Min Fremtidige Hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min Fremtidige Hjemmekino

Jeg har tenkt til å kjøpe hjemmkino, er amatør, men skal ha et greit anlegg...
    Så nå kommer de tingene jeg har tenkt på, og hvis det er noen som har noen forslag til forbedringer til samme pris, er jeg åpen for forslag.
    Hvordan kommer dette til å bli når man setter det sammen?

Lyd:
    Reciever - Komplett.no - Harman Kardon AVR340 7.1 receiver, 7X55 W, (8ohm) "bridge ready" multirom / Harman/Kardon AVR 245 - Hi-fi Center Kjeden
    Hva er Best?
    Høytalere - QLN Artech 8 - Hi-fi Center Kjeden

Bilde:
    Prosjektor - Amazon.de: HITACHI PJ TX 300 LCD Heimkinoprojektor HD Ready(1200 ANSI Lumen; Kontrastverhältnis 10000:1) mit HDMI Anschluß: Elektronik
    Lerret - Standard - Manuelt 215x157cm 16:9 (95") - Kr.2.690,- : hjemmekino spesialisten

Fremtidige utvidninger:

Lyd:
    Trenger høytalere bak i rommet, en center (QLN Artech 5C - Hi-fi Center Kjeden) Og en Sub - XTZ 99 W12 i sort pianolakk

Trenger hjelp til dette folkens....

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiv deg heller på powerbuyet her på forumet å kjøp Onkyo TX-SR605 AV-receiver. Den er billigere en H/Ken, men den har støtte for alle de fremtidige formatene, samt HDMI inn/ut.

Også, om det er 720p som er tingen, så går du heller for dette tilbudet hos AV-shop: http://www.avshop.no/SystemConfigura...?q=st:10502866

Da får du ett bedre lerret, pluss HDMI-kabel. Dessuten er det billigere.

Du får uansett Hitatchien billigere i Norge en du klarer fra Amazon. Det kommer tross alt frakt, merverdiavgift og gebyrer i tillegg til prisen.

Høyttalerne er greie nok, men jeg for min del ville heller satset på Klipsch RF 52 til ca 6000.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får forresten Klipsch RC52 til ca 3000. Subwooferen fra XTZ tror jeg duger i mengdevis...
    Bak kan du for eksempel bruke Klipsch Synergy S1 til ca 2k.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er onkyo - recieveren bedre enn H/K'en?
    Tror ikke jeg trenger de nyeste lydformatene pga. at jeg kjører filmene via pcen...
    Har lest noen steder at TW700 bråker mer en tx 300... er dette noe en amatør kan merke når han ser film?
    Og høytalerne, er det din personlige erfaring eller er dette noe du vet er bedre, de koster nemlig litt mer enn det jeg egentlig har i budsjettet...
    Hører man (Jeg, som er amatør, og ikke trenger alt det beste, men ute etter det beste kjøpet) forskjell på disse....?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruk Qln Artech 5s som bakhøytalere hvis du går for Qln høytalerne. Qln Artech 5s | Stativ/bak | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden

oh gosh, så ikke at siste innlegg var fra oktober 2007

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Prosjektor og lerret bestilt, det ble TW-700, grått dreamscreen lerret og 2,5 m HDMI kabel, takker for all hjelp

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •