Døde profiler og ny avforum platform

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Døde profiler og ny avforum platform

Når dere nå skal legge opp en ny plattform her inne foreslår jeg at det stilles et visst krav til bruk av forumet for at Hjemmekino / hifi-profiler skal ligge aktive. Det ligger mange profiler her inne over kinoer som ikke eksisterer lengre, eller at de som har lagt dem opp ikke har vært pålogget på måneder og år. Etter en periode med inaktivitet burde disse profilene automatisk forsvinne frem til eier logger seg på og aktiverer dem igjen. Det vil gi et trivligere forum med brukere som faktisk er her, og alle tulleprofiler forsvinner av seg selv.
    Nå mener jeg ikke at alle som ikke lengre er i bruk er tulleprofiler, men det gir liten mening å kommentere et anlegg (uansett hvor gjennomført det er) om eiern ikke har vært pålogget det siste året.
    6 måneder uten at en eier logger seg på burde være max før profilen legges inaktiv og forsvinner fra listene til den reaktiveres manuelt.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mA vell si meg enig her.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt teit med alle disse profilene ja.. Du har helt rett devilej!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra forslag.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si meg mer enig.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter dette forslaget.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe forslag

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støttes av meg også :-)

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støttes, bare ikke ting forsvinner for godt om man er borte litt for lenge en gang! Kjipt å starte på nytt bare fordi ferieturen til sibir ble lenger enn planlagt!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    santa claus har jo ett poeng, men hva med å sette 6 mnd som grense? logger man seg ikke inn på 6 mnd vises profilen som inaktiv og forsvinner fra eventuelle topplister. Men allikvel ligger den i arkivet og kan åpnes når eier logger seg inn igjen?

Som Devilej har også jeg reagert på dette med åpenbart daue profiler og mangelfulle profiler. Også profiler stappet med vanlig produktbilder begynner å bli litt kjedlig. Skal man først lage seg en ordentlig profil får man bruke bilder av sitt eget anlegg, ikke bilder man finner på nettet!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Innspill taken... 6 mnd uten å være logget inn tilsier liten grad av aktivitet, det er jeg helt enig i...

Vi kommer til å kjøre en større brainstorming-sekvens før vi iverksetter V2.0 utviklingen, så da får dere huske å ta opp dette også i kommende tråd!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    santa claus har jo ett poeng, men hva med å sette 6 mnd som grense? logger man seg ikke inn på 6 mnd vises profilen som inaktiv og forsvinner fra eventuelle topplister. Men allikvel ligger den i arkivet og kan åpnes når eier logger seg inn igjen?
    Det var dette jeg tenkte på. Man må jo sef ha muligheten til å aktivere profilen sin igjen manuelt om man begynner å bruke forumet igjen. Etter min mening bør profilen ikke eksistere andre steder enn i kontrollpanelet til den aktuelle bruker etter 6 mnd uten pålogging. Går man så inn og huker av profilen som aktiv igjen legger den seg tilbake med tidligere registrerte poeng. Da vil det til enhver tid være mer eller mindre aktive brukere som er representert.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vi kommer til å kjøre en større brainstorming-sekvens før vi iverksetter V2.0 utviklingen, så da får dere huske å ta opp dette også i kommende tråd!
    Dess fortere V2.0-tråden blir etablert, dess bedre! Så kan vi legge inn idéer/innspill etterhvert som vi kommer på dem, og dere kan hente dem frem når det passer dere.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, vi må først utarbeide et generelt rammeverk. Det er svært mange elementer å hensynta i en slik videreutvikling, som også denne gangen vil være langt større enn tidligere...

Regn med at tråden dukker opp i løpet av juni en gang!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem nå ikke tråden du sa vi kunne bruke til slikt under Feilmelding/Support lygren....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette forslaget støttes på det sterkeste. Beklager for ett sinnsykt "Bump" men vil i samme slengen nevne noen andre problemer med minhjemmekino motoren.

Opplasting og redigering av profilen på minhjemmekino og minhifi er altfor tungtrukken til å kunne opplaste mange bilder, bare man ønsker å laste opp ett nytt tema bilde å ha dette på toppen av profilen må du sitte og trykke "Opp" knappen uttallige ganger før det er på toppen, er det ikke mulig å forbedre dette systemet i 2.0? Det trengs ikke flash player eller Java for å kunne endre i posisjonering av html adresser uten å måtte "lade" siden på nytt. Ta f.eks oppsettet til Facebook | Welcome to Facebook!, der man kan dra disse "boksene" i profilen sin etter ønsket plassering på siden, det må da være mulig å få noe ala det samme med bildene på hjemmekino profilen?

Jeg klager ikke, jeg bare ser potensialet for forbedring og ønsker å hjelpe dere i gang!

Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med deg der devilej
    samme med deg ruxxy

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man redigere profilen her må man regne med en times jobb, hvis jeg kan få overdive en tanke. På Minhembio.com - Mötesplatsen för hembio- och hifi-entusiaster er det så enkelt som det kan få blitt. Man får en mini-oversikt over alle bildene og kan plassere dem i hvilken rekkefölge man vil med et lite tastetrykk.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •