Hjelp til nytt hjemmekino-anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Hjelp til nytt hjemmekino-anlegg

Vi har tenkt å oppgradere hjemmekino-anlegget vårt fra JBL DCS 1000. Det som skal tilkobles er en Samsung LE40M86B tv, Xbox 360, Wii, PS3, cd spiller og dekoder (mest sannsynlig kommer vi til å skifte til Canal digitals HD PVR (for kabel tv) veldig snart).

Så langt har jeg mest sett på komplette lydanlegg med innebygd dvd spiller, men jeg har ikke noe problem med å sette sammen separate komponenter om det er en bedre løsning. Noe av det jeg er usikker på er HDMI inn/utgangene. Bør det være flere utganger eller holder det med 1, det samme gjelder de optiske inn/utgangene. Både xbox, dekoder og PS3 har jo HDMI. Høytalerne bør være små som vi skal henge på veggen

Jeg kan ikke så mye teknisk :? , men jeg ønsker å kunne utnytte lyd og bilde så bra som mulig. Er det noen som kan hjelpe meg med et anlegg som gjør at alle spillmaskinene og DVD spiller får maks utbytte for en rimelig penge? Budsjettet er ikke så stort. Håper på å havne rundt ca. 10 000 kroner.

Takk for all hjelp

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha så mange HDMI kilder inn og nyte godt av HD lyd også, så tror jeg budsjettet ditt ryker.
    Men skal du bare ha HDMI bilde og ikke nødvendigvis ha HD lyd, så kan du få mye for pengene.
    Da trenger du en surround receiver som ikke har HDMI, men en switch som du kobler kildene til (ClasOhlsson etc) og lar bildet gå den vegen.
    Lyden lar du gå via optisk/coax fra kilden til receiver.

Du kan selvfølgelig også bruke switch på en receiver med 1 HDMI inn, da får du på en måte i pose og sekk.

Høyttalere: sjekk pakkene hos Surround.no - Høyttaler spesialisten eller brukt her på AVtorget.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryker fort 10k hvis man skal ha komponenter ja. Men hvis alternativet er komplett alt-i-ett anlegg, så ville jeg heller gått for noen relativt rimelige komponenter.
    Ta feks. en rimelig Denon receiver, dem har receivere med 2 HDMI innganger helt nede i et par tusen. Så kobler du PS3 og Canal Digital tuner med HDMI, og bruker komponent til Xbox osv nedover.
    Det blir ikke en veldig kraftig receiver, men så er det da også bare plass til relativt beskjedne høyttalere innenfor et budsjett på 10k.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skrev rimelig Denon receiver, så ser jeg nå at det kan være greit å være obs på at disse (AVR 1508 og 1708 ) ikke tar lyd inn på HDMI, og da forsvinner jo litt av poenget med å kjøre HDMI via reciver.
    Går du opp til AVR 2308 får du lyd på HDMI inngangene, og da kan du også koble alle de analoge kildene dine (som Xbox med component, wii osv) til receiveren, og så konverteres signalet og går via den ene lille HDMI kabelen opp til TV'en din. Ser den ligger på rett under 5k hos HifiKlubben nå. Så har du 5k igjen til et sett med surroundhøyttalere..
    Og så sparer du noen mnd og kjøper en skikkelig sub som du pakker inn og legger under juletreet (til Far, fra Nissen), og så er man igang med det berømte oppgraderings-spøkelse :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har gitt meg noe å tenke på, takk for rådene. Ser at budsjettet kan bli for lite for alt det jeg vil ha. Jeg tror nesten at vi går for en receiver først, og skaffer høytalere senere, lyden fra det vi har er ikke dårlig, så det kan vi leve med en stund til. Mer interessant nå å få det beste bilde. Har dere flere tips om gode receivere så skriv de ned.. tror ikke vi kommer til å betale mer enn 8000 tusen for den.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer VSX 1018 eller LX50

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo TX-SR606 som fikk en 6`er i Hjemmekino og har 4 HDMI inn selges for 4950 kr via Powerbuy nå er et godt tips i prisklassen.

Mvh Riceman

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riceman
    Onkyo TX-SR606 som fikk en 6`er i Hjemmekino og har 4 HDMI inn selges for 4950 kr via Powerbuy nå er et godt tips i prisklassen.

Mvh Riceman
    Ikke så veldig imponerende at man må vente før powerbuyet løper ut, som gjerne kan være nærmere en uke på begynnelsen av powerbuyet, og deretter opptil 2 uker levering. Kan da være fristende å kjøpe direkte fra AVshop.no / Velkommen for 5 799. (Det er vel disse som leverer dette powerbuyet og? Ligger jo på Alna..)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •