Tips til oppgradering av hjemmekinoanlegget mitt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til oppgradering av hjemmekinoanlegget mitt

Jeg har et hjemmekinoanlegg som jeg kjøpte nytt for 10 år siden.

Jeg har en integrert dolby surroundforsterker, Harman/Kardon AVI 200.

Så har jeg en Harman/Kardon DVD25 dvd-spiller (vel, denne er litt nyere enn anlegget for øvrig).

Fronthøytalerne er et par Infinity Reference 51i.
    Senterhøytaleren er en Infinity Reference 100.
    Bakhøytalerne er Infinity Reference 1i.

Dette anlegget fungerer per i dag kjempefint slik jeg ser det, i et lite soverom som jeg nå bruker som en liten tv-stue og musikkrom.

Jeg skal snart bygge hus, og får da et litt større rom dedikert som tv-stue. I den forbindelse kommer jeg til å kjøpe meg prosjektor.

Så kommer det til oppgradering av anlegget, for å "matche" prosjektoren. Men jeg har ikke tenkt til å bruke en overflod av penger på dette, så jeg må nok ta det trinnvis.

Jeg regner med at jeg bør ha HDMI på dvd-spilleren. Ergo tenkte jeg å kjøpe meg en Harman/Kardon DVD29 først.

Så tenkte jeg på å enten kjøpe en subwoofer, eller å oppgradere fra 4-kanals hjemmekinoforsterker som jeg har nå.

Jeg har tenkt på Harman/Kardon AVR350, ser det er tilbud på den nå: Surroundreceivere | Hjemmekino | Soundgarden

Men så tenkte jeg; Skulle jeg ha greid meg med forsterkeren foreløpig, og heller ha kjøpt meg en subwoofer. Ser f.eks. Infinity Beta SW 12 Subwoofer til salgs her:
    Komplett.no - Infinity Beta SW 12 Subwoofer Svart

Spørsmålene mine til dere, ærede forumdeltagere er dermed:

1. Hva bør jeg investere i først, ny surroundreceiver eller subwoofer?
    2. Vil Infinity Beta SW 12 Subwoofer passe inn sammen med mine Infinity Reference-høytalere? Har dere eventuelle andre subwoofertips?
    3. Andre oppgraderingstips som jeg kunne ha vurdert i stedet for det jeg allerede har tenkt på?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del tror jeg jeg ville spedd på med ny reciever først!

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny reciver.
    Du har ikke vurdert ny blu-ray spiller isteden for ny H&K dvd spiller? ca samme pris, mye bedre bilde kvalitet. Skal du ha projektor bør du vertfall vurdere blu-ray spiller.
    Skal du ha ny sub, så bør du ta en titt på SVS eller Xtz.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på de over, jeg ville prioritert receiver først. Onkyo har jo kommet med masse bra i det siste, disse er "fremtidsrettet" når det gjelder de nye lyd- og bildeformatene. Eventuelt kan du ta en titt på bruktmarkedet hvis du vil spare noen kroner, se gjerne etter Onkyo TX-SR805/875/905.

Som det allerede er nevnt ville jeg heller kjøpt en ny Blu-ray spiller enn en DVD-spiller. F.eks PlayStation 3 har jo Blu-ray, DVD med oppskalering, innebygget trådløst mediasenter og er i tillegg en spillkonsoll ;-) ...med andre ord, her får man mye morro for pengene!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, folkens!

De Onkyo-receiverne så litt dyre ut. Tenkte primært på receivere i prisklassen 5-7000, slik som de jeg linket til. Men det er klart, på bruktmarkedet kan det jo være noe å hente...

Hvordan vil en ps3 være som musikkformidler? Jeg skjønner at den har bedre bilde, men fungerer den også bra til musikk?

Jeg sjekket ut en nettside med SVS sine subwoofere. Kanskje denne hadde vært noe:
    L-Sound - SVS PB12-NSD

Er denne bedre enn Infinity Beta SW 12?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •