Det perfekte hjemmekinoanlegg!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Det perfekte hjemmekinoanlegg!?

Jeg er på utkikk etter et hjemmekinoanlegg som for meg fremstår som det perfekte. At lyd og bilde skal være bra tar jeg som en selvfølge, men i tillegg ønsker jeg meg følgende som jeg ikke har funnet i noe anlegg enda:

- Trådløs tilkobling mot hjemmenettverket. Helst da kompatibelt med Draft-n standarden for maksimal hastighet og rekkevidde. Ønsker da å kunne streame musikk og film fra min PC. Å kjøre andre applikasjoner er ikke så viktig, da er det vel bedre med en HTPC tenker jeg???

- Trådløse høytalere. I min stue er det slik at det ikke vil se veldig pent ut hvis jeg må legge kabler langs gulvet til bakhøytalere. Høytalere fremme burde også være trådløse. Skjønner at høytalerene må drives av strøm så når jeg sier trådløs så ser jeg bort fra strømkabelen.

-HDMI utgang/inngang

- DVD spiller som oppskalerer signalet eller en Blueray/HD-DVD spiller

Hva sier dere? Noen av dere som vet om et hjemmekinoanlegg som er i nærheten av dette? Hadde satt pris på noen kommentarer.

-i

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må vente et par år på dette :???:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kombinasjonen av meget bra lyd og trådløse HT har jeg foreløpig tilgode å høre. Har opplevd aktive HT med trådløs overføring av signaler som var greie nok, men absolutt ikke i øvre del av skalaen for lydkvalitet.
    Enkelte produsenter, bla Canton, hevder å kunne gi "high quality audio" med sine trådløse HT-sett. Men de sammenligner seg så vidt jeg kan se med rimelige 5.1 surround pakker, ikke high end (eller mid end) systemer.
    Poenget mitt er at jeg stiller meg tvilende til trådløse HT'ers plass i et "drømmeanlegg" slik tittel på tråden antyder. Ellers virker ikke oppsettet som utopisk.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder trådløse høyttalere så tror jeg det kan være en like god ide å overføre lyden digitalt til en forsterker bak for så å trekke kabler fra denne til høyttalerne.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

traadloest.

KEF har en slik loesning. 2 x 50w hvis jeg husker riktig. Jeg testet de en tid tilbake. For bak hoytaler saa hadde de helt grei lyd. Saa foresten deres nye innebygings set. saa ut som subwofer i vegg!

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    KEF har en slik loesning. 2 x 50w hvis jeg husker riktig. Jeg testet de en tid tilbake. For bak hoytaler saa hadde de helt grei lyd. Saa foresten deres nye innebygings set. saa ut som subwofer i vegg!
    Ja, og KEF har også kommet med et nytt system for trådløs overføring. Lyd og Bilde hadde noe om det ifm CES.

Følgende sakset fra KEFs egen pressemelding er interessant:
    "surround sound speaker system that balances audiophile-quality sound with unlimited installation flexibility" Er et kompromiss mellom lydkvalitet og enkel installasjon noe man ser etter i den perfekte hjemmekino...
    Med det sagt skal jeg ikke slakte et system jeg ikke har testet, men er unektelig skeptisk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men finnes det en hjemmekino på markedet i dag som er i nærheten av det jeg har beskrevet?

Jeg er ikke så audiofil at det må være high end løsning på trådløse høytalere, men jeg er avhengig av å ha det fordi alt annet blir ikke særlig pent og det er vel så viktig (dessverre vil vel noen si :-) ). Har dere noen kommentarer på de andre kravene jeg hadde? De er ikke noe problem i dag?

Mulig det jeg beskriver kun kan løses av en HTPC løsning i dag, men den veien har jeg ikke så lyst å gå hvis jeg ikke må.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes trådløse høyttalere på markedet i dag, men lydkvaliteten blir fortsatt for dårlig. Spesielt foran hvor det kreves mer enn bak.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •