Topp 10 listen manipulert

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Topp 10 listen manipulert

Satt igår å så på 10 på topp på minHjemmekino, og så plutselig skjer dette:

Hele listen på de som lå på topp datt veldig i poeng. Noen "pøste" på med lave poeng uten å skrive kommentarer. Hele listen endret seg veldig, og det var helt klart at noen hadde hensikt med dette. Hvis de som gjorde dette hadde hensikt med å komme oppover selv, så syntes jeg at dette er kjedlig at de må ta i bruk slike midler. Tviler på at dette var tilfeldig da dette skjedde på få minutter.

Jeg la meg inn på avforum for å treffe andre med samme interesse, og ikke for å ha noen skryteside. De fleste av dere er veldig trivelige, og jeg har blitt kjent med mange. Vil nå gå over til passiv bruker av forumet.

Jeg velger da å trekke min kino fra denne siden. I mine øyne så stemmer ikke poengsummene lenger.

Mvh Scic

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig tragisk vist det er slik, men det går vel an for moderatorene å finne ut hvem dette er å stenge han ut fra forumet ?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget trist når medlemmer oppfører seg slik, hvis ingen har hacket da..?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om dette stemmer er det jo nesten tragisk! å det bør være noe være kjære moderatorer bør sjekke. Et lite sted å starte er jo å se om det noen som har klatret mistenkelig mye i den siste dagen

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av alle de som er her inne, finnes alltid noen som vil ødelegge. Det bryr jeg meg lite om, og for det meste er administrator og site moderatorer flinke til å luke ting bort.

Jeg er veldig stolt av "min hjemmekino". Det er meg klekkende likegyldig om noen vil gi meg dårlig poeng av forskjellige motiver. Det som er hyggelig er når noen legger inn positive tilbakemeldinger på "skaperverket" mitt.

Vi skal ikke la de som er negative prege stemningen her inne. Avforum er et veldig bra sted for oss med den sære hobbyen
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan vel bare gi en karakter til hver bruker? En enkelt stemme kan vel ikke ha noe spesielt å si på totalscoren til 10påtopp gjengen som har hundrevis av stemmer fra før. Det er jo mulig å registrere ny bruker for hver stemme, men da snakker vi om noen som seriøst bør vurdere å bruke tiden sin til noe mer konstruktivt...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EON
    . Det er jo mulig å registrere ny bruker for hver stemme, men da snakker vi om noen som seriøst bør vurdere å bruke tiden sin til noe mer konstruktivt...
    Man må vel ha noen innlegg før man kan få stemmen sin registrert

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke se at forumet har noen regler mot at en person registrerer flere brukere her. Kanskje på tide å innføre og håndheve det?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leit med slikt, er det samme på hifi....når det er sagt så er 5 poeng ikke nok til å skille "topp og bunn" Jeg vil ha score kun ved kommentar, antall poeng blir stående ved kommentaren. En skala 1-10 er ok.

Og til Scic ingen grunn til å fjerne kinoen din :-D 1`ere vil få mindre å si når flere har stemt.

Mvh.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Finnes det folk som er så idioter er det vel egentlig bare synd på de. Hvem orker registrere 20 brukere til seg selv?

Et ei bolle istedeeeeeeeeeeeeeee :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært en splitter ny BMW Z4 til beste hjemmekino her inne, ja hadde jeg skjønt motivet med å jukse. Men når dette kun er en hyggelig måte å fortelle eieren at han har fått en fin kino og gjort god innsats; hva i all verden er poenget med å jukse, da :?

Enig. Dersom dette er tilfelle, er det noen som har seriøse problemer, og bør vurdere å finne ett annet forum...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, en må ha en del innlegg, så denne problematikken er i det store og det hele så godt som ikke eksisterende. Derfor synes jeg det blir kraftig overdrevet å fjerne hele profilen på bagrunn av dette. Har en eksempelvis 50 stemmer, vil en eller selv et par-tre lave stemmer ha så godt som ingen betydning, vi snakker i et slikt tenkt tilfelle på 2% per stemme... Da er det bare å hamstre så mange stemmer som mulig, så vil eventuelle "strategiske" stemmer etterhvert ha som godt som null betydning.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje på tide å droppe hele det poeng styret? Og det sier jeg, som ikke har brydd meg med å legge ut kinoen min engang..

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt dette her burde vell egentli ikke være nødvendig, siden det var hele topp 10 listen som gikk nedover, er det ikke mulig å endre noe sånn i løpet av et par timer med stemming, det må jo ha vært noen som hacket dette på et vis, hva sier moderator?

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roald
    Leit med slikt, er det samme på hifi....når det er sagt så er 5 poeng ikke nok til å skille "topp og bunn" Jeg vil ha score kun ved kommentar, antall poeng blir stående ved kommentaren. En skala 1-10 er ok.

Og til Scic ingen grunn til å fjerne kinoen din :-D 1`ere vil få mindre å si når flere har stemt.

Mvh.
    Jeg har ikke noen sure miner for at dette skjedde med meg....men hvor ofte skjer dette egentlig. La meg ikke inn her for å få mest mulig poeng, men for å treffe andre med samme interesse.

Syntes jeg måtte gjøre et virkemiddel for å sette dette i fokus. Hvis dette forsetter så vil nok mange bli skeptiske til hele poengberegningen her inne.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...hvis en ikke liker poeng er det jo mulig å velge at en ikke ønsker å motta poeng også da...

Ingen som har "hacket" fordi snittpoengene går ned, men trolig da en eller to-tre som har lagt lave poeng på en del kinoer. Som nevnt har dette svært lite å si for snittpoengene, og som du ser har topplisten poeng på godt over 4 av 5, og det må jo uansett sies å være svært høyt.

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på forsiden til minhjemmekino at topp 6 oppdateres natt til mandag, mulig det er det som har skjedd mens du har sett på...

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Av alle de som er her inne, finnes alltid noen som vil ødelegge. Det bryr jeg meg lite om, og for det meste er administrator og site moderatorer flinke til å luke ting bort.

Jeg er veldig stolt av "min hjemmekino". Det er meg klekkende likegyldig om noen vil gi meg dårlig poeng av forskjellige motiver. Det som er hyggelig er når noen legger inn positive tilbakemeldinger på "skaperverket" mitt.

Vi skal ikke la de som er negative prege stemningen her inne. Avforum er et veldig bra sted for oss med den sære hobbyen
    Denne påstanden vil jeg si meg absolutt helt enig i! :-D

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg betyr hyggelige kommentarer mer enn poeng... :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    For meg betyr hyggelige kommentarer mer enn poeng... :-D
    Enig, og slik bør det være også. Poengene mister jo uansett sin misjon når man har 1000 stemmer.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •