Mid-range SONY hjemmekino?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mid-range SONY hjemmekino?

Først av alt; dette skal ikke bli noe referance-super-fi-anlegg, men derimot ett godt budsjettsystem.

Premiss nr 1: Jeg skal snart kjøpe receiver, dvd-hd-opptager og lcd-tv. Budsjett noe rundt 15-16000.
    Tanke nr 1: Jeg ønsker å kjøpe alt fra ett merke, da dette forenkler fjernkontroll / "en knapp for alt" etc, og min samboer vil kunne operere anlegget uten hjelp.
    Tanke nr 2: Det er ikke så mange merker som leverer alt dette, og jeg har da falt ned på Sony-produkter. De har også Bravia Theatre Sync/"en-knapp-for-alt".
    Tanke nr 3: Det ligger an til å kjøpes inn ett 5.1-system fra Gallo (Nucleus Micro) med Sub TR-1.

Plan A:
    Receiver; Sony DA1200ES eller DG910 (altså 3500-4000,-) Jeg skal koble til alt med HDMI (dvd og datamaskin) og vil ha noe som fungerer (hdmi-switch?) bra. Volum er ikke det viktigste, god musikk/stereolyd er viktigst, så filmlyd..

Dvd-opptager: Sony HX650, HX750 eller HX1020 (2500-3000,-). Trenger egentlig bare noe som kan ta opp fra tv og som kan avspille dvd`er og da oppskalere de til hd-tv.

TV: En Sony 37" eller 40". Litt usikker på hvor råttent tvsignal fra Get jeg får i den nye leiligheten, så tv-signalbehandling er viktigst. Det skal sees endel film og med tiden også HD-filmer/PS3. Usikker på hvilken modell som jeg skal satse på, men feks 40w2000 til under 10-11000,- er maks på budsjettet.

Deres oppgave:
    Hvilken Receiver, opptager og TV ville dere gått for og hvorfor? Viktig å holde seg noenlunde etter budsjettet.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TH-42PX70E 10.334,-
    Onkyo TX-SR505 4995,-
    Panasonic DVD opptaker DMR-EH57EC-K 2928,-

Tilsammen ca 18.257,-

Disse skal kommunisere sammen via Viera-link.
    Litt dyrere enn du hadde tenkt kanskje, men bedre TV til analoge signaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den. Noen flere som har noen innspill til dette? Er denne Sony-pakken jeg har skissert grei?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier GET som leverandør, da har du muligheten for PVR'en deres, som jeg personlig synes er bra. Da sparer du 2-3k på HDD recorder. Riktignok en 80,- per måned, men du kan alltids bytte ut til hdmi utgaven når den en gang kommer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •