Beste måten å bruke 50.000 på hjemmekino? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 61
    Newcomer sykihue sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De høytalerne jeg vil ha er så nye at du får dem ikke brukt. Iallfall ikke i fargen jeg vil ha. Dessuten er det litt av gleden ved å førstegangskjøpe surround-anlegg at alt er nytt

Playstation 3 er under vurdering men jeg er usikker på om jeg kommer til å sitte å spille så mye så om jeg vil bruke 6000 kroner på dette vet jeg ikke enda.

Det er HDMI ver. 1.3a på 2808. Men sier meg ingenting.

NAD T585 skal være bra nok dvd / cd spiller til mitt bruk tenker jeg! Meget fornøyd med at jeg fikk en til halv pris da jeg i utgangspunktet hadde lyst på en slik men syntes den ble for kostbar.

Er usikker på hva du mener med senter..
    Synes selv jeg har kjøpt en stor senter da.. Over halv meter bred og mer enn 15 kg. Dessuten var den det klare valg da jeg ville ha alle høytalerne fra samme serien.

Takker for kommentarene!

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg prøvd å lage et veldig basic oversiktsbilde på paint over hvordan plassering blir. Absolutt ingen kunstner eller grafikk ekspert på data men får vel en liten peiling på hvordan det blir.

Tv benk er i blått. Tv er rød. Senter høytaler er grå.

Der hvor det står Entre er det helt åpent. Ingen dør eller noe, og det fører ut til et rom til som er ca 16kvm som igjen er åpen til kjøkkenet som er ca 20 kvm. Kommer nok til å forsvinne litt lyd til andre rommene men tror ikke det blir kledd igjen da det er lite i utgangspunktet. Murpipa er i veia men den får stå

Sweetspot blir jo sofaen som peker mot tv`n mens den andre blir mer en sofa en bruker når en er fyllesyk og vil ligge å se film

Noen som har bedre forslag til plassering, spesielt kanskje på sub.. kjør på!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en god hjemmekino det der.
    Skulle ønske jeg hadde 50.000 og kjøpt ny hjemmekino for :-)

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du ivertfall pruta litt på Hi-Fi klubben.... Alle får rabatter om de pruter litt der

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har ivertfall kommet hjem og fått henta noen av godsakene!
    Alt har kommet bortsett fra Denon receiver og B&W 683 som jeg får på torsdag. Racken jeg bestilte fra AVshop er også sen... Den betalte jeg for 1 måned siden. Men i mårra tar jeg en telefon.

Istedet for frontene jeg skal bruke så bruker jeg midlertidig et par CLS-215.
    Skal si de ble livlige sammen med Lyngdorf effektforsterkeren! Og med SVS suben i tillegg ble det 2x15 og 2x12 på 20 kvm stue! Gla jeg ikke har naboer
    Diverse ting som har falt ned da.. Vaskepulver pose i 2.etasje og andre enden av huset sto på huet på gulvet.. så ble ekstra jobb på meg i dag.

Har sett Ghost Rider, Pitch Black, House of Flying daggers og er meget godt fornøyd med første inntrykket. Nå bruker jeg midlertidig en Marantz SR6200 receiver som ikke er spesielt godt innstilt så regner med at alt bare blir bedre etter vært.

Bilder kommer selvfølgelig snart...!

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sykihue
    Da har ivertfall kommet hjem og fått henta noen av godsakene!
    Alt har kommet bortsett fra Denon receiver og B&W 683 som jeg får på torsdag. Racken jeg bestilte fra AVshop er også sen... Den betalte jeg for 1 måned siden. Men i mårra tar jeg en telefon.

Istedet for frontene jeg skal bruke så bruker jeg midlertidig et par CLS-215.
    Skal si de ble livlige sammen med Lyngdorf effektforsterkeren! Og med SVS suben i tillegg ble det 2x15 og 2x12 på 20 kvm stue! Gla jeg ikke har naboer
    Diverse ting som har falt ned da.. Vaskepulver pose i 2.etasje og andre enden av huset sto på huet på gulvet.. så ble ekstra jobb på meg i dag.

Har sett Ghost Rider, Pitch Black, House of Flying daggers og er meget godt fornøyd med første inntrykket. Nå bruker jeg midlertidig en Marantz SR6200 receiver som ikke er spesielt godt innstilt så regner med at alt bare blir bedre etter vært.

Bilder kommer selvfølgelig snart...!
    hadde vert flott om du kunne legge ut noen bilder av denne flotte hjemmekinoen, eller enda bedre, lege ut en profil på minhjemmekino

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig - har en eller annen form for bildefetisj jeg ikke blir kvitt

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann gutter

Har ikke vært så mye aktivitet på AV-Forum på meg på en stund nå.
    Har ikke fått tatt noen bra bilder av hjemmekinon min enda. Anlegget funker perfekt men sofa og tv benk står ikke helt i stil enda. Også er jeg på vei til å flytte så blir ikke noe nye møbler før jeg har funnet meg til rette igjen.
    Men handler dvd filmer i hytt å gevær da.

Die Hard 4 var dårlig film men knall lyd! Spesielt når han var inne på rommet til datafreaken i starten der og det ble mye skyting.

Så The Hills Have Eyes 2 sammen med 3 kompiser og masse lyd! Spennende opplevelse

Ellers så har jeg vel ikke noe planer om utbygging av selve anlegget. Er veldig fornøyd med lyden. Ønsker meg bare større og bedre rom, og en skikkelig hjemmekino sofa med recliner og koppholder

Et tips om de som kjøper popcorn maskiner til sin kino.. Jeg var på Finn.no og der fant jeg en stor rød popcorn maskin med hjul til 7 eller 8 tusen kroner.
    På ebay fant jeg akkurat samme modell til USD 150$. Så det er penger å spare på ebay!

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aiaiai, da ble det endelig AV rack på meg også!

Nettopp bestilt NorStone Bergen AV fra lsound.no

Gleder meg!! Når den er i hus skal det komme bilder :-) For da begynner jeg å bli rimelig fornøyd.

Edit: Var så godt i gang nå at jeg måtte bare ha en DENON ASD-1R dockingstasjon for Ipoden min. Men nå er det slutt på kjøpegalskapen :-) Har 2 filmer som venter til jeg kommer hjem, The Boondock Saints og Wild at Heart. Detta bli bra :-)

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde av herlighetene :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt fantastisk at du kjøper alt med en gang!
    skulle ønske jeg og kunne det! :-D

også helt fantastisk at du tidligere i tråden ga f... i kritikerne!
    sånt fortjener ros! :-D

og til slutt - det er så mye å velge mellom i hifi-verden, at jeg er helt enig med
    deg - finn en butikk, og velg mellom det de har...
    så slipper man å stresse seg ihjel!!!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Håper du ivertfall pruta litt på Hi-Fi klubben.... Alle får rabatter om de pruter litt der
    What?!!! Det har jeg aldri opplevd. Har handla for over 80k på Klubben gjennom flere år (både for meg og andre) og aldri opplevd å få ett øre i rabatt eller en kabel med. Tross iherdige forsøk. Andre plasser jeg har handlet har jeg slippet og spørre engang. Du kan tippe hvor jeg handler neste gang.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GOGO hifi center kjeden om du vil ha rabatt, på hfk kan du bare glømme rabatt i hvert fall i Ålesund, sant Frode? ;-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    GOGO hifi center kjeden om du vil ha rabatt, på hfk kan du bare glømme rabatt i hvert fall i Ålesund, sant Frode? ;-)
    Har ikke handlet her i Ålesund så det kan jeg ikke uttale meg om. Det er likevel company polisy, så langt fra sannheten er det vel ikke. Er ikke meningen å ødelegge tråden med dette, men kunne ikke la vær å kommentere det du sa Xinhua.

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, er vel sant det! men du kjenner jo mange der så du vet jo hva jeg mener men, sant det er jo alltid lov og prute litt, spesielt når du handler såpass mye på engang lykke til med kjøpet

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    helt fantastisk at du kjøper alt med en gang!
    skulle ønske jeg og kunne det! :-D

også helt fantastisk at du tidligere i tråden ga f... i kritikerne!
    sånt fortjener ros! :-D

og til slutt - det er så mye å velge mellom i hifi-verden, at jeg er helt enig med
    deg - finn en butikk, og velg mellom det de har...
    så slipper man å stresse seg ihjel!!!

Ja jeg var egentlig veldig heldig med den! Jeg hadde egentlig ikke spart penger i hele tatt men jeg jobbet 10 uker i strekk, 12 timer hver dag, 7 timer i uka på en båt. Og sånt blir det noen kroner av
    Og iløpet av den tida rakk jeg å få masse meninger om hva som var bra og ikke. Men jeg hadde sett meg ut disse fra tidligere og fått hørt på de såvidt på Hifiklubben i Trondheim. Så etter å ha lest tester på diverse forsterkere og snakket en del med Hifiklubben ble det til at jeg bestilte hele rukkelet.
    Jeg var visst førstemann som fikk AVR2808 fra den butikken.

Og å kjøpe alt fra en butikk ville jeg. For har ikke nok peiling til å begynne å blande alt mulig rart. Men ville ha den verste subben da Så da ble det SVS.

Men men nok om det. Skal ordne med bilder så snart racken er på plass.

Angående rabatt så spurte jeg om det.. men rabatten jeg fikk var halv pris på alle kabler. Så sparte vel en par høvdinger der da.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    What?!!! Det har jeg aldri opplevd. Har handla for over 80k på Klubben gjennom flere år (både for meg og andre) og aldri opplevd å få ett øre i rabatt eller en kabel med. Tross iherdige forsøk. Andre plasser jeg har handlet har jeg slippet og spørre engang. Du kan tippe hvor jeg handler neste gang.

Hehe....

Er veldig rart att ingen har fått noen rabatter på hifi klubben utenom meg da :P virker nesten sånn

Fikk rabatt på Dali 5005 og paradigm 8" passiv sub for mangen år siden. Grunnen til att de ikke gir rabatter i dag er vel kansje att de har monopol på de fleste varene i Norge. Og om du vil ha varen da MÅ du kjøpe den på hifi klubben tenker dem vel.

Har såklart fått MYE mer rabatt på hifi centert som gir rabatt med engang du kjøper mer en 2 ting

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har, såvidt jeg vet, alltid hatt monopol på de varene det er snakk om så det har ikke med det å gjøre.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    De har, såvidt jeg vet, alltid hatt monopol på de varene det er snakk om så det har ikke med det å gjøre.

Hmm... oki. Eg trodde det siden det ikke er noen andre i Norge som fører dali, nad, b&w, cerwin og noen andre. Har de norges retten på å selge de merkene eller er det bare ingen andre som har giddet å selge dem :P ??

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dårlig samvittighet for å ikke lagt ut bilder av lyd anlegget jeg kjøpte jeg... Jaja bedre sent enn aldri da ivertfall..
    Her er link til tråden min for de som er interessert :-)

Sykihue`s stuekino

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •