Beste måten å bruke 50.000 på hjemmekino? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 61
    Newcomer sykihue sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forsterker har jeg bestemt meg for og allerede bestilt. Lyngdorf SDA 2175.
    Har det meste planlagt nå.. mangler kun hylle for senterhøytaler og eventuelt noe å gjemme høytaler kablene i.. Noen som har lure tips der?

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir fett - det er alltid moro når man skal handle hele pakken samtidig. Ikke alltid de dyreste pakkene (naturlig nok) men meget spennende. Håper du blir fornøyd med pakken fra HiFi Klubben og at du har fått skikkelig rabatt som "helhets" kunde der i gården. Da har du fått valutta for pengene dine....

Newcomer TommySund sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    .......og at du har fått skikkelig rabatt som "helhets" kunde der i gården. Da har du fått valutta for pengene dine....
    Hifi Klubben? Rabatt? Det tror jeg faktisk ikke de ansatte der kan stave engang....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer med nytt anlegg! håper du får det til å bli skikkelig bra da! du får lage deg en profil på minhjemmekino med litt bilder så vi får se hvordan det tar seg ut..

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Gleder meg som en liten unge her nå ja!

Har spurt om jeg fikk gopris på Hifiklubben ettersom jeg legger igjen en del kroner der.. Skulle få 50% på alt av kabler / ledninger. Tar det jeg får

Kjøper ikke alt på hifiklubben da..

Tv, rack og stativ er bestilt på avshop.no
    Sub skal jeg handle på lsound.
    Men mesteparten blir handlet på hifiklubben i trondheim ja

Ble litt forsinket hjemreisen min da.. vært ute siden 3. juli nå og skulle egentlig hjem den 8. august men blir 12 dager overtid.. Så må nok smøre meg med tålmodighet litt til. Men det betyr i alle fall at jeg fikk råd til å handle Plasma med en gang da :-D

Tråd på minhjemmekino skal bli!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rabatt på Klubben? Joda. Her i Ålesund har de noen drops som det står Rabatt på. Når noen spør om rabatt, så får de en drops.....

Og wotg, det lønner seg å lese tråden man svarer i....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Og wotg, det lønner seg å lese tråden man svarer i....
    Det er synd når folk svir av 50K og ikke får mer igjen for pengene sine og atpåtill må lide seg gjennom klubbens mildt sagt slappe service.
    For 50K kunne man nesten nådd high-end nivået hvis man hadde tittet litt rundt og tatt noen telefoner. That`s all i`m saying.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt mulig det går an å få mer for ca 50 tusen..
    Men jeg har ikke kunnskap eller nok interesse (har interesse for lyd og bilde men sikkert ikke på nivå med de mest interesserte) til å lete rundt alle steder for å finne noe bedre.
    Jeg prøve å handle det meste på et sted og jeg blir helt sikkert fornøyd med det som jeg får.

Har til nå hatt kun en 28" Goldstar tv fra forrige årtusen og et lite slikt elkjøp hjemmekino anlegg til 7000 kr.

Så dette blir nok en stor forandring for meg

Det beste med å handle ett sted er att det er mye lettere hvis noe går galt og jeg regner med de vil være behjelpelig med hvordan jeg skal sette opp alt sammen. Justering og slikt...

Blir jo fort penger av det å da...

Front høytaler, 10.000
    Senter høyt. 4.500
    bak høyt. 4.500
    receiver 9.000
    dvd spiller 3.000
    forsterker 10.000
    sub 13.000

Går helt sikker an å finne noe bedre ett annet sted men kanskje da er det ikke fullt så bra på feks spille musikk... Men bedre på film.

Tror anlegget jeg har valgt blir et bra allround til både musikk og film!

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg også sikker på!

Det er ikke alltid ålreit når noen legger ut en slik kommentar på noe du sannsynligvis gleder deg masse til å få i hus.
    Jeg er helt sikker på at dette kommer til å spille bra både på musikk og på film, så gled deg til alt er i hus. Jeg har hørt høyttalerne og de skuffet ikke.

Prøv å lese litt om hvordan man skal sette dette opp og finne riktig plassering i rommet ditt. Det er utrolig mye å hente på å jobbe med plassering og tuning av rommet.

Ikke nøl med å spørre hvis det er noe du lurer på! Send gjerne en PM hvis du ikke vil publisere her i tråden.

Gratulerer med et godt valg:-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et tilsynelatende fornuftig og bra oppsett sykihue! Alltid stas med nytt stasj

Den kommentaren over her kunne du vel strengt tatt spart deg for, wotg.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    hvis du skal prioritere hjemmekino, altså film, hva med å heller gå for f.eks. harman kardon og jbl\klipsch? gjerne med en svs sub eller eventuelt velodyne. Du skal ikke se bort fra at hfck kan gi deg en god pris. Lyd er jo subjektivt, men i mine ører er det fint lite som kan konkurrere med klipsch i hjemmekinoen..

Focal kan nok konkurere. Syntes personlig at det er mer snert i focal.

Newcomer henriktes sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg ville brukt 40 000,- på prosjektor og lerrett, 5000,- på en PS3 og 5000,- for noen sinnsyke hodetelefoner.

Bedre lyd og bilde for pengene får man ikke

hahah...den støtter jeg

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Det er jeg også sikker på!

Det er ikke alltid ålreit når noen legger ut en slik kommentar på noe du sannsynligvis gleder deg masse til å få i hus.
    Jeg er helt sikker på at dette kommer til å spille bra både på musikk og på film, så gled deg til alt er i hus. Jeg har hørt høyttalerne og de skuffet ikke.

Prøv å lese litt om hvordan man skal sette dette opp og finne riktig plassering i rommet ditt. Det er utrolig mye å hente på å jobbe med plassering og tuning av rommet.

Ikke nøl med å spørre hvis det er noe du lurer på! Send gjerne en PM hvis du ikke vil publisere her i tråden.

Gratulerer med et godt valg:-D

Folk får komme med de kommentarer de vil. Mange som har meninger men jeg har bestemt meg og bestilt uansett :-D

Takk for tilbudet angående hjelp! Det kommer jeg helt sikkert til å benytte meg av!

Fortsettelse følger...

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det er synd når folk svir av 50K og ikke får mer igjen for pengene sine og atpåtill må lide seg gjennom klubbens mildt sagt slappe service.
    For 50K kunne man nesten nådd high-end nivået hvis man hadde tittet litt rundt og tatt noen telefoner.
    Ihvertfall hvis man titter litt på bruktmarkedet og kan vente litt på ting. 50k utgjør fort 75-100k hvis du finner de rette tingene brukt.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste oppdatering på hjemmekino fronten min!

SVS suben er ankommet. Kolliet var på imponerende 93 kg! høhø
    Tv`n og benken kommer på onsdag. Høytaler stativ har jeg fått.
    DVD spiller kom i dag!

Gikk bort fra Denon DVD1930 straks jeg fikk brev fra Hifiklubben om at de hadde kampanje på NAD T585 til kr 4498,-. Da sendte jeg mail med engang og bestilte! Vanlig pris er kr 8998,-.

Jeg kommer hjem fra jobb den 13. sept og har da vært borte i 10 uker.

Satser på at det andre er någenlunde klart til å hentes på Hifiklubben! Gleder meg stort til å få satt meg ned å sett film!

Canal + ble bestilt i dag for jeg er Newcastle supporter og skal bli godt å se engelske fotballkamper på 42" skjerm og masse lyd!!

For takke til Mamma da for at hun orker å være postbudet mitt mens jeg er på jobb!

(og om det skulle være tvil, nei jeg bor ikke hjemme enda... )

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av et anlegg du kommer hjem til. Grattis.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for det !

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de aller fleste av oss kunne levd med det anlegget du setter opp her ja.

Du får ta deg god tid til å sette opp anlegget skikkelig, trekke kabler og skjule kabler på best mulig vis. Erfaringen min er at hvis man ikke gjør det med en gang så går det noen uker/mnd/år før man skrur ned utstyret og begynner på ny .

Så... det neste blir vel bilder fra installasjonen?

DrE

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg regner med å bli fornøyd selv også! Har aldri vært hjemme til noen med surround anlegg i prisklassen eller utstyrsklassen her så vet ikke helt hva jeg skal forvente. Men gleder meg skikkelig til å få montert sammen. Skal ikke ha ledninger liggendes langs gulvet så folk snubler i nei, blir vel så jeg skaffer meg kabelganger som kan monteres på veggen rett ovenfor gulvlista. Skjult anlegg har jeg nok ikke tenkt å ordne. Jeg har gammelt hus og blir mye pes for å få ledningene bak veggen.

Gjelder det samme for meg også. Blir det ikke gjort med engang blir det gjerne utsatt i evigheten.

Tar gjerne imot tips når det gjelder kabelganger. Jeg vurderer de de har tilsalgs på avshop.

Bilder er et "must" så de kommer når jeg begynner å få montert opp!

Fått spart meg opp noen kroner nå så blir vel ny sofa å sofabord etter vært også tenker jeg. Skal sitte godt å se film

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice, dette blir nok sinsykt bra !
    Har bare noen inspill til hva eg ville ha gjort da :P
    Kjøpt alle ht brukt. Da hadde du nok fått mye mer for pengene. Kjøpe en forsterker med HDMI 1.3 og en Blu-ray eller HD spiller. Og heller gå for Oppo som vanlig DVD spiller. Eller PS3 som kan begge bra
    Og senter ville eg nok ha kjøpt noe av stort kaliber eller en 10-12" sub til en "vanlig" senter.
    Men er jo altid plass for oppgradering og du har valgt en fin plass å starte på
    Legg ut bilder når du har fått satt det opp !

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •