Nå blir det hjemmekino, hva bør jeg kjøpe??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Nå blir det hjemmekino, hva bør jeg kjøpe??

Jeg er så heldig at jeg har fått kjøpt meg et brukbart hus (290kvm), som jeg har pusset opp en god del på nå. har nytt bad, stue, gang, soverom osv. MEN, nå har endelig tiden kommet for peisestua (25-30kvm), som skal bli en kombinasjon av peisestue og hjemmekino. Det skal være en SUPER plass å se film og spille Xbox 360 på. Samtidig skal jeg ha muligheten til å sitte å se på peisen, men venner og noe cognac.

Nå er det slik at jeg har kjøpt projektor (BenQ PE8720, som så mange andre), betalte 12800 for den splitter ny. Ser den er meget anbefalt. Derimot har jeg ikke bestemmt meg for hva som skal stå for lydopplevelsen. Jeg er stor fan av fet bass, samt mulighet for å spille høyt. Jeg er ikke verdens rikeste, og da jeg bruker en del på oppussing fremdeles har jeg ikke råd til et hjemmekino-oppsett pålydende mer enn 20 000. har sett litt på en proson-yamaha kombinasjon på surround.no, samt en test av surroundpakker på Lyd og Bilde : Nyheter. (YAMAHA og H/K + Infinity). Dersom noen har formeninger om dette setter jeg pris på tips. Kombinasjonen skal ligge på pluss-minus 20 000kr, og skal inneholde høyttalere, reciever, dvd, og gjerne sub.

Skal legge ut bilder av peisestua om ikke så alt for lenge. samt en skisse av mine planer. Alle er velkommne til å gi innspill.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til L-Sound!

Velkommen til L-Sound!

Velkommen til L-Sound!

Legg merke til at prisene er uten merverdiavgift.

Her har du et system du skal få store problemer med å matche i til prisen. Til film spiller dette höyttalersettet m/sub helt utrolig bra. Det trökker så stua rister. Receiveren har fått meget bra kritikk. DVD-spiller kan du kjöpe på LIDL (se tråd her på forumet), men la med en link for göy.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dropp proson, og gå heller for SVS. Den komboen som AW anbefaler vil nok trøkke bra i en kino. Skal du høre mye på musikk, ville jeg muligens vurdert andre høyttalere.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm....

Jeg kjøper recieveren og dvd'n som dere foreslo, men tror heller jeg satser på en Audio Pro pakke (BM Audio) som tilbys på BMaudio.no, istedet. samt at jeg kjøper en SVS sub (12") i tillegg til dette..

Er litt småskeptisk til de bittebitte-små høyttalerne i SVS-pakken... Har jo ikke hørt de, men noe sier meg at Audiopro Blue Diamond trykker litt bedre...

Blir mer enn budsjettert, men det blir det jo alltid....kremt.

Newcomer BeoMaster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Skal du holde budsjettet vil jeg anbefale H/K og Infinity. Det spiller både høyt og bra. SVS'en kan du alltids kjøpe seinere.

...og en annen ting ...heftig bass er ikke ensbetydene med SVS, det finnes andre alternativ der ute...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •