Ny på hjemmekino fronten

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny på hjemmekino fronten

Mulig jeg poster denne et feil sted, men har hvertfall et par spørsmål vedrørende Hjemmekino.

Har tidligere vært en liten entusiast for 2 kanals, men nå skal jeg altså prøve noe nytt.

Har nettopp kjøpt med Pioneer PDP-508XD Plasma TV som jeg mener skal være meget bra. I samme slengen kjøpte jeg en Harmon/Kardon AVR 745 Reciever.

Det som nå er problemet er høyttalere.. Fra før har jeg Canton ERGO RC-L som jeg selvfølgelig kunne brukt som fronthøyttalere... de som har en egen romkorreksjonsboks. Det som er problemet her er at jeg gjerne vil bruke optisk kabel mellom cd-spiller og forsterker. Da får jeg ikke brukt boksen til høyttalerne som står mellom signalkilden og forsterkeren. Disse høyttalerne må ha denne boksen for å fungere!!! nogenlunde normalt..

Det jeg tenker er vel at jeg må bytte ut disse høttalerne å gå for noe nytt...

Er det noen som har en idé om hva jeg bør gå for når jeg er både intressert i god lyd på musikk og Kino fronten.. Nå har jeg allerede brukt over 500000 på TV og reciever så Jeg bør ikke ha noe dyrere enn max 30000 for høyttaler syst. Tenkte først å sette opp fem kanaler å bygge det ut til 7 senere med en eller to suber som denne forsterkeren kan ha..

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Areadvd.de testet Hk 745 og konkluderte med at den var en knall forsterker med "kultivert" fremtoning og klangriktig.

Jeg tolker dette som at den ikke er spesielt stikkende i diskantområdet.

Da er det første som kommer meg på minne å gå for Klipsch høyttalere eller kanskje Triangle?

For 30k får du mye bra, det er i alle fall sikkert. Og skal du ha noe som står i stil til den eminente tven du har bestilt så må du i alle fall høre systemene før du går amok med VISA-kortet :-D.

Klipsch RF-63 series

Kanskje RF-63 fronter (~19k)
    RC-62 center (~5k)
    RS-42 bak (~8k)

prutes nok under 30k...

Hvilket forhold mellom 2-kanals musikk og film ser du for deg?

EDIT: ser ut som svenskene (TV Boden) kan levere klipsch billig (se annen tråd i forumet)

Newcomer Arien sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo sjekke ut chorus 800-serien til Focal. Har hørt 700-serien og den er veldig bra til både film og musikk(selv om film kanskje er det den er "best" til). 800-serien må jo da bare være bedre. Men har ikke hørt den selv.

Får vel prutet til deg en pakke for under 30 000 på dem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •