Hjemmekino søkes.... anbefalinger=) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer Hireno sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sonus Faber grand piano...

Da prøver jeg meg videre på denne tråden... Etter å ha trålet Bergen by fram og tilbake, brukt ørene mine etter beste evne og sett vekk fra budsjettet..., har Sonus Faber grand piano og Concertino Domus virkelig vekket min interesse...! Både lyd og finish er toppers! Det jeg nå lurer på er; hva bør jeg match disse til? Har lest meg grønn og gul på diverse tråder her inne angående surround forsterkere, forforsterkere og effektforsterkere m.m... uten å bli riktig klok:? Ønsker meg noe som håndterer høytalerene og samtidig klarer det siste nye innen bilde... Noen som skjønner hvor jeg vil.... hehehe!?!
    Hilsen Hilde

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye kraft trenger OMD-15 for å spille optimalt? Klarer man seg uten effekttrinn dersom man har f.eks Onkyo 805?

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du vil til Blu-Ray og HD med bilde ja HDlyden er og en fint ting !

Til de høytalerene ville eg nok kjøpe Denon 2808 som ligger på under 9 tusen. Og en brukbar effektforsterker til rundt det du har råd til :P
    Finner ofte gode til under 8000,- på bruktmarkedet.

Ellers er det jo å kjøpe seg en mye heftigere surroundforsterker som kan drive de høytalerene rimelig godt. Som ligger på ca 13000,- og opp til det du vil :P

Newcomer rhypno sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

50000 Til Hj.kino?

Hei!Lurer på om du skal bare ha det til hjemmekino?Hvis det er bare ren hjemmekino ville jeg satset på en pakkeløsning fra Harman Kardon med Klipch høytalere.Til dette beløpet får du ikke nye høytalere,men sjekk alle bruktbørser og du vil finne helt sikkert ett helt sett Klipch med subwoofer til rundt 20000.Det største problemet du vil få er at alt må være like bra fra start til sluttleddet som f.eks.kablerKvalitetskabler som f.eks.mine monster 2.2s kostet 2500pr.meter og WBT,ESCUBAR signalkabler koster omtrent 90% av det du har.).Hvis du kan skrive litt mere om hvilket oppsett som er mest aktuelt i ditt tilfelle(5.1 eller 7.1)og om det også skal brukes som hi-fi annl.?Skal du ha ett som kan brukes til begge deler er DENON,SONY ES(Svindyrt nytt,men billig brukt iforhold til andre merker)eller satse på de kinesiske hi-end merkene som på lydsiden hvertfall er rimelig.Kjører selv med 2forskjellige merker(hjemmekino DENON og musikk SONY ES),da jeg mest hører på musikk cd/dvdèr.Sjekk svenske Blocket.se(sveriges svar på finn.no)og du vil få disse hi-end komponenteene til under halve prisen,men må tas inn til Norge via noen som enten eller kjenner noen der.Har familie der og har funnet høytalere som Infinity Cappa 9.2 til 3500svkr.,men her borte er du heldig om noen kvitter seg med ett par under 20000nkr.!Lykke til med jakten,men husk at bare seriøse hi-fi butikker lar deg prøve utstyret hjemme hvor lyden ikke kan sammenlignes i butikken.Det er p.g.a.at de som regel har satt opp mange forskjellige par høytalere i samme rom.Det medfører at alt høres som regel bra ut,men p.g.a.at lyd er frekvenser som går gjennom luften vil alle andre som står der også gi fra seg lyd!Mvh.Tor
    PS!desverre er nick-namet noe mine kamerater fant på og har fått mld.ing der en skriver jeg må ha tatt rohypnol og har sagt ifra om det skal vekk,men av-forumets ledelse tar ikke slike innlegg om ulovlige substanser på alvor.Har sendt HERMINATOREN mld.ing med tlf.nummer,så han kan kontakte meg.Men etter å ha lest innleggene hans som er på ca.2600 med snitt 2,6pr.døgn er over 70%bare kverulering og klager på at ingen andre enn han vet best.Skriver i mange at ingen som driver testing av lydprodukter kan det bedre enn ham og annlegget består av komponenter som passer konfirmanter eller tenåringer med sommerjobb.Beklager at jeg skriver dette,men vil ikke at andre skal utsettes for drittskriving og en oppførsel som ikke er lovlig på offentlige nettsider!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uff - dette var tung lesing..... og hva ER den slutten der? Trodde jeg var verdensmester i digresjoner, men dette er jo enda "bedre".....

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg ville valgt ut i fra den H/K forsterkeren du har, men heller tenkt på muligheter senere. Dvs: velg et oppsett du får godt inntrykk av, uavhengig av din H/K (som jeg skjønner er over 8 år gammel?)

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rhypno
    Hei!Lurer på om du skal bare ha det til hjemmekino?Hvis det er bare ren hjemmekino ville jeg satset på en pakkeløsning fra Harman Kardon med Klipch høytalere.Til dette beløpet får du ikke nye høytalere,men sjekk alle bruktbørser og du vil finne helt sikkert ett helt sett Klipch med subwoofer til rundt 20000.Det største problemet du vil få er at alt må være like bra fra start til sluttleddet som f.eks.kablerKvalitetskabler som f.eks.mine monster 2.2s kostet 2500pr.meter og WBT,ESCUBAR signalkabler koster omtrent 90% av det du har.).Hvis du kan skrive litt mere om hvilket oppsett som er mest aktuelt i ditt tilfelle(5.1 eller 7.1)og om det også skal brukes som hi-fi annl.?Skal du ha ett som kan brukes til begge deler er DENON,SONY ES(Svindyrt nytt,men billig brukt iforhold til andre merker)eller satse på de kinesiske hi-end merkene som på lydsiden hvertfall er rimelig.Kjører selv med 2forskjellige merker(hjemmekino DENON og musikk SONY ES),da jeg mest hører på musikk cd/dvdèr.Sjekk svenske Blocket.se(sveriges svar på finn.no)og du vil få disse hi-end komponenteene til under halve prisen,men må tas inn til Norge via noen som enten eller kjenner noen der.Har familie der og har funnet høytalere som Infinity Cappa 9.2 til 3500svkr.,men her borte er du heldig om noen kvitter seg med ett par under 20000nkr.!Lykke til med jakten,men husk at bare seriøse hi-fi butikker lar deg prøve utstyret hjemme hvor lyden ikke kan sammenlignes i butikken.Det er p.g.a.at de som regel har satt opp mange forskjellige par høytalere i samme rom.Det medfører at alt høres som regel bra ut,men p.g.a.at lyd er frekvenser som går gjennom luften vil alle andre som står der også gi fra seg lyd!Mvh.Tor
    PS!desverre er nick-namet noe mine kamerater fant på og har fått mld.ing der en skriver jeg må ha tatt rohypnol og har sagt ifra om det skal vekk,men av-forumets ledelse tar ikke slike innlegg om ulovlige substanser på alvor.Har sendt HERMINATOREN mld.ing med tlf.nummer,så han kan kontakte meg.Men etter å ha lest innleggene hans som er på ca.2600 med snitt 2,6pr.døgn er over 70%bare kverulering og klager på at ingen andre enn han vet best.Skriver i mange at ingen som driver testing av lydprodukter kan det bedre enn ham og annlegget består av komponenter som passer konfirmanter eller tenåringer med sommerjobb.Beklager at jeg skriver dette,men vil ikke at andre skal utsettes for drittskriving og en oppførsel som ikke er lovlig på offentlige nettsider!

LITT av et førsteinnlegg. Gratulerer!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rhypno
    Jaja, beklager om jeg har såret deg, det har ikke vært meningen. Jeg har tydeligvis rørt deg på noe vis. ingen grunn til å snakke styggt om meg eller utstyret mitt for det. Siden du vil dele dette med offentligheten så kunne du kanskje postet den opprinnelige kommentaren jeg skrev til annonsen din?

Men, start gjerne en egen tråd der du vil skjelle ut Herminatoren. Det er vel bare en fiktiv person allikevel, så tror ikke han bryr seg.

Nei, her setter vi punktum. Vi skal ikke ha noe krangling her inne, her skal det være hyggelig og diskuteres på en saklig måte. Hvis du vil meg noe så får du sende meg PM, jeg kommer ikke til å svare deg på mail, ei heller kommer jeg til å ringe deg.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •