Min Drømmestue!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min Drømmestue!

Som student må man ha lov til å dagdrømme litt. I dag gikk det ut på hvordan min stue skal se ut om en ti års tid.

Jeg vet jeg skal ha en sikkelig hjemmekino. Men jeg også ha den integrert i stua, slik at jeg ikke legger alle pengene i en oppgradert garasje eller kjeller. Hvordan få til dette? Det er mange gode forsøk her på forumet med hjemmekino i stua, men det blir ikke helt det samme. Jeg satt meg ned for å tegne litt og kom fram til en løsning jeg hvertfall selv ble veldig godt fornøyd med!

På denne måten slipper jeg å ha eget musikkanlegg i stua, da kinodelen tar seg av dette, jeg kan se på tv/film fra stuedelen, og ha flere gjester på besøk som kan kose seg foran lerretet.

Har kuttet deler av veggene for at det visuelle skal bli litt bedre.

-stue-3-1-jpg

-stue-3-2-jpg

Man skal kunne ha god klaring til lerretet fra salongen i stua

-stue-3-3-jpg

-stue-3-4-jpg

-stue-3-5-jpg

En elegant liten trapp leder ned til kinodelen

-stue-3-6-jpg

-stue-3-7-jpg

Det hadde vært gøy om noen likte ideen så jeg kanskje fikk se bilder av en slik stue/kino før jeg får en bygget selv

Ellers håper jeg dere likte bildene og noen fikk kanskje en annen ide til egen stue

Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig drømme stue mann Skal du seriøst kanskje bygge noe sånt visst du skal så blir det veldig mye jobb menmen lykke til videre

Newcomer Aftensvermer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah, det var jo en lekker løsning! Slik stue vil jeg og ha når jeg er ferdig utdannet

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes denne konseptskrissen så meget bra ut! Tegningen er meget inspirerende. Synes det er en genial oppdeling du har laget av rommet. Det hadde vært spennede å se et slikt byggeprosjekt ta form...

Edit: I forhold til kino i stuen så må dette absolutt være en meget god løsning. Jeg har selv forsøkt meg på å ha både hjemmekino og stue på 25 kvadrat. Det er ikke stort nok til begge deler. Anlegget har i dag spist opp det meste av plassen!

Edit 2: Jeg tror jeg personlig ville flyttet komponentene inn i veggen slik at disse ble mer skjult (ala amerikanske tilstander). Gjerne slik at det var mulig å komme til dem på baksiden uten å måtte flytte på dem. Høytalerne kunne stått fremme. Det er tross alt et møbel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •