Misunnelse på AVforum.no ? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 130
    Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes at minhjemmekino / minhifi burde aktivt kjøres opp not AVnytt - en ekstremt halvhjertet funksjon i mine øyne. Databasen der burde lett opprettholdes på wiki funksjon, og søkbarhet på forskjellige produkter folk har kan forenkles.. Sammenligninger mellom alle som har høyttaler, cdspiller, forsterker x - det synes jeg er interresant, også i forhold til spørsmål og svar om enkelte komponenter.

Poenggivning kan godt forsvinne, og bare få et kommentarfelt vil heller oppfordre til at alle oppfører seg. Kan ikke "topp hjemmekino og topp hifi" gå utifra besøkstall og populæritet innen kommentarer?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det like greit å kutte ut alt med poeng og nulle ut det som er, synes det er bedre med hyggelige kommentarer. Det skal litt til for å nå toppen her, den med mest dollar seirer så. Da er det ikke annet å gjøre, koselig folk legger livet sitt i et anlegg. Det hadde vært fint om topp eliten var litt aktive her inne også, ser sjelden de deltar på noe forum eller er særlig aktive i sin profil. Det må til en forandring i systemet og det stemmer jeg for. Veldig bra forslag å dele de i 3 forskjellige kategorier. Støtter forslaget fullt ut.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Hvem er da ikke mesunlige på anlegg til 500000kr når man selv sitter med et til under 10000?
    Vel, er selvsagt ikke noe poeng og stemme feilaktig av den grun.
    Men må si jeg uten og ha erfart det selv tviler på at det er et stort problem
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/evelen
    Hvor ser jeg hvem som har stemt og hva dem har stemt?
    Det ser man ikke.
    Men hvorf ser jeg totaltscore?

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Karaktergivinga er uansett dumt syns jeg.. Siden bilder ikke forteller alt. Vet det er mange inne på forumet her som er GODE til å ta bilder, og at rommene dems ser ut til å være 2-3x så store og "fete" enn hva de i virkeligheten er.

Men en annen ting, hvem er det som fortjener en 5'er?! eller 1'er? Er det penga som styrer? Ta f.eks BW 801, tipper eieren av en slik hadde kommet høyt opp på lista fort som F mye pga de lekkerbiskene. Men vi vet jo ikke hvordan det fungerer i praksis.

En guttlarv på 14 år, som stiller opp sitt anlegg, ofte Cerwin Vega med noe NAD greier, er ikke det et ganske så fint oppsett i denne alderen? Eller må man være bortskjemt og rik for å oppnå noe status her?

Ja til komentarer, nei til karakterer!
    Helt fullstendig enig. Selv gir jeg poeng etter hvor bra kinoen er i forhold til alder, boforhold og økonomi (hvis det opplyses om noe av dette).
    Egentlig liker jeg best kinoer bestående av folkelig prisete komponenter, som det legges mye svette og sjel i, enn "ferdigkinoer" med bare dyre gjenstander, dvs. når personer med alt for mange penger omtrent sover mens de velger fra øverste hylle, og overlater all byggingen til andre. Så jeg er litt strengere mot eiere av de dyreste kinoene, i særdeleshet når bilder fra byggeprosessen uteblir.

Og ja, jeg tror det er mye misunnelse som ligger bak enerne. Jeg ser sjelden kinoer som fortjener bunnkarakter. Det minste jeg har avgitt er to, og det har hendt kun én gang.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Men hvorf ser jeg totaltscore?
    Her:
    http://avforum.no/minhjemmekino/memb...rder=vurdering
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns nå selv kommentarer betyr mer en selve ratingen, så ser ikke helt poenget med setmming.

btw så syns jeg topp plaseringene som regel har ganske fine oppsett.'

takk for link btw AndreWerdenskrieg

Når jeg ser på ratingen min vil jeg tro mange er mesunlige btw

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns f.eks swans er en blodharry høyttaler og ønsker å gi karakter 1 til alle som har det.
    Hva er problemet?(har en mistanke om hvem som kommer med et "forklarende svar" her)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg skriver under på Snickers sitt innlegg.
    jeg er også helt enig i Snickers her..

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i mye her, men å gi karakterer basert på hva andre har gitt, synes jeg er tåpelig.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Veldig mange gode, konstruktive forslag her! Det er helt klart at minHK/HiFi har en rekke forbedringsmuligheter, både teknisk mht kobling mot forumet, AVnytt (produktdatabase / omtaler) og selvsagt rundt selve karaktersystemet...

Vi skal ta med alle disse kommentarene i utviklingen av V2-plattformen vår, som blir stadig mer omfattende..... Anslaget ligger vel snart på 1000-1500 timers arbeide på minHjemmekino alene, men vi mener og tror at denne delen av våre tjenester er vel verdt det.

I dag er jeg også helt enig i at fokuset ligger i overvekt på poeng. Vi må utvide systemet til å samhandle med resten av siten slik at presentasjonene både kan fungere på en langt mer utvidet måte. Poenget med AVforum er jo å kunne skape og hente inspirasjon, og nettopp det må være grunnlaget for alle våre tjenester! Avskaffe poengsystemet tror jeg imidlertid ikke er noe stort poeng, men vi må virkelig gå i tenkeboksen rundt optimalisering av denne delen av tjenesten. Dagens tjeneste er jo veldig "basic", og lider jo derfor av visse svakheter som dessverre noen velger å utnytte... Dette må vi selvsagt til livs!

Igjen; TAKKER så mye for konstruktive bidrag, dette er VELDIG viktig rundt vurderingen av vår nye plattform!

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kokkens liste over var veldig flott, om enn noe krevende og detaljert slik at det ikke blir brukt. vi vil ha et system som i dag, hvor man kan velge å rangeres eller ikke, eller?

mitt forslag er kort og greit å innføre at poenggivning krever kommentar (mao. begrunnelse, slik Kokken og skrev) og slik at ALLE kan se hva slags poengsum hver og en har gitt. kombineres dette med enten et X antall poster/mnd registrert så vil noen lukes ut. dog vil ikke dette utelukke alle useriøse stemmere..

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    I tillegg til kokkens forslag kan jeg komme med en oppfordring om å forenkle det å laste opp et bilde på profilen. Jeg tenker da på å slippe å trykke bildet opp og opp og opp og opp og opp og opp og opp og opp og opp og opp og opp og opp etc.
    Somewhat off topic, but still ...
    bump og bump og bump...
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare legge til enda mer off topic:

Er noen sjeler som "redigerer" hjemmekinoen sin bare så den havner på oppdatert listen

Jaggu om den personen ikke forandrer kun første bilde sånn ca hver tredje dag.:-?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    Jeg må bare legge til enda mer off topic:

Er noen sjeler som "redigerer" hjemmekinoen sin bare så den havner på oppdatert listen

Jaggu om den personen ikke forandrer kun første bilde sånn ca hver tredje dag.:-?
    Begynner den på Z ?

Newcomer Tropp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kutt ut karaktermuligheten da vel. Muligheten er bare et museklikk unna. Men det er vel selvdyrkelsen som er vanskelig å legge fra seg. Så hvem på topplisten har baller nok til å gjøre det?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tropp
    Så kutt ut karaktermuligheten da vel. Muligheten er bare et museklikk unna. Men det er vel selvdyrkelsen som er vanskelig å legge fra seg. Så hvem på topplisten har baller nok til å gjøre det?
    Utrolig godt forslag. Visste ikke at muligheten fantes og den er da tatt bort hos meg nå.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Borte hos meg også.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Borte her og.. Men hva skjer når alle karakterene er borte ? Alfabetisk ? Kanskje andrewerdenskrieg, antiloop og asvaberg har hatt en plan med det hele ?? hehe
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toppe
    Jeg har en kino liggende ute på minhjemmekino.no og har fulgt med ganske nøye på kommentarene som kommer inn, karakterene som blir gitt osv...

Jeg har lagt merke til en ting som jeg synes er trist... Noen, ikke mange i mitt tilfelle, men noen legger inn bunnkarakter, og basert på andre kommentarer osv så føler jeg at kinoen ikke fortjener dette.

Den eneste forklaringen jeg kan komme på er at noen få brukere dessverre føler seg truet, missunelige e.l. og gir lave karakterer til de som ligger på topp-listene.

Min kino har ligget på topplisten de siste par mnd, og det var først da jeg så at det kom inn en og annen 1'er.

Måten jeg ser det på er bare enkel gjennomsnittsberegning utifra hva scoren var før siste karakter ble avgitt...

Har mange opplevd lignende?
    Hvis du ikke godtar eller skjønner at folk har forskjellig smak og mening om alt mulig her i verden så ville jeg latt være å legge ut denne kinoen.

Du kan lage en avstemning om hva som helst, det være seg en strøken Ferrari, eller verdens nydeligste sjokolade. Selv om det kan være vanskelig å forstå så vil det selvfølgelig være noen som ikke liker Ferrarien's linjer fordi de kanskje digger amerikanske biler, eller at noen ikke liker sjokolade, selv om det siste er ganske usannsynlig spør du meg ;-) Det har da ingenting med misunnelse og gjøre!

Den eneste forklaringen jeg kan komme på er at noen få brukere dessverre føler seg truet, missunelige e.l....
    Er dette virkelig den eneste forklaringen du kan komme på? :???:

Nei, du må nok bare innse at folk er forskjellig, å tåle at ikke alle syns det du har er bra.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Borte her og.. Men hva skjer når alle karakterene er borte ? Alfabetisk ? Kanskje andrewerdenskrieg, antiloop og asvaberg har hatt en plan med det hele ?? hehe
    Der ble vi fersket..:-D

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •