Yamaha ANLEGG.. Synspunkter!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha ANLEGG.. Synspunkter!

Heisann! Ny her så jeg må vel hilse på! Tommy her

Jeg lurer på om jeg kan få noen synspunkter på dette her jeg

Jeg kjøpte meg

Yamaha EF NS 555 her for et par dager siden pluss en Yamaha Reciver RX-V1700! Spiller helt greit..

Men jeg har nå bestillt Yamaha EF NS 777 og Yamaha YSTF-SW315 Active Subwoofer som jeg skal koble opp også!

Jeg har ikke sånn veldig peil på anlegg.. Jeg hører dere skriver mye om effektforsterker eller hva det nå heter, hva hjelper den med? Og er det noen som har et tips på åssen effektforsterker jeg kan sette sammen sammen med det anlegget jeg har??????

Hvordan lyd tror dere jeg får uten effektforsterkeren? Og hvordan lyd tror du det blir MED effekforsterker? jeg har nå brukt 21.000 på en uke for og få samlet dette anlegget for jeg tror det vil bli jævlig bra!

Hva mener dere????

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har altså kjøp disse:

og denne:

og disse er bestilt:

og denne:

Den receiveren din bør gi nok lyd - synes du skal prøve før du går igang med effektforsterker

Gratulerer!

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har bi-wiring på høyttalerne, så kan denne forsterkeren bi-ampes.
    Det vil si at du dobler effekten ut til frontene. Da skulle den ikke ha noe problem med å spille mer enn nok til høytalerne dine. Har gjort det samme på frontene mine med en RXV1600t og de fungerer strålende!
    Hvordan du gjør dette på forsterkeren, står i bruksanvisningen.. Lykke til :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp handlet meg RX-V1800, med NS777, NS333 og NSC444.. Synes kanskje det er litt tamt i fronten.
    Jeg ser at fronthøyttalerne har bi-wiring, vil det si det samme som at det er høypassfilter på de ene terminalene og lavpassfilter på det andre settet?
    Har stort sett kun hørt at bi-wiring kun er noe tull, men vist det er tilfelle, så er det jo ganske brukenes likevel da?
    Vil det si at, bi-wiring = oppskrytt, men bi-amp + bi-wiring = mer moro?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

G`day

Jeg tror 777 høytallerene begynnt og bli sprengt i diskanten, men er ikke sikker, er det noen måte og finne dette ut på en lett måte???

Og jeg driver 777 på front og 555 på back, men det er jaggu ikke mye lyd som kjommer ut av di bak.. er det noen måte og få drivd alle 4 høytallerene like mye eller blir det bare sånn når man har 7x90 w eller uansett blir det sånn når man har sourround forsterker??

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke like mye lydinformasjon i bakkanalene på en film som front.
    hvis diskanten er sprengt så kommer det ikke noe diskant i det hele tatt. når/ hvis du bi-amper, må du huske å fjerne metall-dingsene mellom de to settene tilkoblinger.

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det har du overhodet ikke noe brukt for noen effekt forsterker med de høytalerne du nevner.
    Jeg har selv vært i gjennom RXV1400, RXV2400 og RXV2600 på lignende høytalere, og jeg har testet RXV2600 med extra effekt forsterker på 2x200 i 8 Ohm, og om sant skal sies, merket jeg ingen forskjell i det hele tatt.

Så mitt råd er, kos deg med de nye høytalerene og din nye receiver, den har mer enn nok power til ditt system.

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke vits å biampe disse høytalerene. Effekten blir jo tross alt hentet ut fra samme strømforsyning. Vil anbefale å kjøre frontene som small og la subben ta resten. Får mye mer dynamikk og glede av lyden da

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nutts
    Slik jeg ser det har du overhodet ikke noe brukt for noen effekt forsterker med de høytalerne du nevner.
    Jeg har selv vært i gjennom RXV1400, RXV2400 og RXV2600 på lignende høytalere, og jeg har testet RXV2600 med extra effekt forsterker på 2x200 i 8 Ohm, og om sant skal sies, merket jeg ingen forskjell i det hele tatt.

Så mitt råd er, kos deg med de nye høytalerene og din nye receiver, den har mer enn nok power til ditt system.
    var den til meg?? Mener du at di fire høytallerene klarer og bli drivd nok med den forsterkeren??

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, jeg mener att den ikke blir anpusten av å drive de høytalerene du nevner. ( sist jeg leste om dem, så mener jeg å huske att de ikke krever spesielt mye å drive )

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi ampe hva vil det si???

Jeg satt anlegget til salgs på finn nå, men skrev bare gi bud, hvor mye tror dere jeg kan få

es 555
    es 777
    rx-v661
    svs sb plus 12

Kjøpt for 2 mnd siden!

Er det noen her som er intressert? Eller intressert i og bytte i et annet anlegg?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommanla
    Bi ampe hva vil det si???

Jeg satt anlegget til salgs på finn nå, men skrev bare gi bud, hvor mye tror dere jeg kan få

es 555
    es 777
    rx-v661
    svs sb plus 12

Kjøpt for 2 mnd siden!

Er det noen her som er intressert? Eller intressert i og bytte i et annet anlegg?
    Også må jeg jo bare si at den forsterkeren som det er bilde av der oppe har jeg byttet inn mot en rx-v 661, var det rx-v661 du mente ikke ble andpusten?? eller den større modellen det er bilde av?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente RXV1700

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ok

Hehe ok.. Men hva mener nå da?? Om rx-v661? Hva trenger jeg for og drive ut høytallerene fullt..?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •