Norum`s mini hjemmekino.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 135
    Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Norum`s mini hjemmekino.

Tjena grabbar. legger ved en link til min lille hjemmekino om man kan kalle det det. http://avforum.no/minhifi/show.php/Norum
    Blir en del forandringer neste uke. Har kjøpt inn ny tv benk, men har ikke montert den sammen enda, venter med det til flatskjermen kommer. Skal også kjøpe nye fronter fordi jeg har en ondskapsfull bror som stakk av med B&W høytalerene mine (var egentlig han sine da) men passet utrolig dårlig siden jeg har resten av den serien. så hvis noen har forslag til nye så kom med det.Har bare 5-6000 å bruke.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye fint utstyr her. Men den burde vel strengt tatt legges under minHjemmekino og ikke minHifi?

Uansett, gode poeng avgitt.

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm ja, la den visst feil jeg. da skal jeg rette opp i det

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sånn da har jeg lagt den under minHjemmekino AVforum.no - Norum's hjemmekino
    Hvis en admin har mulighet så kan denne tråden slettes.

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått ny tv i huset

Må flytte senter til et annet sted siden den er litt i veien forand tv`en. tenkte jeg skulle henge den over kanskje.

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter med et problem nå. Lurer på hva jeg skal prioritere, nye høytalere eller ny reciver. Hvis jeg kjøper nye høytalere så tror jeg ikke recivern min vil klare å drive dem så godt.Tenkte på å kjøpe B&W DM 603 S3 men tipper min Denon 1803 vil knele bra hvis jeg skal prøve å spille høyt med de høytalerene, eller hva tror folket? Brenner i lomma etter å kjøpe noe nytt av utstyr.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tror Denonen din kneler hadde det vel heller vært en ide og kjøpe ny forsterker? Ellers mye bra utstyr, lekker tv du har fått deg!

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja var vel egentlig det jeg også kom frem til slutt etter 3 min med tenkning. Hvordan er Denon AVR 3806? er det en bra forsterker? Takk for hyggelig komentar forresten frdk er stor fornøyd med den tv`en.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bare legge noe extra under tvn... er da ikke menge cm om og gjøre... :-)

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe jo er vel bare å legge noe under den, men har funnet en løsning som fungerer greit. Det jeg lurer på nå er om det er mulig å koble til en effektforsterker på min 1803? ser bakpå at det er kun er pre out til sub, så jeg regner vel egentlig med at det ikke går?

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ,

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ryddet litt i kabelsalaten jeg har-

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg nye høytalere her om dagen. B&W DM309

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger litt hjelp folkens. I løpet av sommeren så skal jeg ha meg ny reciver og tenkte da og kjøpe Denon AVR2807 som kjent så yter den 7x110 watt i 8ohm. Reciveren jeg har nå i dag er en AVR1803 som yter 6x90 watt i 8 ohm. Hvis jeg da bestemmer meg for å kjøpe en 2807, vil jeg da merke bemerkelig forskjell?

En annen ting jeg lurte på er hvis jeg da kjøper meg denne 2807 og kjøper meg en Rotel RB-1070 effektforsterker som jeg tenkte å kjøre på frontene, Vil jeg få enda mere trøkk i høytalerene? ser at den yter 2x130 watt altså 20 watt mer enn 2807.

Er veldig nybegynner så noen tips fra ekspertene her inne hadde jeg satt stor pris på

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Norum
    Jeg trenger litt hjelp folkens. I løpet av sommeren så skal jeg ha meg ny reciver og tenkte da og kjøpe Denon AVR2807 som kjent så yter den 7x110 watt i 8ohm. Reciveren jeg har nå i dag er en AVR1803 som yter 6x90 watt i 8 ohm. Hvis jeg da bestemmer meg for å kjøpe en 2807, vil jeg da merke bemerkelig forskjell?

En annen ting jeg lurte på er hvis jeg da kjøper meg denne 2807 og kjøper meg en Rotel RB-1070 effektforsterker som jeg tenkte å kjøre på frontene, Vil jeg få enda mere trøkk i høytalerene? ser at den yter 2x130 watt altså 20 watt mer enn 2807.

Er veldig nybegynner så noen tips fra ekspertene her inne hadde jeg satt stor pris på
    Hei. Vil nok si 2807 har fordeler da det kommer til kringlyd. Denne modellen har Room EQ som er et must etter min mening. Effekt messig er jo ikke Denon kjent for å være særlige strømsterke. Så en Rotel 1070 ville gjort susen her. Kan heller ikke sammenlikne Rotel og Denon watt. Ikke heng deg så mye opp i det.
    Tror heller ikke DM309 er særlig tungdrevne. Mulig en 2807 klarer jobben. Men Rotel og B&W er jo en knall kombo. Lydmessig tror jeg du får et løft i lydbilde med et Rotel sluttrinn.

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fint svar Det jeg tenkte på var at jeg først skulle kjøpe 2807 og høre hvordan det blir. hvis finner ut at jeg vil ha mer pulver å spe på med så kan jeg kjøpe et effekttrinn, er det ikke sånn at man aldri kan få nok effekt?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takk for fint svar Det jeg tenkte på var at jeg først skulle kjøpe 2807 og høre hvordan det blir. hvis finner ut at jeg vil ha mer pulver å spe på med så kan jeg kjøpe et effekttrinn, er det ikke sånn at man aldri kan få nok effekt?
    Jo mere effekt jo bedre Du vil nok bli fornøyd med en 2807. Men det hadde vært bedre med en Rotel 1070 til frontene. Tror den spiller bedre på HT dine. Har selv hatt B&W på både Denon og Rotel. Kan med sikkerhet si Rotel/B&W funker meget bra. Ikke fullt så bra erfaring på 800 serien til B&W, men 300 og 600 serien funker det ypperlig.

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er planen klar. 2807 og rotel 1070 skal jeg kjøpe meg i løpet av sommeren. Bi amping er vel mulig på 2807? da kan jeg gjøre det med bakhøytalerene mine siden jeg skal kjøre frontene på rotelen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da er planen klar. 2807 og rotel 1070 skal jeg kjøpe meg i løpet av sommeren. Bi amping er vel mulig på 2807? da kan jeg gjøre det med bakhøytalerene mine siden jeg skal kjøre frontene på rotelen.
    Biamping er mulig, men jeg tror du bare kan biampe frontene. Lettere sagt, du kan bruke de ekstra bakkanalene som biamp til front og ikke omvendt. Er ikke helt sikker. Skal skjekke ut på min 3806.

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •