Misunnelse på AVforum.no ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 130
    Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg må si meg enig i flere av forslagene som har kommet her.

Karaktersystemet kunne vært slik at f.eks kun karakterene de siste 12mnd teller, samt mulighet for å resette karaktenene v/store forandringer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toppe
    samt mulighet for å resette karaktenene v/store forandringer.
    Det er mulig slik det er nå.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En karakter bør gies på et så ærligvis som mulig. Hvordan presentasjonen er forteller litt om hvordan inntrykkene til eier er. Ikke alle er like flinke til å bringe budskapet frem, som med for mørke, uklare, over eksponerte, og mangel på detaljer i bildene sine. Din presentasjon er rett og slett dine inntrykk fra egen kino. Karakter givningen sådan burde være delt opp i flere kategorier som for eksempel: Presentasjon. Utstyr. Rom og total inntrykk osv. Et snitt av disse kriteriene blir avgitt som karakter. Når karakter avgis må en komentar legges ved, slik at korigerings eneren og smøre femeren ikke blir missbrukt.

De som styrer med kompansering ved hjelp av enere har ikke helt min forståelse, det har heller ikke de som gir toppkarakter som smøring. De som klarer å gi karakter i forhold til nevnte kriterier ovenfor har min forståelse og er med på skape en seriøsitet som hver enkelt burde klare, eller??.

Utrolig mange kino presentasjoner på forumet her som egentlig burde vært på topplisten, og det er vel i grunn derfor denne linken har sin opprinnelse, for det er ikke "rettferdig" karakter givning slik som det er i dag.
    Satt selv for en stund tilbake å så igjennom mange profiler, og det var mange gullkorn som dukket opp, som jeg hadde fullstendig gått glipp av i min tid på forumet her. Det er selvfølgelig de som er litt aktive og deltar som får en hilsen på godt godt og vondt. Dommen er ofte iht til dine utsagn og meninger, og da går noen i din profil å stemmer deg opp eller ned. Da blir selvfølgelig karakteren etter popularitet igjenn..
    Prøv å være innenfor rammene, stem din mening. Og prøv å holde persons inntrykket til diskusjon som eventuelt har vært.

Selv synes jeg en fin presentesjon er innspirerende og en ide giver. Tar du gode bilder og det er lett å se hva du har gjort mtp tilltak osv så er det lettere å gi en rettferdig karakter.

Men dette er jo min humble mening. ops:

A.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

idiotisk!

Først og fremst vil jeg poengtere at det å gi et hjemmekinoanlegg som ligger foran seg på listen dårlig karakter for å "påvirke" sin egen status ikke bare er dårlig sportsånd, men viser at personen har ekstremt dårlige holdninger og total mangel på normal folkeskikk!

For det andre, hva om 15 årige Jens brukte alle konfirmasjonspengen på et brukt CW anlegg som han er kjempefornøyd med, og vil vise til alle, blir totalt smadret poengmessig av en gjeng konkurransekåte 45 åringer som bruker 10-30% av årsinntekten sin på utbedringer og fornyelser av hjemmekino/stereo oppsettet sitt?
    Mest sannsynligvis ville du gitt Jens noen gode råd og gitt en middels score. Men er det egentlig noe forskjell på Jens og Birger på 50 år som har brukt det han makter/føler er nok på oppsettet sitt, men til gjengjeld har j.... gode løsninger, men likevel får karakteren 1?

Spørsmålet mitt til deg(JA DU!) er om du har som mål "å alltid være best og overgå alle andre(Homer)", eller om du ønsker en kontinuerlig forbedring av oppsettet, uten nødvendigvis å skifte ut for mye komponenter uavhengig av hva andre har?

Tenk hvor mye erfaring og kompetanse det er inne på dette forumet, bruk hverandre for å ha en positiv dynamisk prosess fremfor å rakk ned på hverandre.
    Dette minner vel egentlig mest om de "stakkars" 5 som alltid satt å slengte skitt fra benken når jeg spilte guttefotball, siden de sjeldent var med i startoppstillingen... Skjerpings! Du blir ikke bedre av å slange dritt, du må jobbe!

Uansett:

Mitt forslag er å ha ulike "kostandskatogorier".
    Begrunnelse: Det er "hvor mye en får ut av hvor lite" jeg synes er interessant.
    Med dagens løsning danker selvsagt TøffeTom med et anlegg til 500 000 ut Ronja Skrævadottir(takk Øystein Sunde!) sitt 15 000 anlegg....

J
    Regner med en del rakasjoner på denne:-D

Newcomer seraph sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg lagt ut egen side, men det er vel kommentarene som betyr noe og ikke stemmegivingen?

Hva med alternativene "topp 10 mest kommentert", "topp 10 mest aktiv" og "topp 10 nykommere"?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forslag er å ha ulike "kostandskatogorier".
    Lurt! Dersom man på samme måte kan introdusere handicap som i golf, der en nybegynner kan slå en proff da de har forskjellig målestokk å forholde seg til.

Foto.no har noe tilsvarende på sin bildekritikk (Foto.no - Bildekritikken -) der man legger inn sitt bilde i en kategori med en gitt målsetning.

Kunne noe tilsvarende ha vært gjort her?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Karaktersetting blir aldri rettferdig og godt gjennomfør uansett når det er så mange mennesker som er med på å både stemme og få stemme. Det er mange rare menesker der ute og det er lett for at ego tar litt overhånd i blant. For å ikke snakke om alle "rare" personligheter ute i det vidstrakte land:S (Jeg er rar og jeg innrømmer det

Syns minhjemmekino skal være til for å få og komme med kommentarer, tips og erfaringer.

Jeg har ikke stemt så mye, men når jeg har gjort det så har jeg gitt karakter ut i fra oppsett og presentasjon, jeg bryr meg svært lite om det er dyrt eller billig utstyr. En tenåring med NAD og CV kan ha mye mere glede av sitt anelgg enn en voksen mann med anlegg til 100k. Er det ikke det det hele dreier seg om da, altså gleden man får?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok ikke gjort noen med dages stort sett mangelfulle system, ref Lygren i denne tråden:

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vi skal ta hånd om dette, men alle slike endringer er kostbare, og folk som misbruker dagens system åpenbart kan dere sende meg en PM på, så tar vi affære. Vi jobber med V2-plattformen og vil fokusere våre ressurser på utvikling av denne fremfor mekking og fikling med dagens plattform.
    Så istedet for å kritisere det vi allerede vet fungerer dårlig, la oss bli litt konstruktive og komme med forslag til et bedre system.
    Her er noen av mine tanker:
    • Poengsystemet utvides til 1..10poeng
    • Det innføres valgbart nivåer: Entrylevel, midrange, hi-end, spitzenklasse
    • Det gis poeng i flere kriterier, feks Utstyr, presentasjon, rom...
    • Poenggivning kan ikke være anonymt og krever kommentar
    • Poeng har holdbarhetsdato: Dersom medlem ikke bekrefter eller endrer poeng innen 12mnd så slettes de automatisk.
    • Stemmer kan bare gis dersom et medlem har mer enn 50 innlegg (20 er i dag for snaut)
    • Medlemmer må ha vært aktive (minst et innlegg hver X mnd for å bli med i regnestykket)
    • Poengberegning setter filter utfra normalfordelingskurve for å luke ut stemmer som gis for å dra ned/opp.
    mer?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    • Poeng har holdbarhetsdato: Dersom medlem ikke bekrefter eller endrer poeng innen 12mnd så slettes de automatisk.
    • Stemmer kan bare gis dersom et medlem har mer enn 50 innlegg (20 er i dag for snaut)
    • Medlemmer må ha vært aktive (minst et innlegg hver X mnd for å bli med i regnestykket)
    • Poengberegning setter filter utfra normalfordelingskurve for å luke ut stemmer som gis for å dra ned/opp.
    mer?
    Fornuftig, synes jeg. Det eneste jeg reagerer på er at man må ha et gitt antall innlegg i pr.mnd. Jeg pleier selv å väre på ferie 6 uker om sommeren og det er sikkert andre også som er mye borte fra forumet grunnet jobb etc.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange bra forslag fra Kokken som absolutt bør vurderes i MK2, regner med at lygren og gutta blir oppmerksomme på disse forslagene

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Fornuftig, synes jeg. Det eneste jeg reagerer på er at man må ha et gitt antall innlegg i pr.mnd. Jeg pleier selv å väre på ferie 6 uker om sommeren og det er sikkert andre også som er mye borte fra forumet grunnet jobb etc.
    Det var derfor jeg satte X mnd - et innlegg i løpet av 2 eller 3 mnd ? Og dersom en kommer tilbake og blir aktiv igjen så blir poengene med i beregning igjen.

Forslaget er for å luke ut (eller vanskeliggjøre) de tilfellene av fiktive medlemmer som blir registrert av en og samme person kun for å kunne gi poeng.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sittet å sett over noen "kinoer" nå.. Spennet er stort :-D

Synes forslaget fra Kokken var bra :-D Særlig med inndeling i "prisklasser"
    Uansett, det er bare bilder vi ser, lyden må vi gjette oss til :?:

God helg
    Finn

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns forslaget til Kokken er meget bra, håper det er mulig å få til noe sånt.

Personlig så gir jeg blanke F i hvordan karakter min kino/stue har.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter også kokkens forslag 100%.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Det blir nok ikke gjort noen med dages stort sett mangelfulle system, ref Lygren i denne tråden:

Så istedet for å kritisere det vi allerede vet fungerer dårlig, la oss bli litt konstruktive og komme med forslag til et bedre system.
    Her er noen av mine tanker:
    mer?

Forunftig forslag.

Har du sendt dette til Lygren??

A.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Personlig så gir jeg blanke F i hvordan karakter min kino/stue har.
    Har litt samme innstilling - jeg "nullet ikke ut" kinoen min etter kjøp av nytt utstyr og flytting. Dermed henger det igjen en del kommentarer og karakterer som ikke har noe med dagens oppsett å gjøre. Litt sløvt av meg kanskje, men det har ikke plaget meg nevneverdig...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg til kokkens forslag kan jeg komme med en oppfordring om å forenkle det å laste opp et bilde på profilen. Jeg tenker da på å slippe å trykke bildet opp og opp og opp og opp og opp og opp og opp og opp og opp og opp og opp og opp etc.
    Somewhat off topic, but still ...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang. topplistene

Jeg mener at topplistene burde vært bassert på antall visninger fra måned til månded.
    Da ville ikke de eldste kinoene/hifi'ene som har høstet poeng fra dag 1 ligget å dominert toppen hele året.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å droppe hele poengsystemet?
    Komentar systemet gir mulighet for folk å si hva de vil om en gitt kino.
    poengsystemet vil aldri bli rettferdig da det sier seg selv at de med mest penger stort sett vil dominere.
    Jeg tror at hele minhjemmekino og minhifi systemet er med på å nøre opp under kjøpepresset.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg tror at hele minhjemmekino og minhifi systemet er med på å nøre opp under kjøpepresset.
    Enig med deg der..... Spesielt blandt de yngre.

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •