Har kjøpt meg en prosjektor å prøve å kjøre den sammen med dataskjermen min..

Prosjektor'n kjører jeg på DVI å dataskjermen på VGA.
Også hadde jeg i tillegg kobla på en tv på komponent.

Men det som har skjedd nå er att selve dataskjermen har blitt til skjerm nr.2 inne på catalyst..

Å det som skjer vist jeg kobler til prosjektor'n nå er at den blir en klon av dataskjermen.. Men jeg vil egentlig ha den som en "exteniton" av skrivebordet mitt.. Å helst som skjerm nr.2 og dataskjermen min som skjerm nr.1 så klart..

Tv'n jeg hadde kobla til på komponent har jeg kobla vekk nå. Å har tenkt til å ha den kobla vekk.. Så dem er jo i å for seg ikke noe problem lenger.

Edit:
Har prøvd å kåle litt med noen innstillinger på skjermkort driver'n min nå. Men det har ikke ført til noe. Dataskjermen er fortsatt skjerm nr.2 å prosjektor'n er clon av dataskjermen.

Også har det plutselig blitt et problem til. Kjører all lyden til PC-en igjennom stereo forsterker'n min. Men nå så brommer det bare i høytalerne. Lurer på om det kan være no forstryrring på signalet eller evt ledningsbrudd. For vist jeg kobler på headsettet mitt direkte i data'n. Så er det ikke noe brum der..

Edit 2:
Jo også en ting til, når jeg satt i prosjektor'n sist gang nå, så ble peker'n til musa helt på trynet.. Så ut som en helt firkanta lego kloss fra 70 tallet. (Masse spreke farger) Også starta jeg data'n på nytt for å se om det fiksa seg da.. Når jeg starter på nytt da så får jeg opp hele setupen osv før jeg kommer opp til innloggings menyen til XP. Men akkurat i det den skal bytte over til innloggings menyen til xp så blir både prosjektor'n å dataskjermen svarte.. Å står at dem ikke får signal.

Ser ut som om det har løst seg nå, prøvde en siste gang.
Koblet til prosjektoren mens den var av(eller standby) å når jeg skrudde den på så ble den vist som en klon. Så satt jeg den som "Extended" inne på catalyst å da ble dataskjermen automatisk satt som skjerm nr1 å prosjektoren satt som skjerm nr2 ser det ut som. Å alt fungerer som det skal. Får bare sette prosjektoren på standby om jeg må reboote..

Brumminga var pga en dårlig skjøt i audio ledningen, men nå er skjøten tatt vekk å lodda sammen å alt fungerer tilsynelatende helt strøkent