Image is everything!

For min egen del er min TVstue presentert på akkurat samme måte som det ser ut til hverdags og det tror jeg gjelder de fleste, er vel bare litt støvmengde og utskiftning av blomster som varierer for min egen del ihvertfall.

Det er jo veldig subjektivt hvilken stil folk liker og spesielt i sine egne hjem, jeg synes alle skal respektere hverandre for det. Tenk hvor kjedelig det hadde blitt hvis alle var like. Med forskjellige stiler kan man hente og gi inspirasjon til hverandre, og det er vel kjekt
    En ting er sikkert, og det er at det kreves mye mer planlegging for å holde en minimalistisk stil som fungerer i hverdagen. Less is more!
    Med sort-hvitt mente jeg det du skrev om - at hvis man ikke ikke presenterte sin "hjemmekino" på best mulig måte, så kunne man heller lage en liste over utstyret?

Jeg synes godt man kan ta bilder uten å rydde eller å vaske - selv med et vanlig kamera.

Får håpe folk fremover kanskje heller stemmer mer over hvordan en film oppleves i hjemmekinoen enn hvor "fint" det er i stua?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror faktisk kidsa er mer misunnelig på fjortisshøyttalerne dine.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes godt man kan ta bilder uten å rydde eller å vaske - selv med et vanlig kamera.
    Får håpe folk fremover kanskje heller stemmer mer over hvordan en film oppleves i hjemmekinoen enn hvor "fint" det er i stua?

Skal man først presentere kinoen sin her inne er det vel naturlig å gjøre det beste ut av bildene. Hvorfor skulle man ikke det???
    Det ville være særdeles vanskelig for meg å gi karakter på hvordan en film oppleves i en kino på andre siden av landet. Man har bare bildene å forholde seg til, og selv gir jeg karakter utfra helhetsinntrykket fra bildene. Prisen på oppsettet er uinteressant i den sammenhengen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •