Norum`s mini hjemmekino. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 135
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Norum
    Takk for svar Hvor er det best å plassere dem? bakveggen eller sideveggene?
    Hvis du har plass og går etter boka så skal de plasseres på sideveggen. Dette er da i et 5.1 oppsett.

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plass er ikke noe problem:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plass er ikke noe problem:-D
    Tittet litt på profilen din. Blir ypperlig på sideveggene. Ene siden er vel pipa. Men det blir vel ikke noe hinder. Fikk litt poeng av meg i samme slengen jeg var innom profilen din

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk:-D men jeg har flyttet på hele anlegget nå. snudd det hele 90 grader, så jeg har tv`en under vinduet mitt. og pipa er da på min venstre side når jeg sitter i sofan. var derfor jeg lurte på om jeg burde henge dem på bakvegg eller sidevegg. nå har jeg på en måte ingen bakvegg hehe.

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag tok jeg meg en snartur innom hifiklubben, kom ut igjen med en Denon avr 2807 Er hittils veldig godt fornøyd. Men det er en liten ting jeg lurer på, hvordan får jeg slått på slik at det er lys i displayet hele tiden. når jeg har valgt inngangen TV så er det kun lys når jeg feks endrer volumet. litt irriterende. Så hvis det er noen som vet hva jeg skal trykke på så rop ut. Har sjekket manualen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

I dag tok jeg meg en snartur innom hifiklubben, kom ut igjen med en Denon avr 2807 Er hittils veldig godt fornøyd. Men det er en liten ting jeg lurer på, hvordan får jeg slått på slik at det er lys i displayet hele tiden. når jeg har valgt inngangen TV så er det kun lys når jeg feks endrer volumet. litt irriterende. Så hvis det er noen som vet hva jeg skal trykke på så rop ut. Har sjekket manualen.
    Grattis med ny reciver Har ikk hørt om dette problemet før. Display funksjonen skal vel være lik for alle innganger. Les i manualen, skal vel være mulig å nullstille reciveren.

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det er mulig, jeg finner ikke ut av dette. Er sikkert bare en fille ting, skal prøve å forklare problemet litt bedre.
    lyset i displayet på forsterkeren forsvinner når jeg har valgt inngangen TV, lyser kun når jeg skal endre volum og slutter med en gang. merket nettopp også at jeg ikke får gå inn i system setup heller. Håper noen her har noen forslag.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

At det er mulig, jeg finner ikke ut av dette. Er sikkert bare en fille ting, skal prøve å forklare problemet litt bedre.
    lyset i displayet på forsterkeren forsvinner når jeg har valgt inngangen TV, lyser kun når jeg skal endre volum og slutter med en gang. merket nettopp også at jeg ikke får gå inn i system setup heller. Håper noen her har noen forslag.
    Hva skjer når du velger DVD, CD etc som input? Blir det mørkt i displayet da?

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, tror jeg fant det ut nå. gjorde som du sa og sjekket hvordan det var på de andre inngangene. var bare på TV inngangen displayet ble mørkt, men det jeg fant ut var at det skjedde når jeg hadde på pure direct. så nå må jeg ha på stereo for at det skal være lys i displayet.

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, tror jeg fant det ut nå. gjorde som du sa og sjekket hvordan det var på de andre inngangene. var bare på TV inngangen displayet ble mørkt, men det jeg fant ut var at det skjedde når jeg hadde på pure direct. så nå må jeg ha på stereo for at det skal være lys i displayet.
    Har hatt samme "poblem" på en stereoreceiver jeg har brukt fra Denon. Fant også da ut at når pure direct mode står på, forsvinner lyset i displayet etter 1 sek eller så. Når man skrur av pure direct mode, funker displayet som normalt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Der kan man se. Stemmer det at Displayet ikke lyser i pure direct. Rart jeg ikke tenkte på det selv Men ellers funker den bra? Hva synes du om Room EQ på 2807?

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe så det skal ikke lyse i pure direct nei. Jeg er meget fonøyd totalt sett. alt ble så utrolig mye bedre med denne forsterkeren. Hører det er mye mer krutt i denne enn i min gamle 1803. Room EQ har jeg ikke fått satt meg inn i enda siden jeg mangler bakhøytalere for tiden og da er er det vel ikke noen vits i å bruke Room EQ? Tror jeg kan ha god nytte av den når jeg får nye bakhøytale fordi jeg har egentlig et veldig problematisk rom som det er vanskelig å få den rette lyden i? Så jag gleder meg stort. virker som om denne har mye å gi meg:-D Grunnen til at jeg valgte denne var prisen og det at den er spekket med mye moro. jeg bryr meg ikke så veldig mye om hd lyd så denne holder mer enn nok for meg:-D

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken funksjon har den plast greia som ligger over luftekanalene? Ser den er festen med noen svarte klemmer av noe slag. Er det meningen at jeg skal ta den av?

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2807 ser litt røffere ut enn 1803

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2807 ser litt røffere ut enn 1803
    For å ikke si mye bedre

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er den uten tvil Er så utrolig fornøyd med den, beste kjøpet jeg har gjort i mitt liv.Men fortsatt mye å sette seg inn i, spesielt det med roomEQ som jeg ikke skjønner så mye av enda.

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    planen var å kjøpe B&W DS3 bakhøytalere, men jeg tror ikke jeg vil legge 7000 kr i det. Derfor har jeg snuset litt på Klipsch RS-42. Hvordan er disse som bakhøytalere? Er det viktig at bakhøytalerene er av samme merke som fronthøytalerene feks?

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig viktig at høyttalerene matcher hverandre i lydmessig for å få et bra resultat. Hvis ikke blir det fort til at du opplever lydbildet som usammenhengende, at lyden foregår "der framme" og "der bak" uten den store sammenhengen.

Min erfaring er at hvis lyden i bakhøyttalerene er lysere i klangen enn lyden fra fronthøyttalerene så har de en tendens til å stikke seg litt ut, og det blir lettere for meg å høre hvor lyden kommer fra, og illusjonen om å være "omgitt" av lyd uteblir.
    Hvis klangen i bakhøyttalerene er for mørk i forhold til frontene, så kan totallyden fort bli litt tam og diskantfattig, men høyttalerene "forsvinner" mye mer i lydbildet, og følelsen av å være omgitt av lyd blir mer komplett.

Så det gjelder å finne en balansegang, og det å bruke høyttalere i samme serie kan ofte være en fordel. Hvis ikke så må du i hvert fall få prøvd høyttalerene hjemme før kjøp, eller evnt. sørge for full returett.

Skiftet nettopp ut mine dali ikon bakhøyttalere til b&w ds6 s3, det ble en mye bedre match med frontene mine, og eg er foreløpig fornøyd med det. Daliene er lyse i klangen, b&w endel mørkere, men oppleves og som litt mindre detaljerte og oppløste i lyden.. Blir visst aldri 100% fornøyd..

På grunnlag av det eg har hørt av b&w og klipsch høyttalere, så vil eg si at lydfilosofien til de to merkene ikke engang er i nærheten av hverandre, og det å kombinere disse to i et surround anlegg må være den verste komboen noen sinne.
    Ville hørt om hifiklubben har liggende et par av den eldre ds6 s3 som kostet ca 5300,- siden du allerede har b&w høyttalere, men ikke vil bruke 7000,- på DS3, evnt finne noen brukte b&w høyttalere som sikkert går mye billigere.
    Men for all del, har du tilgang til å låne med deg et par klipsch, så prøv. Aldri godt å vite hva som funker hjemme hos deg før du har prøvd det.

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et flott svar da dropper jeg klipsch og ser heller etter noen brukte b&w stativhøytalere.

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •